allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2009

Av Sussi - 31 maj 2009 20:45

Var nyss ute på en liten bloggpromenad när jag såg en jätteläskande skål med olika uppskurna frukter.. ååå så gott det såg ut. Nåt sånt smaskigt har inte jag här hemma :-( Och jordgubbarna jag planterade för nån vecka sen har ju inte blivit några jordgubbar än!

Så synd att jag kom på att det fanns glass kvar i frysen! Det kan ju inte vara nån fara eftersom det är ju banan i. Då måste det ju vara nyttigt!!! hihi

Nu måste jag bara gå en prommis med Doris först sen ska jag sätta mig och äta den nyttiga glassen ;-) Mums!!




Av Sussi - 31 maj 2009 16:12

Jag har suttit inne mestandels av dagen även fast solen gassar ute och det är 27 grader varmt. Jag provade på att sitta i solstolen och läsa, jag till och med la en madrass på marken och la mig där istället men ta mej tusan var det inte för varmt där också. På det här sättet blir jag ju aldrig brun om benen så att man kan använda kjol hihi

Jag vill egentligen inte gnälla för jag älskar verkligen sommar, sol och värme men det är väldans varmt :-) Jag tror inte kroppen har hunnit vänja sig än. När det dessutom är skönast att sitta ute vid dom här temperaturerna (senare på kvällen) så kommer dom där förfärliga myggorna fram (en nackdel med att bo på landet) och det är inte några heller :-(

Sambon har legat inne och halvsovit hela dagen, helt utmattad. Nu är det faktiskt bra att han vilar på dan eftersom det är dags för hans nattpass igen! Även Doris som normalt ligger ute hela dagarna när vi är lediga har legat inne och sovit mestandels av dagen!!

Det är tur att vi fick så mycket kvar efter gårdagens grillning så det inte behövs lagas nån mat idag :-)

Imorgon skulle det bli soligt fint väder även då men temperaturen skulle bara vara ca 22 grader. Å så skönt. Lagom temperatur att vara ute i..

Så imorgon gör jag ett nytt försök med boken i högsta hugg hihi


Stackars Berit!!!


Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut!".

Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig för ungefär 30 år sedan. Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden? När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat. Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.

- Ja, det hade han, svarade han.
- När gick du ut då, frågade jag.
- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
- Du var i min klass! Jag log.
- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:

- Vad undervisade du i då?

Av Sussi - 31 maj 2009 10:56

 

Min mamma och pappa är ute på Gräsö och husbilssemestrar till måndagskväll, kan inte klandra dom i det här underbara vädret :-) 

Det blev inget chilli innan heller så morsdagspresent får hon i efterskott..

Jag har ringt redan och grattat men en liten hyllning här måste hon självklart få!!



Av Sussi - 30 maj 2009 23:45

Maten blev jättegod, vinet var gott och sällskapet kanonbra. Solen sken och det var varmt och skönt.. Ibland är man så glad att man lever!!

Kvällen hade kunnat bli lite senare än den blev men deras lillkille hade bestämt sig för att inte alls sova och när dom små liven blir lite övertrötta så brukar dom inte alltid vara så glada hihi. Så till sist fick dom ge upp och åka hem och natta honom. Det får bli ett nytt försök lite senare i sommar. Det är alltid kul att ha nåt att se fram emot :-)

Idag hann jag inte njuta så mycket av solskenet så gissa vad jag har inplanerat för morgondagen??.. Det kan vara en solstol med i bilden hihi


Det här är nåt jag alltid har undrat över!!!


Av Sussi - 30 maj 2009 14:10

Solen skiner!!! Det är ca 24 grader varmt..

Och vad gör vi! Sambon renoverar lillrummet och jag storstädar inne..

Här hinns inte njuta av nåt fint väder inte för i kväll kommer det kompisar med familj över och grillar. Det kommer serveras hasselbackspotatis med 2 olika sorters Scans färdigmarinerade kött (en fläskfilé och en tendersteak). Till det blir det 2 kalla såser ( bea och peppar). Till tillbehör blir det sallad och bröd. Sen får man ju inte glömma vinet!! hihi

Hoppas nu att det smakar gott också!!

Så tyvärr så blir det inte så mycket tid över till att blogga. Men jag återkommer med hur kvällen blev senare..

Hoppas ni alla får en härlig och solig dag :-)

Av Sussi - 29 maj 2009 23:53

Vi svenskar är banne mig inte lätt att göra nöjda!! Men några av klagomålen är det riktig blondinklass på hihi


Klagomållistan med de tio sämsta klagomålen till resebyråer.


1. "Stranden var för sandig."


2. "Sola topless på stranden borde förbjudas. Vår semester blev förstörd eftersom min man tillbringade hela dagarna med att glo på andra kvinnor."


3. "Vi köpte Ray Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare, men de visade sig vara oäkta."


4. "Ingen hade sagt att det finns fiskar i havet. Barnen blev förbluffade."


5. "Min pojkvän och jag bokade ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller nu er ansvariga för att jag är gravid. Detta hade aldrig hänt om vi fått det rum vi bokat."


6. "Jag jämförde storleken på vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och fann att vår var märkbart mindre."


7. "Sanden på broschyrbilderna var inte alls som i verkligheten. I er broschyr är sanden gul, men den var i själva verket vit."


8. "Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering."


9. "De lokala butiksägarna är lata som håller stängt på eftermiddagen. Jag behöver ofta köpa saker under siestan - den borde förbjudas."


10. "Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men för amerikanarna tog det bara fyra."


Av Sussi - 29 maj 2009 22:16

 

Jag är med och tävlar om en mascara (Lash Extreme) + en skimmrande ögonskugga hos Nett 

Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska få vinna!

Hoppas, Hoppas :-)

Av Sussi - 29 maj 2009 19:47

Idag slutförde jag det jag inte orkade igår..

Åkte ännu en gång till Gränby Centrum. Idag var shoppingfén med mig. Jag köpte en svart softshelljacka, två blusar/Skjortor, ett par korta byxor + dom två topparna från igår. Jag känner mig väldigt nöjd men i min plånbok så ekar det tomt numera hihi Lite av mina sedlar spred jag på systembolaget också. Det har en tendens att bli dyrt där!

Jag har som mål att byta ut nästan hela min garderob. Jag har i och för sig inget val för som jag har skrivit tidigare så har ju nästan alla kläder krymt under vintern :-) Väldigt konstigt!!! Så nu känner jag att jag är på god väg!!

Så Myrornas eller Röda korset kan bara vänta ett litet tag så kommer det snart ett lass med kläder :-)



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards