allt-om-inget

Alla inlägg under april 2009

Av Sussi - 7 april 2009 18:27

Tänk vad förutsägbar man är..

Första dan på jobbet är alltid likadan. Man är liksom chockpigg!

Tyvärr så har man inte vett att känna sig trött..

Men annat kommer det bli i morgon. Då kommer jag behöva ha tändstickor för att hålla upp ögonen. Kommer gäspa så att tårarna rinner ner för kinderna. Samma visa varje vecka!!


När jag var på väg hem från jobbet så fick jag ett ryck..

Jag skulle bara ha pannkaka. Så det var bara att svänga in på Ica Vallby och köpa ägg. Det var det enda som saknades för att få ihop smeten..

Jo jag vet.. Det är inte torsdag!

Men konstigt nog så faller aldrig mina sug in på rätt dag!!

Och vem är det som säger att man inte kan äta pannkaka på en tisdag :)

Av Sussi - 7 april 2009 15:43

Man ska nog ta och lyssna lite mer på Katten Gustaf.. Han verkar vara rätt klok ändå!


Av Sussi - 7 april 2009 10:05

Stackars Nettan!!

Hon vaknade i morse med över 39 grader feber.

Hon ligger just nu hemma nerbäddad!!

Ville bara tala om att jag tänker på dig..

 


Av Sussi - 7 april 2009 06:57

 


Sitter här på jobbet och undrar var sjutton helgen tog vägen?

Jag var så glad i fredags när jag åkte hem.. 3 dagars underbar ledighet!

Men nu börjar jag fundera, vad gjorde jag i helgen egentligen. Hur kan den ha gått så fort när det känns som om jag inte hunnit gjort nåt?

Jag får trösta mig själv med att det är en kort vecka denna vecka. 3 arbetsdagar, sen är det helg igen och då får man "lagligt" äta godis... JIPPIE!!



Av Sussi - 6 april 2009 22:02

Inte för att jag är trött än!

Jag har en spännande bok att läsa. Har läst lite över halva boken och nu börjar det hända lite saker.

Jag får återkommer med boktips när jag läst den klart.

Förhoppningsvis blir jag lite trött efter en stunds läsande så jag i alla fall får sova några timmar i natt..

Brukar vara svårt efter helgen. Man är lite för utvilad!




Av Sussi - 6 april 2009 21:00

Men jag tyckte nog att det var lite för billigt!!!


Av Sussi - 6 april 2009 18:36

Tänk att sambon fick tvinga ut mig på promenad!

Jag borde ha ivrigt tacka ja på en gång!!!

Det är underbart väder, varmt och skönt. Har massa tid över och dessutom så vill jag ju gå ner i vikt. 

Jag borde ha välkommnat möjligheten med sällskap på en promenad.

Men inte då! Han och vovven satt nedanför soffan (ja till och med husse gjorde det) och tittade på mig med bedjande ögon, tjatade så jag till slut inte kunde säga nej..

Så här i efterhand känns det skönt att ha kommit ut och rört på sig!

Men jag konstaterade att om jag varit själv hemma hade jag suttit och såsat hela dan.

Så man får väll (motvilligt) tacka sambon för att han tjatade ut mig.

Låt inte det här stiga dig åt huvudet.. Nej, du har inte alltid rätt!!!

Av Sussi - 6 april 2009 13:28

En kväll hörde pappan hur hans son bad nattbönen och avslutade  med:
- Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Gud välsigne mormor.
 Hej då morfar. 
Detta tyckte pappan var lite konstigt, men han brydde sig inte så mycket om det. Nästa dag dog morfar. Två månader senare hörde pappan igen hur sonen bad sin nattbön:
- Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Hej då mormor. 
Nästa dag dog mormor, och pappan blev mer och mer upprörd över situationen. Två veckor senare bad sonen:
- Gud välsigne mamma. Hej då pappa. 
Enbart detta gav pappan nästan en hjärtattack. Han sa inget, men följande dag gick han upp tidigt så att han skulle missa morgontrafiken till jobbet. Där stannade han hela dagen. När klockan passerat midnatt vågade han sig hem, ganska glad eftersom han överlevt dagen! När han kom hem ursäktade han sig för sin fru och sa:
- Jag är ledsen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet.
- Tror du att du har haft en dålig dag? skrek frun. Min dag började med att brevbäraren föll ned och dog här utanför!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards