allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 16 mars 2009 11:47

Snart är det dags för måndagspromenaden. Jag har lagt fram hörlurarna till mobilen så jag kan gå i takt till lite bra musik. Det känns lite lättare då. Stegräknaren ska få sig ett försök till :). Ska bli kul att se vad den visar den här gången!

För även om man försöker inbilla sig att det faktiskt är kul och skönt att komma ut och röra på sig, tycker jag ändå inte det alla gånger.

Allt handlar om inställning. Precis som det gjorde när jag slutade röka för 2½ år sen. När man ger sig f-n på nåt så är det inte svårt och jobbigt i slutändan.. Man måste bara vara lite bestämd och envis..! Eftersom jag inte har börjat röka igen så måste man ju tro att det fungerar..

Av Sussi - 16 mars 2009 09:41

Ledigt och ledigt!

Man vet hur mycket man har att göra.. Man behöver bara titta sig runt och inse att vi har låtit det förfalla sen i fredags, då vi kom hem och blommor och vinglas stod på bordet. Då hade Danne gjort det så rent och snyggt. Jag undrar om vi har plockat bort nånting vi dragit fram under helgen?

Man kan börja undra om det är små barn som bor här! Nej, skärpning på oss!!

Med det sagt så var det bara att börja grabba tag i nåt och börja saneringen.. Ingen som vill byta??


Av Sussi - 15 mars 2009 23:14

En  man och en kvinna hade varit gifta i trettio år. De bestämde sig för att återuppleva sin bröllopsresa och åkte till Florida där de hyrde en lägenhet.
På morgonen vid frukostbordet efter en het natt tittade kvinnan på sin make ömt och med lidelse och sa:
- Vet du, det bränner lika mycket i bröstvårtorna på mig när jag ser dig, som det gjorde för trettio år sedan!
Maken svarade:
- Inte så konstigt. Den ena hänger i teet och den andra ligger i gröten.

Av Sussi - 15 mars 2009 16:37

Jag fattar inte hur Svenska folket röstar. Dom kan inte med allvar tycka att operalåten och snälla snälla var dom bästa? Jag hoppas jag har fel..men jag tror inte den kommer funka i Moskva. Mina vänner och jag sa att om snälla snälla vann så skulle inte vi samlas och titta på melodifestivalen 16 maj. Då skulle vi ha en spelarkväll istället..Men nu får man väll sätta sina tvivel i andra hand och se hur det går. Man vet aldrig?.

Dom andra länderna kanske blir imponerade av pampigheten i låten för det får man ändå ge den att den är. Det är bara att hålla tummarna ändå!

Av Sussi - 15 mars 2009 13:21

Dagbladet:

Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv

(Fy för att tillbringa 2 år i Eslöv!)


21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.

(Åklagare är hett eftertraktade på Svarta börsen har jag hört!)

Nordvästra Skånes Tidningar:

Mannen dog medan kvinnan avled.

(Och skillnaden är...?!)

Örebrokuriren:

Gynekolog hittade knarkgömma.

(Var undrar man genast?!)

Svenska Dagbladet:

Färre gökar i södra Sverige.

(Vilket låter märkligt med tanke på hur många barn som fötts hittills i år!)


Ingen av de omkomna hade livshotande skador

(Istället dog de av...??)

Upsala Nya Tidning:

Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.

(Tur att man inte är anställd där...)

Bergslagsposten:

Inga spår efter skidåkare.

(Han måste ha flugit fram)


Huset som brann ned till grunden blev totalförstört.

(Nähä...?)

Ölandsbladet:

Mindre poliser till Borgholm.

(Vad är maxlängden?)

Helsingborgs Dagblad:

Vi skriver alt dåligare.

(Det jör vi vel inte!)

Dagens Nyheter:

Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.

(Inte undra på!!)

Expressen:

Svältdöd blir vardagsmat.

(Vad blir då festmat?)

Dagen:

Lam pojke bortsprungen.

(Hur lam var han sa du?)

Aftonbladet:

Arbetslösa har rätt till dagisplats.

(Då är de ju åtminstone sysselsatta!)


Polisen grep torsk i fiskhamnen.

(Var hittar man annars torsk?)


Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.

(Yeah right!)

Östersundsposten:

Krockade med älg på motorcykel.

(Kör  älgar motorcykel...?)

Metro:

Yrkesmördare misstänkt för mord.

(Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)


Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.

(Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på Finlandsfärjor?)

Av Sussi - 15 mars 2009 11:24

Jag gick upp lite efter 9 i morse. Det första jag och min sambo gjorde var att titta på Twilight (en riktig tjejfilm). Eftersom jag drack igår så kommer dagen vara riktigt lugn. Inte för att jag mår dåligt men trött blir man alltid ändå. Man sover ju så himla dåligt när man har druckit. Antar att kroppen är upptagen med att rena kroppen. Jag kommer nog ha ett riktigt seriemaraton idag. Lungt och skönt!

Av Sussi - 14 mars 2009 13:40

Nu är Susanne mitt namn. Men jag får hoppas detta aldrig händer mig!!!

Av Sussi - 14 mars 2009 10:26

I kväll ska jag gå på Bowling och middag med Jobbet kl 17:00. Det är som en avskedsfest för dom som blivit uppsagda. Men dom kommer nog tycka vi är lite tråkiga. För vi är ett gäng som ska hem och titta på melodifestvalen hos Liselott efteråt. Vi kan bara inte låta Caroline af Ugglas vinna. Vi måste göra allt för att försöka ändra det. Jag har dessutom tvingat min sambo att rösta på min favorit. Han som aldrig brukar titta ens. Jag påminde honom lite fint om att jag faktiskt fyller år imorgon. Många skulle nog kalla det utpressning men jag menar nog att det är att övertala lite hårdare bara..:) Min favorit är EMD så dom kommer få alla mina röster (och min sambos hihi) . Men jag måste säga att det finns fler som kan få vinna, Sara Dawn Finer´s låt är inte så tokig heller. Det finns en eller två till som är helt okej. Dessutom så är jag pank den här månaden så att åka hem till Liselott passar mig alldeles utmärkt..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards