allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 25 mars 2009 19:51

 

Husmorstips 1:


Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.


Riktiga kvinnors tips :


Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du


ändå på soffan och äter den.


Husmorstips 2:


För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.


Riktiga kvinnors tips :

Köp pulvermos, det håller ett år.


Husmorstips 3:


När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,


använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.


Riktiga kvinnors tips:

Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:


Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.


Riktiga kvinnors tips:


Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa


efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den


och så vill du ha den.


Husmorstips 5:


Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den


håller sig färsk i flera veckor.


Riktiga kvinnors tips:


Selleri? Aldrig hört talas om.


Husmorstips 6:


Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.


Riktiga kvinnors tips:


På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,


alltså behövs det inte.


Husmorstips 7:


För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.


Riktiga kvinnors tips:


Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande


har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:


Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.


Riktiga kvinnors tips:


Överblivet vin ?????  


Av Sussi - 25 mars 2009 19:26


Kom precis hem efter mitt BodyJam pass. Det var första gången för mig med den nya koreografin. Var lite tveksam eftersom instuktören själv sa att programmet inte var lika bra som dom andra som har varit tidigare. Men jag tror det kommer bli bra (bara man lär sig stegen). programmet bestod bl a  av crazysalsa, jive, twist och house. Det var ett snabbt program och riktigt jobbigt. Jag var nog inte rätt i många rörelser och att ta med armarna i rörelserna var ju bara att glömma. Såg nog mest ut some en förvirrad knubbsäl..

Men jag får trösta mig med att det var första gången.. Det blir nog bättre!!

Av Sussi - 25 mars 2009 07:16

Dagen man börjar vänta på redan efter förra lönen är här..

Lön..vilket härligt ord det är..

Nu äntligen finns det pengar på kontot igen.. JIPPIE!!!!

I alla fall tills räkningarna är betalda :-).

Så nu börjar planerna..Var ska jag shoppa loss någonstans??

Ha en bra dag!

Av Sussi - 24 mars 2009 21:46

Kunde stå emot alla frestelser Laredoute och haléns skickade till mig idag.. Med den stoltheten i kroppen säger jag godnatt och sov så sött!!

Av Sussi - 24 mars 2009 19:31

Ingemar och hans fru bor i Östersund. En vintermorgon, när de åt frukost hörde dom nyhetsuppläsaren på radion säga: -'Vi kommer att få 8-10 cm snö idag. Vi vill därför att ni parkerar er bil på  den sida av  gatan med jämna husnummer, bara så att snöplogen kommer fram' ...varpå  Ingemars fru går ut och flyttar bilen.

 En vecka senare när de än en gång äter frukost, hör de följande meddelande på nyheterna: -'Vi väntar in ett nytt snöoväder idag, och räknar med snömängder på c:a 15-20 cm. Vi vill därför att ni parkerar bilen på den sida av gatan med ojämna  husnummer, bara så att  snöplogen kommer fram. Ingemars fru går lydigt ut igen, och parkerar bilen  på  den sida vägen som nyhetsuppläsarna nämnde.

Nästa vecka utspelas samma scenario ännu en gång. Nyhetsuppläsaren meddelar att det väntas mer snö. -'Vi räknar med 14-16 cm  snö idag.  Vi vill därför be er att parkera era bilar på den........' Då  försvinner strömmen, och radion tystnar.

Ingemars fru blir mycket upprörd, och med ett bekymrat ansiktsuttryck säger hon till sin man: -'Älskling, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vilken sida av gatan ska jag nu parkera bilen på?! Du vet, så  att snöplogen kommer fram.'

Med kärlek och förståelse i rösten, som alla män som är gifta med blondiner alltid har, säger Ingemar:  -'Men lilla älsklingen, varför låter du inte bilen stå kvar i  garaget,bara idag?'

Av Sussi - 24 mars 2009 19:17

Jag vet att det inte är våffeldagen förrän imorgon!

Jag ska gå på BodyJam imorgon och kommer inte komma hem förrän efter 19:00. Då är det lite för sent för att börja grädda våfflor..

Dessutom känner man sig så duktig och nyttig efter ett träningspass så man kan i alla fall få ha illusionen av att man är duktig en dag (vad man kan lura sig själv).

Jag måste ju ha nåt att träna bort imorgon :-)

Av Sussi - 24 mars 2009 12:50

Min sambo har under en längre tid gått och bitit på naglarna om en tjänst han har sökt. Det har stått mellan honom och en kille till. Nu har han fått reda på att han fick jobbet!!! Jag är så glad för din skull.. Puss på dig!




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards