allt-om-inget

Alla inlägg under april 2009

Av Sussi - 30 april 2009 23:38

Det var en riktigt lyckad kväll. Det grillade var supergott och majkasen värmde den kalla vårluften väldigt bra. Blev inte så sent men det passar mig ganska bra eftersom jag bara har sovit fyra timmar i natt.. Och arbetsdagen var stressig som vanligt!

Vad skönt det var att vara ute på landet istället för att vara i stan på sista april. Visst hade det varit kul att se forsränningen. Den har jag inte sett på många år! Jag bor i Uppsala och där är det så mycket fylla..

Det är så obehagligt att se 12-13 åringar som knappt kan gå för att dom har druckit så mycket! Synd att det är så lätt för dom att få tag på sprit.

Dessutom så brukar det vara så mycket bråk. Alkoholen gör ju tyvärr det med många människor! Polisen hade nog fullt upp kan jag tänka mig. Då är det helt enkelt bättre att hålla sig därifrån..


Nu ser jag fram emot sängen..

Ska bli skönt att få sovmorgon. Utan nån klocka som skränar på morgonen!

Förhoppningsvis så släpar man sig inte ur sängen före 10 :-)

Jodå..ni hörde rätt!! Jag tänker ta mig en rejäl sovmorgon utan att ha ett dugg dåligt samvete..hihi


Sov så gott






Av Sussi - 29 april 2009 23:28

Precis när jag skulle åka ifrån jobbet i kväll så hände det en läskig sak. En tjej som var inhyrd för att jobba hos oss ramlade ihop i ett epilepsianfall. Vi är lite osäkra för vi tror att hon även kan ha fått en allergisk reaktion samtidigt..Hon var medvetslös ett tag! När ambulansen kom (tyvärr så var det inte Janne från sjukhuset i den) var hon fortfarande vimmelkantig och det såg ut som om hon hade lite svårt att andas. Man blir lite skakig efter en sån sak. Hoppas hon mår bättre nu!



Imorgon är det sista april och det innebär grillning.. Direkt efter jobbet bär det av till Jessica och Roger, så det blir ingen övertid för mig i morgon inte. Det vankas marinerad oxfilé och potatissallad!

Nu är inte jag hungrig för tillfället efter Max hamburgaren jag åt men annars hade jag nog sagt mums! :-)

Förhoppningsvis så blir jag tillräckligt trött snart så man får gå och lägga sig. Man vill ju inte var så otrevlig så man sitter och nickar till på kvällen hihi

Hoppas ni får en trevlig valborg!



Nu får ni hålla för ögonen..nu blir det snusk igen :-)

Det gäller att var försiktig med vad man önskar sig!


Det var en gång en kille med en snopp som var 50cm. Han undrade hur han skulle göra den mindre så han gick till en klok man som sa:
- Gå till grodan i skogen och säg att du vill gifta dig med grodan, och varje gång grodan svarar nej minskar din snopp med 10cm.
Killen gjorde som han hade blivit tillsagd och när han kom till skogen frågade han grodan:
- Vill du gifta dig med mig?
Då svarade grodan:
- Nej!
Så minskade snoppen till 40cm men killen tyckte fortfarande att hans snopp var lång så han gick till skogen igen och frågade grodan:
- Vill du gifta dig med mig? Grodan svarade:
- Nej! och snoppen blev då 30cm men alla andra killarna hade 20cm och killen beslutade sig för att han ville ha den ännu mindre så han gick till skogen igen och frågade grodan en gång till:
- Vill du gifta dig med mig?
Grodan svarade:
- Nej, nej, nej har jag sagt!!


Av Sussi - 29 april 2009 19:28

Sitter fortfarande kvar på jobbet.. Dom har nyss stängt ner systemet för några ändringar. Jag har lite saker kvar att göra så jag får glatt stanna kvar!!

Det bästa med att jobba över många timmar på kvällen är att övertidsmaten är Max Hamburgare.. mums vad gott det ska bli!!


När jag loggar in på bloggagratis så ser jag att jag har fått en award av http://opelnickan.blogg.se/ . Tack så hemskt mycket.. Du är för go!

Den värmde så gott i hjärtat när man sitter här och sliter. Det är nästan som om du måste ha känt på dig att jag behövde lite uppmuntran nu..:-)


  


Den vill jag ge vidare till alla som kommenterar på min blogg..

Ni är så underbara. Tack för att ni tar er tid! Det är så kul att läsa era kommentarer!

Var inte blyga utan ta med den till er blogg.


Av Sussi - 28 april 2009 22:46

Nu är jag så där härligt trött. Nu är det bara ett problem kvar!! Tandborstningen.

Av nån konstig anledning så blir jag alltid pigg av att borsta tänderna!

Är man smart så skulle man borsta tänderna innan man blir trött, alltså lite tidigare på kvällen! Men som tur var gäller detta inte mig! För jag skrev ju klart och tydligt SMART :-)

Det blir nog den vanliga rutinen..

Att läsa några sidor innan jag släcker och trynar in.


Morgondagen kommer nog tyvärr se ut som dom tidigare dagarna denna vecka.. JOBB, JOBB och lite mer JOBB! 

Ska bli så skönt när det här nya systemet fungerar som det ska!!


Jag har nog aldrig riktigt tänkt på vänskap på det här sättet.. Men det är verkligen huvudet på spiken!!






Av Sussi - 28 april 2009 20:11

 

Tycker inte mitt liv består av nåt annat än att jobba för tillfället!

Min sambo går och lägger sig praktiskt taget så fort jag kliver innanför dörren. Det bästa är att vi aldrig hinner ledsna på varann!! Vi hinner ju inte se varann ens :-) Idag blev det en snabb puss och så pös han i säng..

Så nu sitter man här alldeles ensam och ska försöka bli trött så man kommer i säng i tid. Vi får väll se hur det går med det. Jag hade samma taktik igår och då kom jag i säng halv tolv. Inte så kul när klockan börjar ringa tjugo över fyra.. Men man får väll skylla sig själv!

Det är ju inte nån som tvingar mig att sitta uppe precis!! hihi


Av Sussi - 27 april 2009 21:43

Arvid befann sig i den gyllene medelåldern när han gifte sig med en kvinna som bara var hälften så gammal som han. Det sexuella samlivet var toppen, men efter en tids äktenskap började Arvid få problem med att hålla apparaturen i gång tillräckligt länge under herdestunderna. Trots att hans unga hustru förklarade att det inte gjorde något, ville Arvid ändå försöka bli mer uthållig, så han gick till doktorn.
- Doktorn, jag kan inte hålla tillbaka så värst länge när min fru och jag älskar, beklagade sig Arvid. Vad ska jag göra?
- Det är ett ganska vanligt problem, svarade doktorn milt. Försök att stimulera dig själv innan du älskar med din fru, så ska du se att du kan hålla på längre. Arvid tackade för rådet, satte sig i sin bil och åkte till jobbet. På eftermiddagen ringde hans fru till jobbet och utlovade sexuella fröjder vid hemkomsten. Arvids hjärta bultade fortare. Han beslutade sig för att göra som doktorn rekommenderat, men var skulle han göra det? På sitt kontor? I kopieringsrummet?
Tänk om någon kom in medan han höll på. Det skulle onekligen vara pinsamt. Frustrerad satte han sig i sin pick-up och körde hem. På vägen hem kom han på en lysande idé.
Han skulle parkera pick-upen vid vägkanten, lägga sig under den och låtsas att han inspekterade bakaxeln, medan han i själva verket smekte sig själv.
Sagt och gjort, han stannade fordonet, krälade in under, slöt ögonen och började fantisera om sin ljuva fru medan han lekte med sig själv.  Efter några minuter, när det var riktigt, riktigt skönt, kände han hur någon drog i hans byxben.
- Vad är det, frågade Arvid utan att öppna ögonen.
- Det är trafikpolisen, vad håller ni på med, svarade en röst.
- Det är lugnt, konstapeln, sa Arvid. Jag kollar bakaxeln!
- Okej, passa på att kolla bromsarna också för din pick-up rullade nerför backen för fem minuter sedan.


Sov så gott

Hoppas ni får en varm och solig dag imorgon!

Tyvärr så kommer jag bara få se solen från kontorsfönstret igen. :(

Tror nog morgondagen kommer bli som dagens kaos. Så det blir nog inget inlägg förrän till kvällen..


Av Sussi - 27 april 2009 20:38

Hemma igen efter en riktig helvetesdag.. Som vanligt med ett nytt system så fungerade nästan ingenting. Visst hade jag en riktigt jobbig dag men mina tankar går ändå ut till dom som har varit med att utveckla det här systemet.. Ingen av dom har fått sova särskilt mycket. Ett under att ni har orkat!! Har inget annat än beundran för er!!

En av dom som har varit med att utveckla systemet är en av mina bästa vänner och hon fyller år idag. Den här gången nämner jag inte damens ålder hihi


 


Av Sussi - 26 april 2009 20:33

Har precis kommit in från en lång skogspromenad med Doris. Så nu känner man sig lite nyttig igen :-)

Det var så skönt, 17 grader och myggfritt.. kan inte bli bättre!!

Men det är nån sorts invasion av humlor på gång.. man hör och ser dom överallt! Det är lite obehagligt!!


Imorgon börjar vi med ett nytt system på jobbet så jag kommer nog inte hinna med och blogga förrän till kvällen. Det brukar ju alltid skita sig när det ska installeras något nytt så jag tror inte det blir nån skillnad nu.

Så jag säger Godnatt med lite extra roligt att titta på..


Hoppas ni får en solig och härlig dag imorgon.


Är det en slump eller???


 


Det är ändå gulligt att han försöker förneka det!! hihi



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards