allt-om-inget

Alla inlägg under september 2009

Av Sussi - 30 september 2009 19:32

  


Idag var det en riktigt tung dag på jobbet. Jag var så trött så jag nickade till när jag satt och skrev ut följesedlar hihi 

Det var nästan omöjligt att hålla ögonen öppna efter lunchen!

Det tråkiga är att nu på kvällen när det skulle vara bra att vara trött så man kommer i säng i tid, då är man pigg som bara den. Jag antar att jag kommer var lika trött på jobbet i morgon också för inte kommer jag gå och lägga mig nåt tidigare.. Är huvudet dumt får kroppen lida!!


Efter jobbet gick jag på promenad med en vit ko, storlek mindre!!

Nu när jag tänker efter lite så var kossan väldigt lik Doris. Vänta lite nu.. det var Doris!! 

Kan inte fatta hur mycket gräs en hund kan äta egentligen!! Jag trodde aldrig vi skulle komma tillbaka till bilen..

Det tråkiga är att Doris äter gräs när hon mår illa. Efter gräsbollen kom ut var hon pigg och alert igen :-)

Nu ligger hon och gnager på ett ben, så nöjd så :-)



Av Sussi - 30 september 2009 07:09

Idag tog jag Bibbis råd och slängde på mig en kofta under jackan! Men inte hjälpte det så speciellt mycket. Kylan liksom sätter sig i märgen :-(

Ett varmt bad hade inte suttit helt fel nu men först så kan det ju vara bra att äga ett badkar! Och dessutom vara i närheten av det. Just nu sitter jag och fryser på jobbet!!

Jag får värma mig på ljuset jag har tänt :-)


När jag satt och bläddrade i PartyLitekatalogen igår märkte jag att en tanke smet in lite hela tiden..

Den där kan jag ju ge nån i julklapp!!! Men fy.. det är ju faktiskt dags att börja tänka på julklappar nu!

Vart har sommaren tagit vägen? Tyckte det var nyligen man satt och planerade vad man skulle göra på den stundande semestern.. Det är knappt jag minns att jag har haft nåt semester i år! Just ja, det var ju den där semestertjuven hihi

För mig och sambon som har tre olika julfiranden att besöka under julhelgen, är det rätt så många att handla till. Jag tror jag räknade ut förra året att vi handlar julklappar till runt 20 pers så det gäller att vara ute i god tid!

Fast jag ska kanske inte klaga allt för mycket. Det är väldigt kul att gå och julklappshandla :-)


  


Av Sussi - 29 september 2009 19:41

Innan Idol börjar är de det här jag tänker syssla med :-)


  


PartyLites nya höstkatalog har kommit ut. Nu ska jag se vilka nya roliga dofter på ljus det finns!

Som vanligt brukar det bli en dyr historia. Jag får passa på nu för om ett halvår har jag inget jobb kvar. Då har man inte råd att unna sig sånt här lyx! Då får det bli billighetsljus från Rusta istället :-(

Man tager vad man haver.. Det finns ju inget mysigare än att ha ljus tända :-)




Av Sussi - 29 september 2009 07:11

  

Fy tusan så kallt det var i morse. 3 ynka grader!

Man skulle behöva ha vinterjacka på sig när man åker till jobbet men när man åker hem behöver man nåt tunnare.. 

Jag gillar inte den här mellanperioden för det känns som om man går och fryser hela tiden!!

Jag konstaterade att kortärmat under en softshelljacka var alldeles för kallt nu i alla fall för jag var nästan blå om läpparna när jag klev in på kontoret i morse hihi


Hörde på radion i morse att elitsoldater Norra Värmland skulle spränga en stuga som övning! Dom placerar ut sprängämnena och trycker av. Där skulle man nog kunna säga "vilken jävla smäll" som Björn Gustafsson i Jönssonligan hihi Efteråt tittar dom på kartan och inser att dom har sprängt fel hus. Den stuga dom skulle spränga stod 200 meter bort.. Ooops!!!

Sen hörde jag även att Ulf Larsson gått ur tiden endast 53 år gammal! Hans sambo hade hittat honom död på golvet. Dom tror det rör sig om en hjärnblödning eller en hjärtattack!! Det känns så tragisk nu när han har kämpat med vikten och allt..

Av Sussi - 28 september 2009 19:08

Har suttit och tittat igenom korten jag tog på Ladies Night. Jag är så olydig för man fick inte fotografera under showen "slår på fingrarna" hihi

Tyvärr blev ju dom flesta jag tog alldeles för dåliga men några kanske går att visa upp ändå!

Jag filmade en hel del (ssshy, säg inget för det fick man inte heller göra) men jag vet inte om det går att lägga upp videoklipp direkt från datorn. Jag har inte lyckats hittat hur man gör i alla fall :-(

Om du klickar på bilden så förstorar du den..


       

Fördrinken var en jättegod cider som smakade nån blandning mellan banan och päron..

Dom hade gjort mingelrummet riktigt mysigt :-)



     

BygglovsMatte var där och minglade också (vilken snygging). Han var med en stund i showen också. Tjejen har jag ingen aning om vem det är! Jag passade på att knäppa när jag kunde! 

Man är väl en riktig paparazzi hihi 

Hrm..Bilden bredvid har jag förstås ingen aning om vad det är för nåt men det var nåt som hette RFSU som hade dom med sig "visslar oskyldigt"

            

     

Bilden till vänster visar vad som mötte oss när vi klev in till arenan. Jättemysigt :-)

Bilden bredvid bevisar nog att det inte kommer bli nån fotograf av mig inte :-(                   

               

     

Lite bättre men absolut inte okej alls... Det var tyvärr det bästa på scenen jag fick till :-(

Det var en hel del folk där. Nästintill fullsatt! Öronen ringde lång stund efteråt. Som dom flesta vet så kan ju tjejer låta ganska högt hihi

En helt underbar kväll :-)




Av Sussi - 28 september 2009 07:17

  


Jag har inte sett ett nyhetsprogram sen i fredags. Min lördag har ni redan hört om och söndagen var ju inget att skryta om. Jag gjorde liksom ingenting så nu har jag absolut inget att skriva om.

Tredje världskriget kan ha brutit ut och jag hade inte märkt nånting! Vilket spännande liv jag lever hihi

En sak är kul i alla fall. Jag mår mycket bättre idag :-)

Jag vet ju i alla fall vad jag ska göra senare på dan.. Nån måste ha gett städhjälpen ledigt så jag måste nog tyvärr göra jobbet själv :-(  Jättekul, verkligen!! Obestämd


Roliga Annonser


Ölandshäst, 6 år med sele och kärra, helt eller delvis till salu. (undrar vilken del man ska välja?)


En apa, en katt och en papegoja finnes till salu hos David, som gift sig och därför inte längre behöver dessa husdjur. (nej, han har ju fru nu)


Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn. (undrar varför dom säljer, tog barnen slut?)


En vacker, något begagnad, svart kjol är till salu för ett smalt fruntimmer med rynkor baktill och vars liv är mycket elegant. (kjolen sitter antagligen bättre på rynkorna i bak)


Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck (undrar hur fläcken kom dit?)


Porrmaskin, bordsmodell, tre olika hastigheter. (är det samma som dildo, eller?)


Vit Dvärgkanin med svart runt ögonen och lite på örat säljes. (en full kanin.. coolt)


Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt. (först måste jag hitta Kurt bara)


Promenadkäpp borttappad av herre med silverknopp i ändan. (kan tänka mig att han hade annat att tänka på)


Tvåa i Eriksberg uthyres, inklusive garageplats med motorvärmare och kabel-TV. (då vet jag vart sambon kommer vara)


Lägenhet med utsikt över grönområde och parkettgolv. (konstigt ställe för ett parkettgolv)


Fin trea med balkong utan insikt. (ser man ut då?)


Liten stuga i Sälenfjällen med bastu på 65 kvadratmeter. (vilka bastufester man kan ha men vart ska man sova liksom)


På mitt konditori serveras lemonad, tillverkad av undertecknad själv, som är korkad och stämplad. (säger du det så)


Nyttigt preparat för dibarn. När barnet är mätt, lägges det på kallt ställe. (stackars barn)


Rökt och färsk lax säljes hos undertecknad, som är fet och fin. (vilken tur att det fanns en beskrivning på säljaren)


Hos oss bor du billigare än du betalar för. (hrm, nej tack)


Ont i ryggen? Besök en sjuk gymnast! (ska vi utbyta historier då eller?)


Björks bussresor - ett alternativ till en trevlig semester. (då väljer jag nog det andra alternativet)


Av Sussi - 27 september 2009 20:25

  


Jag har suttit i soffan hela dan. Jag har inte ens kommit ur morgonrocken än. Nu är det ju så kort tid kvar tills man ska gå och lägga sig så nu kan den ju lika gärna vara på..

Jag har tittat på 6 avsnitt av serien 24 i rad. Och kvällens middag är iordninggjord och färdigäten. En påse popcorn med ett stort glas vatten till :-)

Det har varit en arbetssam dag och det är så skönt när man känner att man fått så mycket gjort.. Att man är stolt över sin prestation liksom!!!!

Nu får det bli ett sjunde avsnitt av serien 24 hihi

Det är ett hårt liv man lever när man är bakis :-)

Kom på att jag faktiskt har varit lite duktig "klappar mig själv på axeln". Jag har faktiskt betalat räkningarna, så lite nytta har jag ändå fått gjort :-)


Av Sussi - 27 september 2009 11:02

  


Inte för att jag dricker kaffe men startkablarna verkar inte så tokigt nu..

Inte mår jag speciellt bra heller eftersom festandet fortsatte ända in på småtimmarna! Man brukar ju säga att man mår som man förtjänar :-) Men vad gör väl det när gårdagskvällen var så bra som den var! Vilken show dom bjöd på. Underbar blandning av humor och bra låtar. Vilken egotripp det måste vara för dom på scenen när nästan 11 000 tjejer skriker och sjunger med! Ljudnivån var väldigt hög i globen igår kan jag lova hihi

Tyvärr så fick jag inga bra bilder att visa upp :-(

Idag blir det inte många knop gjorda inte. Tur att det blåser så mycket ute att man inte behöver ha dåligt samvete för att man ligger inne hela dan :-)

Givetvis är det ju sååå synd om mig nu!!!!





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards