allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 24 mars 2009 10:16

Idag är inte jag så glad..Min vän på jobbet kom och sa att hon kommer sluta redan på fredag. Det känns så himla verkligt nu. Efter fredag kommer hon inte jobba inne hos oss tjejer på kontoret längre. Istället kommer det in en karl här. Och det känns lite si och så..Hoppas han har öronproppar med sig :-). Du kommer bli saknad..!!

Nu vet jag att vi inte bryter helt men vi kommer inte kunna träffas lika ofta längre. Vi träffades varje dag normalt.

Man kommer inte få reda på vad som händer i hennes liv lika mycket längre.

Av Sussi - 23 mars 2009 19:32

Våran Lilla Doris är inne i nån sorts matstrejk. Så fort maten ligger i hennes matskål så vill hon inte ha (vi har varit med om liknande förut).

Men vi har kommit på några sätt som vi kan lura i henne maten fram tills hon bestämmer sig för att börja äta igen. 

Och lättlurad som hon är så fungerar det så bra så.

Alternativ 1... vi tar med vanliga maten ut och kastar på marken. Sen får hon leta sig fram till maten och då går det i.

Alternativ 2... istället för att  lägga i hundgodis så lägger vi i vanliga maten i hennes pyramid, boll eller varför inte en helt vanlig kartong (detta kan roa en hund hur länge som helst). Samma där..maten går i! Vi är nöjda och hon är nöjd!

Jag tycker det är bättre att göra så än att följa det råd vi fick från Veterinären tidigare. Dom sa att vi inte skulle ge henne någonting för hon kommer äta förr eller senare.. Vi väntade i 5 dagar men inte åt hon inte.. Det är en rejält envis vovve vi har fått tag i..


Av Sussi - 23 mars 2009 15:24

Dom här hittade jag hos http://synne.bloggagratis.se/

Tyckte dom var bra.



Av Sussi - 23 mars 2009 12:10

Är man uppfödd med datorer så är man!!!


Av Sussi - 23 mars 2009 11:35

En kompis till mig skickade precis ett mms från Thailand (hon sitter och solar på balkongen). Hon skriver att dom har det så bra och att maten och shoppingen är jättebillig. Det är inte annat än att man blir lite sotis.

Jag skulle jättegärna vilja åka till Thailand eftersom alla säger att det är så fint och billigt där. Min mamma och pappa ska också åka dit om 2 veckor. Om dom uppfinner ett sätt som man kan ta sig dit på under 6 timmar, åker jag på en gång..

Det finns inte tillräckligt att göra stillasittandes så det täcker dom 10-14 timmar (beror på om man mellanlandar eller inte) det tar att flyga dit. Och jag är inte speciellt sugen på att ta sömntabletter heller..

Det finns faktiskt ett bra alternativ som inte tar så lång tid att flyga till..

Min syster och hennes familj var där förra året. Nämligen Egypten.

Hon tipsar varmt om det. Och den bästa biten är att det bara tar lite över 5 timmar att flyga dit. Det kan man ju stå ut med.

Så ska man åka på nån exotisk resa nångång får det bli till Egypten!!

Av Sussi - 23 mars 2009 07:21

Det första jag fick göra när jag gick upp i morse var att tända i öppna spisen. Det har inte vi behövt göra på länge. Det har hållt sig så varmt ute en längre tid. Men i morse var det bara att gå ut och hämta ved.

Men jag ska inte klaga. Nu när det är tänt så är det ju väldigt mysigt..

Dessutom så hade det ju faktiskt slutat snöa..


Nu ska jag slå på en film och fortsätta njuta av den här lediga dagen.

För i morgon är det dags att jobba igen!!

God morgon!


Av Sussi - 22 mars 2009 23:02

Vad är nu detta. Jag skulle ta ut Doris på nattkissen. Vad ser jag när jag öpnnar dörren..DET SNÖAR!!!

Alla vårkänslor jag känt senaste dagarna bara rann av mig. Det är så mörkt ute så jag hade inte märkt att det hade börjat snöat. Såååå Tråkigt!! Nu är det vinter igen. Vi får hoppas att det har slutat när man vaknar i morgon bitti.

Sov gott!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards