allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 22 mars 2009 17:19

Man blir bara deprimerad och rädd. Folk blir mördade för att dom gått före i kön eller sagt till nån som gjort nåt olämpligt. Jag och en vän på jobbet pratade om det här och vi konstaterade att man inte ens vågar säga till nån om dom gör nåt otrevligt eller galet längre. Vem vet vad det är för typ..!!


Förr i tiden löste man bråk med knytnävarna.. men inte längre...

Nu tar man med sig knivar och pistoler ut istället. Snart kommer man väll inte ens våga gå utanför dörren. Så är det i viss mån redan nu. Sent på kvällar och nätter är man riktigt rädd. Går det att undvika att gå ut så gör man det. Tyvärr så blir ju brotten bara grövre och grövre hela tiden!

Det blir fler brottslingar och färre poliser,  det är ju bara att göra matten så vet man var samhället är på väg. Riktigt tråkigt!!

Av Sussi - 22 mars 2009 15:49

Vill bara säga tack för att ni finns..

Ni betyder så mycket för mig.

KRAM på er!!

Av Sussi - 22 mars 2009 12:18

Oskar vaknade mitt i natten: en inbrottstjuv smög omkring i lägenheten.
- Vad gör ni här? fräste Oskar.
- Bara ute efter pengar, svarade inbrottstjuven artigt.
Oskar vände sig på sidan och sa:
- Jaha, om du hittar några så väck mig.

Av Sussi - 22 mars 2009 09:56

Igår var jag hos min mamma & pappa på middag (super god mat). Jag passade på att ta det som ett försenat födelsedagskalas för mig. Mina föräldrar och  min syster hade inte varit och grattat mig så dom gjorde det nu. Jag fick ett presentkort på HM, en korthållare med en delfin i och ett jättefint halsband (silverringar med blått hjärta) som min syster hade gjort själv. Hon berättade att hennes yngsta son tyckte det var så fint att han hade blivit lite ledsen när hon skulle ge bort det. Man får väl se till att ha det på sig ofta när man hälsar på så kommer han inte sakna det så mycket :-). Jag blev så glad för dom fina presenterna!!

Av Sussi - 21 mars 2009 22:06

Nu fick skitsnack en helt annan betydelse..:-)

Av Sussi - 21 mars 2009 15:05

Nu är det nästan så man kan gå och sätta sig i hörnet på vårat hus och njuta.. Det är tyvärr lite för kallt än men det är inte långt kvar. Jag längtar tills man kan sätta sig ute och läsa en bra bok och slappa i solen (är en riktig solmänniska på gott och ont).

Snart är det dessutom dags för första rundan golf. Är faktiskt lite nervös.. Det man får komma ihåg är att inte ha för höga förväntningar på sig själv!  Första rundan brukar aldrig bli bra. Nu när jag tänker efter så blir nästan aldrig nån runda bra :-) Inte för mig i alla fall..Men det är kul ändå!

Jag och min sambo har valt olika golfklubbar i flera års tid. Men i år får det nog bli Söderby GK igen. Vi har en hel drös med vänner som spelar där så man har alltid nån att spela med.

Vet att jag inte är ensam om att längta till golfsässongen, finns nog en hel del golfbitna (bl a Liselott) därute kan jag tänka mig!!

Av Sussi - 21 mars 2009 12:42

Jag måste säga att jag gillade den här filmen. Den är lite typiskt svensk (kanske inte alltid nåt bra). Många roliga skådespelare med så då kan det ju inte gå fel.. Jag skrattade hjärtligt vid några tillfällen under filmen. Helt klart sevärd!!

Av Sussi - 21 mars 2009 10:40

För det var där jag vaknade i morse. Jag hade visserligen bäddat och bestämt mig för att sova där. Jag har en förkyld karl så när jag skulle gå och lägga mig, lät han som en skördetröska inne i sovrummet. Så jag la mig på soffan istället.. Måste säga att jag sovit förvånansvärt bra!


Jag duschade Doris tidigare. Hon hatar det. Och jag också.. Även om man blir plaskvåt så är man nästan svettig när man är klar. Hon kämpar emot rätt så bra..Men nu var jag tvungen, hon var nästan grå i nyansen.

Vi ska åka till min mamma & pappa på middag ikväll så Doris vill nog också vara fin då. Och det är hon nu (vit igen).


Nu ska jag titta på Rallybrudar. Jag återkommer med min åsikt om den var bra eller inte..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards