allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 27 mars 2009 11:29


Det är idag många av mina jobbarkompisar jobbar sin sista dag. Det märks på stämningen här att allt inte riktigt är som det ska. Dom flesta av dom här personerna som slutar har jag jobbat ihop med över 10 år så det är väldigt sorgligt. Vi var några tjejer här som hade gått ihop och köpt en stor kruka med blommor och en tupp i galler som man kan ha ljus i till Jessica. Som sagt var känns det lite extra sorgligt med att hon slutar eftersom vi har blivit så bra vänner..

Kram på dig!!

Av Sussi - 27 mars 2009 07:39

Socialdemokraterna vill höja skatten för att ta Sverige ur krisen..

Dom vill återinföra förmögenhetsskatten (drabbar ingen fattig, alltså mig)

höja skatten för höginkomsttagare (drabbar fortfarande ingen fattig, alltså mig fortfarande)

Och införa  en extra fastighetsskatt på villor med taxeringsvärde över 5 miljoner (våran lilla villa är inte värd många kronor)

Detta kommer tillföra statskassan 5 miljarder kronor..

Jag säger bara go for it!!! (ibland får man vara lite egoistisk)

Men jag tror dom kommer få klara sig utan dom rikas röster..

Av Sussi - 26 mars 2009 20:27

För här går det lite vingligt minsann!!



Av Sussi - 26 mars 2009 19:04

Att man inte kan hålla sig borta!!

Det är ju sååååå gott med sånt onyttigt.

Nu tänker jag välja att fokusera på dom bra sakerna med snabbmat istället för att vältra mig i skam och dåligt samvete..

- Det är så skönt när man är lite trött och inte orkar göra nån mat att bara   

  åka och hämta. Nån annan gör maten åt dig!

- Man slipper disk.

- Är man väldigt hungrig så behöver man inte vänta på att maten blir klar

  utan den serveras på en gång..

Så det finns faktiskt fördelar med snabbmat också!!

Så det så.

(försöker fortfarande övertyga mig själv att det är okej)



Av Sussi - 26 mars 2009 07:16

Hörde nåt lite småskojigt på radion i morse. Kanske inte för den VD som det berör..

Men dom anställda på en M3 fabrik i Ryssland höll sin VD inspärrad i 1 dygn för att dom är missnöjda med dom villkor som fanns på arbetsplatsen. När dom fick som dom ville så släppte dom honom. Så nu kommer vi nog få höra om fler såna situationer i Ryssland..

Vi i Sverige kanske skulle ta efter denna tydliga effektiva handling??

Jag anser det dock fortfarande vara en brottslig handling så mina chefer kan vara lugna..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards