allt-om-inget

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Kortspel och ledighet

Av Sussi - 20 mars 2010 10:15

Vad gott det var med buffé på Java. För 139 kr får man ta från 3 olika bufféer. Jag tog från den Mongoliska och den Kinesiska. Sushibuffén får vara för min del. Det är något jag aldrig lärt mig äta!

Dessutom slapp jag ta med mig någon plånbok ikväll så man får väl tacka sambon för en underbart god middag :-)

Efter restaurangbesöket åkte vi hem till en kompis och spelade ett gammalt hederligt parti Canasta. Vi körde killarna mot tjejerna! Tyvärr så vann killarna med 2-1. I en av omgångarna vann dom ganska stort så det fick vi ju förstås höra! Det fiinns ju dåliga förlorare och dåliga vinnare. vet inte vilket som är värst!! Som tur var så är man inte en dålig förlorare men visst sved det lite när dom hade sån tur!! ;-)

Doris trivdes där som fisken i vattnet. Hon blev serverad köttbullar av den snälle lägenhetsägarinnan. Gissa om hon försökte få köttbullarna lite fortare genom att visa alla sina konster på en gång. Nån av dom borde ju banne mig fungera hihi


 


Dessutom var kaninen betydligt tuffare idag. Dom luktade till och med på varann vid några tillfällen.


Jag missade Lets Dance igår eftersom jag var på andra roligheter men folket hade skött sitt jobb bra utan min hjälp ;-)

Läste mig till att Willy fick ta sitt pick och pack och åka hem. Även fast jag gillar den karln så var det dags nu.

Jag kan faktiskt vara så ärlig och säga att om Willy hade gått vidare till en final så hade dom tappat mig som tittare men nu måste jag ju bara kolla nästa lördag. Till sambons förtret.. För tittar jag så innebär det att även han måste titta!! ;-)

Jag måste ju ha nån att diskutera med ju hihi

Det tråkigaste är att båda mina favoriter är med så vem som ska vinna får jag nog bestämma mig för på fredag :-)


Idag är det en ren slappardag som gäller. Sambon ska iväg och spela poker senare ikväll så jag och Doris kommer bli helt själva. Det enda måstet jag har är att jag ska hämta och lämna honom. Som tur var så är det inte så långt. Han ska bara till grannbyn!

Det kanske är ikväll min ostbågspåse jag har sparat så länge åker upp?

Kanske samtidigt som jag tittar på någon film?

Banne mig, finns det inte lite smågodis kvar sen förra helgen??

Vi får se vad det blir, det enda jag vet så här långt är att solen skiner och det är jäkligt skönt att vara ledig :-)




  


 
 
helga

helga

20 mars 2010 10:36

Jag trodde jag skulle hinna hem till lite sent fredafsmys, men pga försening var jag hemma 00.45 Suck!!

Idag ska vi på teater o fest!! Ha en mysig helg!!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

20 mars 2010 11:39

Sushi har jag aldrig lärt mig att äta heller, blää, inget för mig. Jag hade valt samma som du.

Håller med om att det är för väl att Willy åkt ut, det var verkligen på tiden. Jag såg inte heller det igår men vi var tvungna att gå in på Aftonbladet sen för alla var lika nyfikna på om han åkte ut.

http://hovsing.bloggplatsen.se

 
Augusta

Augusta

20 mars 2010 11:56

Gud så gott det lät med den buffén :)

Doris är som vanligt en riktig skönhet :)

Ha en skön kväll tillsammans och åk och köp mycket godis och annat gott.

Trevlig kväll och kram

http://www.metrobloggen.se/evas

 
*tingeling*

*tingeling*

20 mars 2010 12:46

Hej hopp i stugan! canasta har jag inte spelat på flera år, de är super kul :) nu har även vi plussgrader o solen tittade fram en liten stund. hihi jag tycker också willy gjort det bra om man tänker på han inte dansat tidigare, men helt klrat var det tid nu för att han skulle å ka ut, :) nu har vi varit å handlat men jag glömde titta i godishyllan, men vi ska äta tacos, mums hihi.... ha en fin fin dag :)

http://www.metrobloggene/hyttabytt

 
Znogge

Znogge

20 mars 2010 13:06

Nu var det väl egentligen så att ni lät dem vinna. För husfridens skull ;-)

Ha en fin lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
camilla

camilla

20 mars 2010 13:10

Ja...vem ska man heja på?
Jag gillar både Claudia och Mattias.
Hmm...jag får ta och fundera på det tills på fredag.
Eller så hejar jag på båda så blir jag inte besviken att "fel dansare"vann ;)
I kväll är det jag som ska ut på festligheter.Jag ska ut och äta med mina jobbarkompisar.
Ha en underbar lördagskväll men både godis och ostkrokar.
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

20 mars 2010 13:19

Tack för din kommentar och omtanken. OM det är meningen att infektionen skall "bryta ut" kanske det är bättre än att känna sig "lite halvdålig" men jag förstår vad du menar. Det kan ju vara så att det för mig sätter sig i halsen och i magen mest. Men jag kurerar mig nu och snart är jag pigg igen./Låter som en trevlig restaurangkväll. Har aldrig ätit sushi och vet ärligt talat inte om jag skulle gilla detta, men en del maträtter funkar bara inte för en. Ja, och din Doris är då för härlig måste jag då säga, vacker och smart. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Molly

Molly

20 mars 2010 13:22

Vad mysigt det där lät, jag är nyfiken på sushi men har inte vågat än..;-) Underbar bild på Doris =) Kram!

http://mollysmix.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

20 mars 2010 14:35

GOTT! Nu blev jag oerhört hungrig, men det blir ingen mat förrän ikväll, då är det dax för Thai *mums* Jag hatade Sushi tills för ett år sedan, tyckte det var som snorbobbor som låg uppe på riset *gjäck* Sen var det en Japan som lärde mig tricket & voila, nu bara äääälskar jag sushi *smask* Nästa gång piskar ni grabbarna i kortspelet :) Å jag är grön hela jag *Zzzz*
Kramizen

http://ninz.bloggagratis.se

 
lillisl

lillisl

20 mars 2010 16:31

Det är oxå mina favoriter som står mot varandra nästa fredag så det ska bli spännande att se vem som vinner.
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 mars 2010 17:31

Jag har prövat på shushi..hmm var inte riktigt någon höjdare. Låter goare med den maten du valde.
Ni slår säkert killarna nästa gång som kommer att bli till deras stora förtret ;)
Jag hoppade Lets dance igår, jag har ledsnat på det såg Så skall det låta som var riktigt bra!
Go smaskig lördagskväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

20 mars 2010 18:20

Nej jag är nog ingen sushimänniska jag heller, lite överreklamerat är det nog. Lite surt är det nog att förlora, särskilt när någon sitter och pöser över vinsten.
Hon är bara för söt Doris när hon sitter och bevakar kaninen.
I morgon du får vi snö, en dm har dom hotat med.
Ha en skön kväll med näven i ostbågepåsen/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nett

Nett

20 mars 2010 18:31

Härlig Fredag ni har haft, maten låter ju hur god som helst. Jag har varit på mongolisk buffe en gång, tyckte då att den är som thaibuffe här hemma i stan. Men det kanske finns en liten viss skillnad. Hoppas att du har en fin Lördag *kram*

http://www.metroblogen.se/nett

 
charlotte

charlotte

20 mars 2010 20:07

haha söta doris. klart hon visar trick för att få en köttbulle snabbare... dåliga vinnare är nog snäppet jobbbigare iaf

http://kloppan.wordpress.com

 
Ama de casa

Ama de casa

21 mars 2010 11:43

En dålig vinnare är värst. Tyvärr hör jag till den kategorin :-)
Kram

http://amacasa.wordpress.com

 
ansepanse

ansepanse

21 mars 2010 17:37

det är klart att hon ville ha köttbullarna på en gång :)

http://www.kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 6 juni 2013 19:15

    När vi flyttade in i vårt hus för ca 10 år sen så svor jag att jag aldrig skulle klippa gräset! Ville min sambo bo i hus (egentligen är jag en stadsbrutta) så fick han se till att såna praktiska saker blir gjort själv. Inga problem sa samb...

Av Sussi - 1 juni 2013 12:30

    Solen skiner, 22 grader varmt ute! Fredagsmiddagen ska förberedas.. Jag jobbade sent idag så klockan är efter 19 när jag kliver innanför dörren. Mästerkocken ska precis sätta igång sitt arbete..     Det viktigaste.. Innan man bö...

Av Sussi - 26 maj 2013 11:00

  Vad tiden går fort. Man hinner liksom inte med. Denna vecka har det varit fullt upp. Bl a med jobbet som firat 70 år i branchen. I 3 dagar firades det med buffé i partytältet, mingel, uppvisning av hur en bombhund jobbar, tävlingar och afte...

Av Sussi - 19 maj 2013 19:45

   I torsdags lämnade jag sambo och Spike.. Men bara för en helg ;) Han fick vara kvar hemma med alla måsten medans jag..    inte haft några måsten alls! Bara roat mig..   Vädret var helt fantastiskt i Säfsen Stugby. 20-22...

Av Sussi - 12 maj 2013 10:30

  Den som spar han har.. Fast i det  här fallet kanske sparandet inte är det allra bästa. Vi har ett litet utrymme i garaget där allt slängs in i förbigåendet. Konstigt nog verkar det aldrig ta sig vidare in i bilen! Det tog mig ca 15 minuter...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards