allt-om-inget

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

2 hektiska men roliga dagar..

Av Sussi - 19 juli 2010 07:45

     


Så då sprang den helgen iväg. Fort gick det!

Och vilken helg det har varit men det tar på krafterna..


I lördags bar det av mot den stora staden på mat och underhållning.

Vi hittade Ming en kinarestaurang i närheten av Nybrokajen.


  


För mig blev det kyckling med grönsaker och cashewnötter. Jättegott samtidigt som det är ett mindre fett alternativ :)

Mätta och belåtna begav vi oss ner till Nybrokajen där färjan väntade..


  


Vädret var molnigt men ändå varmt med sina 28 grader..


   


   


Det var nästan så man blev sugen att hoppa av båten för att spendera kvällen på den här platsen istället ;)

Men jag stod emot badandet eftersom jag hade en nygjord tatuering. Annars hade jag hoppat i (Yeah right!! ;))


   


Det fanns ett rikt fågelliv på Fjäderholmarna..

Säg hej till 3 blyga svanar..


  


Undrar varför den här fiskmåsen fick så bråttom iväg..?

Det kan kanske ha något med sandalen till höger i bild att göra ;)


  


Efter att sandalen gjort sitt jobb på den närgångna fiskmåsen fick vi

vara ensamma (om man räknar bort ett stort antal människor vill säga) med att njuta av sjö och klippor ifred ;)

Det märks att dom är vana vid folk. Dom kommer läskigt nära ibland!


Precis när vi bänkade oss vid 19-tiden så var det dags att sätta på dom små regnponchosarna vi fick vid entrèn. Här har man tjatat om att man

vill ha regn i 1 månads tid, varför måste det komma precis när man är på Fars?? Näe.. bättre planering av vädergudarna efterlyses!! ;)

Det kom som tur var inte många stänk innan det slutade regna igen.

Fast ponchon blev kvar på. Det var riktigt mysigt att sitta i den bara man fick av huvan. Väldigt praktisk var den också. Rödvinet behövde man inte oroa sig för att det skulle fläcka ner kläderna heller! Man får väl köpa på sig en massa och sätta på sig till varje fest ;)


  


Farsen då?

"Har ni fest eller?" Var tyvärr den sämsta vi varit på under dom tre åren

vi haft vår traditon på Fjäderholmarna. Visst var många av skämten roliga men det var mestandels Henrik Hjelt som såg till att den inte blev allt för tråkig. Sen är det ju alltid kul när dom själva brister ut i okontrollerat skratt. Det hände några gånger så det hjälpte också till att höja stämmningen :)


  


  


  


  


Men tror ni det hade regnat något hemma hos oss då??

Nope.. INGENTING!! Nu behövs det fyllas på i regntunnorna annars

måste jag låta blommorna och landet klara sig utan vatten.

Väldigt trist om det skulle behöva bli så. Våran dricksbrunn kan jag inte heller ta ifrån för där börjar det också sina..

Men inte tänka på det tråkiga utan nu åker vi Eckerölinjen istället :)

Söndagen däremot bjöd på mycket finare väder..


  


Det är härligt med en liten båttripp ibland. Dessutom är Eckerölinjen så billig att åka. 200 kr betalade vi för bussresa, båtresan och buffé.
Jag hade ju annonserat att jag skulle fylla på barskåpet men jag vet inte. Det kanske inte var så mycket att skryta med det jag kom hem med..


  


Lite snaps till en kommande kräftskiva och lakrisal till mig :)

Den vita tobleronen köpte jag till sambon.

Jag tvivlar på att jag hade fått komma innanför dörren härhemma om jag inte hade haft några såna med mig hem ;)

 
 
wiper

wiper

19 juli 2010 08:41

Vilka fantastiska bilder du bjuder på man vill bara åka iväg på sånt kul och gott har ni ätit ocvkså. Vad synd att inte utomhusbusisen var lika bra i år. Läste att förra året var tydligen ett toppenår. Du har i alla fall fått toppenbra bilder från föreställningen. Vad mycket gott du köpt också.

Ha en fin dag i dag också
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

19 juli 2010 08:58

Vilken helg du haft!
Synd att det regnade.
men du...den där lakrisalen får du gärna bjuda mig på...ska vi säga helgen vecka 32?
För då är jag nog i Uppsala :)
Hoppas att ni också har sol idag.
Ha det bäst!
Kram!

http://cammo69.blogspot.com

 
lillisl

lillisl

19 juli 2010 09:04

Vilken mysig och trevlig helg du haft, synd att det kom lite regn. Så många fina kort du visar för oss så kul att se
Hoppas att du får en fin dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Gilla

Gilla

19 juli 2010 09:19

Det är ju trist, när man förväntar sen nåt trevligt i undehållningsväg och det inte blir så. Men ni verkar ju ha haft en trevlig helg ändå trots regnet.

Vi har inte fått nån regn än. Det är snystorrt ute på gatorna, så det kom nog inget i natt heller, när vi sov.

Jag rekommenderar dej att se filmen. Den kändes vara mycket bättre än vad jag kom ihåg. Det tyckte Sibbelin också.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

19 juli 2010 09:43

Vilka härliga och fina dagar! Man blir liksom frestad ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
AnnE.

AnnE.

19 juli 2010 10:04

Låter verkligen jätteroligt allt detta. Fina bilder också och jag skulle så gärna vilja få fler bilder på svanar för egen del också. Det är ovanligt med svanar på "vår" sjö vid stugan men det inträffar ibland, då huvudsakligen knölsvanar men någon gång även någon sångsvan. Har hört att 2 svanar var på besök rätt så nyligen och lite längre, i alla fall under själva dagen, och ev. någon dag till men jag missade dem. Annars hade jag försökt att både fota och filma dem./Ja, stum ja... Det har mest varit jobbigt att jag ibland knappt fått riktigt med luft och fått en "kvävningskänsla". Många gånger när jag har varit sjuk "i det andra" har jag önskat att många kunde bli stumma så att jag sluppit höra allt dumt. Jag har önskat tt jag blev, om inte blind, så åtminstone helt oförmögen att läsa allt negativt som gör mig sjuk!! Korta ögonblick skulle jag ha behövt bli döv för att inte plågas. Folk kanske annars blir mindre frustrerade om de är födda med något som stumhet och inte känner till något annat. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Monica o Jacob

Monica o Jacob

19 juli 2010 10:06

Vilken toppenhelg trots att underhållningen inte höll hög klass. Det är ruskigt billigt att åka med Eckerölinjen, handlar man fullt och lite till är den en RIKTIGT lönande affär. Såg i vinstället att det är dax snart att skicka iväg Jacob o co på en resa, bara att hämta dom vid stationen på kvällen lättare än att åka in till Värtahamnen.
Lakrisal är mums mums, ha en skön måndag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ama de casa

Ama de casa

19 juli 2010 11:07

Vad synd att det började skvätta lite på er...
Vintetran på klippan gör att jag får en flashback till förra sommaren när vi var där och kollade farsen ;-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Michelin

Michelin

19 juli 2010 11:27

Trist med regn men hade det varit roligt också, så hade det ju inte spelat någon roll med regn förstås.
Men men........... ibland är det kul och ibland är det mindre roligt.

http://michelin53.blogspot.com

 
Pem

Pem

19 juli 2010 12:01

Men visst e de trist att de inte riktigt uppfyller förväntningarna, när man ändå tar sig i kragen å försöker hitta på lite kul! Nä men så då blir de te å hoppas på att de blir bättre nästa år! Kram på daj å, jag håller tummarna att ni får ett regnoväder (utan åska å blixt visserligen då) utav dess like!!! Vatten vatten vatten.....fast bara på natten! =O)

http://pem26.myshowroom.se

 
Carina

Carina

19 juli 2010 12:46

Vad synd att både väder och farsen inte var så bra men kinamaten såg ju så himla god ut :-) Finns så många goda kinarätter att jag har svårt att välja när vi väl ska äta, skulle vilja ha lite av var... Mysig helg har ni haft i alla fall. Ha en härlig måndag, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
av irja

av irja

19 juli 2010 16:22

Kära Sussi !!!
Det var ju tråkigt att allt inte var till belåtenhet, men Kinamaten såg superbt ut,och har man trevligt sällskap, går tiden försvinnande fort...Det är ju en break från vardagen.....
Trevliga bilder som vanligt du bjuder på, TACK för dom........VI behöer också få regn,blommlanden och grönsakslanden är torra som fnöske, en heldagsregn vore inte fyskam, vi får väl också dansa regndansen som vår vän Lillis LER.....Visst har det regnat här men lokalt .....HA det bäst vännen i väntan på regnet.....KRAM IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
diana

diana

19 juli 2010 18:46

Vilken fin helg du har haft. Lakrisal gillar jag, men vit toblerone har jag aldrig ätit.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
N I L M A

N I L M A

19 juli 2010 20:14

Mysigt det såg ut!

http://www.nilma.se

 
ansepanse

ansepanse

19 juli 2010 20:26

vilken härlig helg du har haft
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Veiken

Veiken

19 juli 2010 20:35

Friluftsteater är så kul. Tråkigt att det inte höll måttet helt och hållet, men jag antar att helgen ändå har varit jättelyckad. Kram

http://veiken.wordpress.com

 
Mona

Mona

19 juli 2010 21:23

Men det verkade ju trevligt ändå fastän farsen inte blev så lyckad. :)
Ha de fint.

http://monae.blogg.se

 
lilla My

lilla My

19 juli 2010 21:38

(Typiskt)Själva var vi på grönan på lördagen och på fjäderholmarna på söndagen hade varit kul att bara säga hej:=) Kramiz

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Johanna

Johanna

19 juli 2010 22:38

ja nu är dem bara 12 :) risken är att augusti springer bort helt och hållet.. hösten blir ju inte lugn när vi skall slita med d-uppsatsen

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
SOFFIE

SOFFIE

19 juli 2010 22:46

men å vilken trevlig och mysig helg du haft,
Fina bilder du visar,vad är det för tatuering du gjort?

http://www.soffie69.blogg.se

 
Glimz

Glimz

19 juli 2010 23:13

Var det farsen som hade sämre kvalité eller var förväntan för hög...ofta har jag för hög förväntan & sen när sakerna börjar, blir det liksom platt fall :´( Fast sen å andra sidan, har ni ju varit och sett skådespelet innan, vilket gör att ni vet vad som förväntas :D Gött att du fick med dig en massa smaskens som plåster på såret ;)
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

20 juli 2010 00:09

Vad synd att inte Farsen var en hit, den kunde ju varit riktigt bra för att väga upp regnet ju. Annars verkar ni ha haft det super, god mat och dryck.
Din sambo borde kunna vara nöjd med ditt köp, jag älskar Toblerone!
Vi får hoppas att ni får lite regn snart, här har det inte kommit mycket även om det har kommit ner regn.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
cecce

cecce

20 juli 2010 00:42

Vad synd att det regnade. Så typiskt! Men ni verkade ha ganska trevligt ändå! Lakrisal är en av mina favoritgodisar!! Bra köp!

kramar

http://www.ceccesblogg.blogg.se

 
charlotte

charlotte

20 juli 2010 08:08

jag borde sparat min poncho då men jag var ju inte lika smart som du o tänkte på rödvinet haha. tråkigt med både far´s o väder men sällskapet gör mkt som sagt. gott med toblerone men det blev lite skralt påfýllt tycker jag med

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 6 juni 2013 19:15

    När vi flyttade in i vårt hus för ca 10 år sen så svor jag att jag aldrig skulle klippa gräset! Ville min sambo bo i hus (egentligen är jag en stadsbrutta) så fick han se till att såna praktiska saker blir gjort själv. Inga problem sa samb...

Av Sussi - 1 juni 2013 12:30

    Solen skiner, 22 grader varmt ute! Fredagsmiddagen ska förberedas.. Jag jobbade sent idag så klockan är efter 19 när jag kliver innanför dörren. Mästerkocken ska precis sätta igång sitt arbete..     Det viktigaste.. Innan man bö...

Av Sussi - 26 maj 2013 11:00

  Vad tiden går fort. Man hinner liksom inte med. Denna vecka har det varit fullt upp. Bl a med jobbet som firat 70 år i branchen. I 3 dagar firades det med buffé i partytältet, mingel, uppvisning av hur en bombhund jobbar, tävlingar och afte...

Av Sussi - 19 maj 2013 19:45

   I torsdags lämnade jag sambo och Spike.. Men bara för en helg ;) Han fick vara kvar hemma med alla måsten medans jag..    inte haft några måsten alls! Bara roat mig..   Vädret var helt fantastiskt i Säfsen Stugby. 20-22...

Av Sussi - 12 maj 2013 10:30

  Den som spar han har.. Fast i det  här fallet kanske sparandet inte är det allra bästa. Vi har ett litet utrymme i garaget där allt slängs in i förbigåendet. Konstigt nog verkar det aldrig ta sig vidare in i bilen! Det tog mig ca 15 minuter...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards