allt-om-inget

Alla inlägg under april 2009

Av Sussi - 2 april 2009 19:31

Har fått en jättesöt påskaward av supersnälla  http://annlouises.webblogg.se/



Den här påskawarden vill jag ge till alla jag länkar till och till alla som läser och kommenterar i min blogg. Ni är värda den!!

Ta den hemskt gärna med till era bloggar.


Kram på er allihopa!

Av Sussi - 2 april 2009 15:10

Sitter och räknar ner tiden tills man får stämpla ut och åka och shoppa!

Jag har 2 presentkort att handla för på Stadium och H&M..

Jag har även gått och väntat och tänkt att det är ju ingen idé att köpa Jeans än. Jag kommer ju snart gå ner i vikt!!

Men jag får nog ge upp den tanken nu.. Det är snarare åt andra hållet det går. Jag får helt enkelt köpa Jeans i en storlek större istället..

Annars får jag väll aldrig några nya Jeans..


Det går inget vidare bra med dealen jag gjorde med min sambo. Vi tog i hand på att vi skulle köra på crosstrainern varje dag. Och detta gällde oss båda!

Men vi är lika slarviga båda två. Det är konstigt vilken påhittig och livlig fantasi man har när det ska fram anledningar varför man inte ska behöva ställa sig på den!

Shopping, kan det räknas som motion??


Av Sussi - 2 april 2009 08:02

Men jag tyckte den var så söt så jag tar en chansning!!


Av Sussi - 2 april 2009 06:52

Hörde på radion rubriken!!

Bloggare kan bli av med a-kassan!!

En kille bloggar på en tidningssida. Han skriver inte för tidningen och han får inte betalt men dom hotar med att dra in hans a-kassa om han inte slutar.. Kan man kalla det jobb om man inte får betalt?
Ska man inte få blogga på sin fritid.. Vem är dom att lägga sig i?

Menar dom verkligen att om man är arbetslös så får man inte blogga?

Det är en Konstig värld vi lever i..



Av Sussi - 1 april 2009 20:17

En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över något, som vidnärmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram.


- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.


- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?


- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.


Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:


- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat.


Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:


- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.


Anden var tyst en stund och suckade sedan.


- Få se på den där kartan igen...

Av Sussi - 1 april 2009 19:48

 

Nu är verkligen våren här. Bönderna har varit ute och gödslat åkrarna. Det stank koskit nästan hela vägen hem från Kraftkällan..

Bara på en dag har nästan all snö försvunnit från tomten hemma.

När jag tittade på temperaturmätaren i bilen var det fortfarande 11 grader  lite efter halv 7 på kvällen. Jätteskönt!!

Men jag väntar fortfarande på att få se knoppar slå ut.

Känner på mig att det är rätt nära nu..


Av Sussi - 1 april 2009 16:38

Har precis skrivit sista fraktsedeln för dagen.. Tittar lite på klockan och inser att det är 15 min kvar tills jag ska åka och träna.

Idag känns det lite motigt. Försöker intala mig att jag vill träna och att det ska bli såå skönt! Känns tyvärr inte riktigt som om jag lyckas med det!

Jag är inne i en svacka med träning och äta nyttigt för tillfället.

Har tappat motivationen.

Vi får se om jag får tillbaka den efter dagens BodyJam pass. Hoppas!!


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards