allt-om-inget

Alla inlägg under juli 2009

Av Sussi - 31 juli 2009 18:49

Nu är jag hemkommen igen!

Doris hade haft det bra på hundpensionatet förutom att hon hade ylat lite på kvällarna.. Stackars Doris!! Det värkte i mitt hjärta när jag hörde det. Nu är det skönt att ha henne hemma igen :-)

Hon verkar väldigt glad att vara hemma också. Hon hänger efter oss som en svans och släpper oss inte med blicken för en sekund hihi


Vädret har varit mestandels bra. I Halmstad var det fint från det vi kom dit på tisdagen till vi åkte därifrån på torsdag förmiddag! Jag hann till och med bränna mig lite i solskenet..

Äventyrslandet i Halmstad såg nog större ut på internet än i verkligheten men det var ändå helt okej. Ungarna hade i alla fall hur kul som helst :-) Vandrarhemmet vi bodde på låg bara 2 km från Halmstad centrum så det blev en liten promenad in dit för middag och vin hihi

Vi stod nere på Tylösands strand när dom första dropparna började falla och sen regnade det nästan hela vägen till Göteborg där det var uppehåll. Vi checkade in på hotellet och så bestämde vi oss för att gå ut precis när en STOR skur kom. Vi hade paraply men jag blev dyngsur ändå!

Jag har konstaterat att det går alldeles utmärkt att shoppa fast man är blöt hihi

Det blev lite smått och gott som fick följa med hem..

Sambon var så duktig sååå, gnällde inte en enda gång!!

Nästa övertalninga innebär att få med honom på en dag i Stockholm med shopping... Önska mig lycka till :-)

Av Sussi - 27 juli 2009 18:55

Vi  har nyligen varit och lämnat Doris på Hundpensionat. Där ska hon vara ända till på fredagkväll. Fy så tråkigt det känns när inte Doris är hemma!! Jag saknar henne redan men hon får det nog bra där hon är. Hon som hade hundpensionatet verkade väldigt vettig och kunnig! Hon hade dessutom haft stället över 10 år..

Så nu blir det några dagars bloggledigt för mig. Vi ska åka med vänner till Halmstad. Där blir det en dag på Äventyrslandet och även en liten upptäcktsfärd i Halmstad är ett måste! Hoppas bara vädret är med oss men det ser lite ostadigt ut. På vägen hem tar jag och sambon en sväng förbi Göteborg. Han ville passa på att köpa nån bilstereo som var billig och jag tackar inte nej till en dag med övernattning i Göteborg.. Lite shopping och go mat. Det är livet det.. Nu kommer inte sambon undan, det blir till att vara smakråd hihi

Hoppas ni får en underbar vecka så återkommer jag till helgen :-)

Nåt att tänka på i semestertider!! Jag ska försöka undvika alla fem adjektiverna hihi

FYLLANS FEM ADJEKTIV

Första adjektiv - SMART

 Fyllans första stadium utmärker sig genom att du plötsligt har blivit en  expert på allt som finns i detta universum. Du vet att du vet allting och du vill förmedla all din kunskap till vem som helst som kan tänkas lyssna. I detta stadium har du alltid rätt, varpå personen som lyssnar alltid har fel. Detta borgar för en väldigt intressant konversation när båda parter befinner sig i första stadiet av fyllan.


Andra stadiet - SNYGG

 Andra stadiet börjar med att du inser att du är den snyggaste personen i hela baren och att alla andra tycker om dig. Du kan gå fram till vilken främling som helst ty de älskar dig och vill gärna prata med dig. Kom ihåg att du fortfarande är smart och kan diskutera vilket ämne som helst med lätthet.


Tredje stadiet - RIK.


Plötsligt har du blivit den rikaste personen i hela världen. Du kan bjuda samtliga barbesökare på drinkar och öl för du har en pansarbil full med pengar som är parkerad bakom baren. Du kan också slå vad i detta stadiet, och eftersom du fortfarande är väldigt smart så kommer du att vinna alla vad också. Det spelar ingen roll hur mycket du satsar för du har ju så mycket pengar.


Fjärde stadiet - ODÖDLIG


Du är nu redo att mucka gräl med någon och alla, speciellt de som du har diskuterat med eller slagit vad med. Orsaken till att du kan mucka gräl så bekymmerslöst är att du är odödlig, inget kan skada dig. I det här stadiet kan du också gå fram till de äkta män vars fruar du vet älskar dig (eftersom du är så snygg, rik och smart), och utmana dem i en liten omgång boxning. Du är inte ett dugg rädd för att förlora, ty du fortfarande är smart, rik och du är otroligt mycket snyggare än dem på alla sätt och vis.


Femte stadiet - OSYNLIG

 Detta är det sista stadiet av fyllan. Nu kan du göra vad som helst, för ingen kan se dig. Du kan dansa på bordet för att imponera på dina vänner eftersom ingen annan i baren kan se dig. Du är också osynlig för den person som vill slåss med dig. Du kan gå hem längs gatorna och sjunga så högt du bara kan ty ingen kan se eller höra dig och eftersom du fortfarande är den smartaste personen i hela universum så kan du hela texten på den låt du sjunger.  

Av Sussi - 27 juli 2009 10:51

Det är en lite kille som fyller 4 år idag!! Min systers yngsta kliver in i den mogna åldern, tycker han själv i all fall hihi

Jag frågade honom vad han önskade sig.. en bil låg högst på önskelistan!! Även fast han har ett rum fullt med bilar så vill han ha en till :-)

Självklart så köper moster en bil då!!

Han ska även få en kudde i form av Ior.. Så nu är det bara att hålla tummarna på att det duger. Man vet aldrig med barn i den åldern. Dom är ju brutalt ärliga hihi

Idag ska jag slänga i mig bulla, kaka och tårta!! Oj så gott det ska bli :-)

Av Sussi - 26 juli 2009 22:03

Vädret idag har varit både upp och ner.. Fram till ca 14:00 var det kanonväder men efter det kom det några korta regnskurar. Som tur var så varade dom inte så länge :-)

Alla barnen som var med verkade supernöjda med dagens Zoobesök!

Jag kan lova att det har åkts en hel del karuseller.. 

Dagen på Eskilstuna Zoo avslutades med ett liveframträdande av Amy Diamond.

Även fast jag har haft det jättekul med alla lekande och tjoande barn så var det riktigt skönt att komma hem till lugnet och slänga upp dom värkande fötterna i soffan hihi


Här kommer några bilder:


    

Den berömda vita tigern.. Jättefin!!

    

Dom hade väldigt många kattdjur.. Tyvärr så fick jag inte några bra bilder

på dom andra..

    


  

Med dom här kände jag mig riktigt hemma hihi

   


Jag blev faktiskt imponerad av bredden av djur dom hade..

Djuren på bilderna här ovanför är bara ett litet axplock av alla skojiga djur det fanns!! Helt klart värt ett besök :-)

Av Sussi - 25 juli 2009 20:55

Vilket härligt väder vi fick till slut. En liten skur på ca 10 min, annars sken solen nästan hela tiden..Härligt!!  Det grillade smakade helt fantastiskt som vanligt när sambon grillar ;-) Vinet smakade jättegott det också!

För en gångskull hade jag köpt ett gott rött vin, brukar ha lite otur när jag ska testa och komma hem med nåt äckligt! Vinet hette Opal Springs!


Det blev en tidig kväll, för dom flesta som var här ska även med till Eskilstuna Zoo i morgon bitti. Vi ska åka redan vid 8 på morgonen..

Nu är det bara att hålla tummarna på att det inte blir regn!! Enligt väderprognosen såg det lite si och så ut :-(





Av Sussi - 25 juli 2009 13:29

Morgonpromenad avklarad, frukost avklarad, filmen Madagaskar avklarad och nu håller vi på att röja utomhus. I kväll kommer det en hel del folk hit på grillpartaj, vädret är lite si och så.. Just nu skiner solen men man vet aldrig ikväll så vi håller på att göra snyggt i vårat uterum så vi kan sitta där om vi vill.. Gissa om jag kommer förtjäna vin även i kväll hihi

Det är det som är så härligt med helger och semester.. man förtjänar vin när man vill :-) Nu är det bäst att jag går ut och hjälper sambon innan han märker att jag är borta hihi


Av Sussi - 24 juli 2009 22:35

Tack snälla Sussie för den här fina awarden.. Den värmer såå mycket!!

Den skulle jag vilja ge vidare till:

Annika (acka)

Annika Banfield

Elisabeth

Tingeling

Messan

Mita

Nett

Vivi


Av Sussi - 24 juli 2009 20:55

Det var en härlig känsla att stämpla ut och bege sig hemåt!

Väl hemma började jag storstäda direkt, sambon kom inte undan han heller hihi

Han hade nog sett fram mot en lugn fredagskväll men där hade jag andra planer!!

Eftersom vi var så duktiga och städade och allt så hade vi ju självklart gjort oss förtjänta av ett glas vin :-)

Synd att jag inte hann dricka upp det bara innan jag hade ner det i golvet.. glaset gick sönder och allt det goda vinet låg utspritt på golvet blandat med glas. Självklart så måste jag dessutom skära mig på glaset..Så typiskt mig!! Tur att det fanns fler glas och mer vin. Plåster har jag också så det går ingen nöd på mig hihi

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards