allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 13 mars 2009 20:39

Min sambo ringde mig på jobbet idag och sa att hans bil var död. Och att jag var tvungen att komma och hämta honom. Jag hade ca 30-40 min kvar på min dag så jag bad honom lite snällt att ta Doris på en promenad i stan så länge..Men icke då. Helt plötsligt hade inte han lust att gå i stan (och det brukar han alltid vilja). Jag fick aldrig nån riktigt bra anledning varför jag var tvungen att åka på en gång så jag blev irriterad på honom. Varför skulle han ha så bråttom?

När jag väl kom fram till Danne så visade det sig att han hade ljugit för mig (dessutom visste mina arbetskamrater redan om det). Hans bil var så hel den kunde bli. Först blev jag lite arg.. Jag vill gärna ha koll på saker och ting. Helst ska det planeras i förtid. Så jag är förberedd. Så när han berättade att vi skulle in på Uppsalas Massage för bad, bastu och massage så var jag lite tveksam först. Men när jag väl satt i badkaret och drack juice och åt frukt så ändrade jag mig väldigt fort. Det var supermysigt. Dom hade tänt ljus och det var massvis med skum i det varma vattnet.

Jag är inte precis bortskämd med att få ta ett bad. Vi har 3 meter grävd brunn hemma så det blir till att duscha. Hela alltihopa avslutades med en 25  minuters ansiktsmassage. Jag somnade nästan.

När vi väl kom hem hade Danne redan varit hemma och städat och ställt fram rosor och vinglas på bordet. Det var sååå fint.

Vi fixade tacos tillsammans. Det är inte så ofta vi gör mat ihop. Så det var väldigt trevligt.. Nu är jag så mätt så jag håller på att spricka.

Hela kvällen har varit så avslappnande så man orkar nog inte vara vaken så länge. Sitter redan och gäspar!! Vill passa på att tacka min Underbara Sambo för uppvaktningen. Älskar dig massvis!!

Av Sussi - 13 mars 2009 07:37

Två kvinnor en brunett och en blondin är ute på stan för att shoppa, då de plötsligt ser
brunettens kille komma ut från en blomsteraffär med hela famnen full av blomster.
Faan, säger brunetten, nu är min kille ute och köper blommor till mig, igen!
Gillar du inte blommor? frågar blondinen
Jodå, svarar brunetten, men han köper aldrig blommor till mig utan att ha en massa
förväntningar efteråt och jag har inte lust att ligga på rygg med bena i vädret hela helgen...
Blondinen blir tyst och fundersam och frågar försiktigt:
Har du ingen vas?

Av Sussi - 12 mars 2009 19:21

Idag köpte jag med mig Burger King hamburgare hem. För det fanns med som rabattkupong i klubbhäftet. Jag måste säga att dom inte har något alls att sätta upp mot Max.  Det har nog ingen annan hamburgerkedja heller (inte ens McDonalds). Vilken skillnad det kan vara. Hamburgaren kändes sladdrig och den smakade inte allt för gott. Som tur var så var det så billigt så man känner sig inte så blåst.


Av Sussi - 12 mars 2009 07:46

Jag skrev tidigare om min jobbarkompis som skulle klippa sig. Som jag trodde blev hon jättefin. Och hon blev nöjd själv. Det är så att man blir lite sugen själv på att klippa sig igen, men jag har en annan plan för mitt hår. Jag ska spara ut och sen göra lite hårdare större lockar. Lite som hon som spelar i Samantha Who. Tyvärr så brukar inte bilden man har i huvudet bli som man hoppats. Men jag tänker nog ge det ett försök i alla fall..!

Av Sussi - 11 mars 2009 20:56


Av Sussi - 11 mars 2009 20:13

Nu är det inte många veckor kvar innan många av mina arbetskamrater slutar. Den sista vändan uppsägningar så hade många av dom som blev uppsagda jobbat i över 10 år. Sammanlagt var det över 50 personer som fick sluta. Jag tycker det är så synd för dom yngre som jobbar bra och hårt får sluta och kvar blir dom äldre som igentligen har slutat jobbat för flera år sen (kanske inte alla men många). Sen är en lite närmare vän med i uppsägningshögen. Och det är jag jätte ledsen över. Ingenting kommer bli sig likt..

Vi tror tyvärr dom kommer lägga ner Scan´s anläggning i Uppsala inom 1½ år. I dessa tider är inte det någon höjdare att bli arbetslös. Det är ju inte bara jag som är det då. Jag har börjat söka andra jobb men det är alltid nån annan som är intressantare så jag antar att man kommer bli kvar till dom plockar ner skylten.. Stänger kiosken så att säga!!

Jag har aldrig varit arbetslös så jag är livrädd för det.. Men man får försöka lyssna på folk runt omkring som säger att det kommer ordna sig även om det inte känns så nu!!

Av Sussi - 11 mars 2009 10:53

Ja det kan vara hemskt att ha bestämt sig för att klippa sig. Det är en så stor del i ens utseende. Jag har en kompis på jobbet som har bestämt sig för att kapa en rejäl bit. Hon sitter med flera frisyrer att välja mellan och är jättenervöst att det inte ska bli bra. Nu är det bästa med håret att det faktiskt växer ut igen. Men jag är säker på att det kommer se bra ut..Vänta och se bara!!!

Av Sussi - 10 mars 2009 18:47

Vad besviken man blev när man drog upp persiennerna i morse. Snön vräkte ner och det var vitt överallt. Jag som hade börjat fått lite vårkänslor eftersom tempraturen hade hållit sig på plusgrader en längre tid. Men tji fick man. Det enda positiva med snön är att det blir lite ljusare ute. Men jag tycker ändå att det kan smälta bort fort nu så värmen kan komma. Den längtar jag jättemycket efter. Tänk första gången man kan gå ut i tunna kläder och inte frysa. Få se blommorna slå ut och se gräset bli grönt..

mmmm vad det är härligt i drömmarnas land!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards