allt-om-inget

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Olyckor

Av Sussi - 20 februari 2010 10:30

  


På vägen hem från jobbet igår åkte jag in på MAX hrm hälsokostaffären och köpte lite kvällsmat! Jag begav mig ut till bilen i snabbt tempo för att köra hem så fort som möjligt för att få äta innan maten blev allt för kall. Knappt halvvägs hem så blev det helt plötsligt stopp i trafiken. Bilkön växte och växte. Då förstod man ju att någonting måste ha hänt! Det var verkligen glashalt på vägen.

Med den varma maten fick jag till slut vända och köra tillbaka till stan för att åka en MYCKET längre väg hem. Kön var då några kilometer lång!

Först satt jag och var redigt uppretad över kallnande mat och en lååång hemresa. Men sen började jag fundera på vad som kunde ha hänt? Tänk om någon har skadat sig allvarligt eller kanske det var en dödsolycka så sitter jag här och gnäller!! Dom negativa tankarna la jag ner ganska fort efter det. Som tur var hade ingen blivit allvarligt skadad!

Det finns trots allt bra saker med all den här snön. Om en bil åker av så landar den rätt så mjukt i snöhavet :-)

Men tror ni maten var varm när jag kom hem ca 45 min senare???

Nepp. Tacka vet jag microuppvärmd hamburgare ;-)


Vill passa på att uppmärksamma Anna Haag också. En silvermedalj blev det för henne igår! Hur bra som helst..

Men tyvärr så har det skett ännu en krasch i störtloppet av en Svensk! Patrik Järbyn grenslade en port och flög som en vante!! En hjärnskakning, blå kropp och uppskrapat ansikte kom han undan med. Pust!!

Vi ska vara glada att det gått så bra för både Anja och Patrik. Båda krascherna såg riktigt hemska ut!


Vad skönt det var med sovmorgon i morse. Visserligen sov jag på soffan men det går tydligen att sova länge där med ;-)

Sambon hostar fortfarande. Han var på vårdcentralen idag och fick hostmedicin. Han tog inte cocillana utan nån annan som inte verkar hjälpa så bra. Förhoppningsvis ger hostan med sig under helgen ändå!

Men att smitta mig, det låter du bli med!! ;-)


  




 
 
Znogge

Znogge

20 februari 2010 11:01

Tur att det finns mikrovågsugnar i alla fall ;-)

Ha en fin lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ama de casa

Ama de casa

20 februari 2010 11:14

Jag brukar faktiskt tänka att det är bättre att hamna i kön efter en olycka än att ha varit där lite tidigare och kanske vara inblandad i den...
Usch - det är hemskt med alla halkolyckor nu. Ja alla olyckor, såklart...
Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

 
Sussa

Sussa

20 februari 2010 11:26

Tråkigt med alla dessa olyckor. Både bilolyckor och i OS-pisterna.

Men riktigt kul för Anna Haag. Verkar vara lika go tjej som jag har intrycket av att Kalla är. Hoppas nu att Helena kan lyckas i skidskyttet också. Det är hon väl värd! - som alla är som lägger ner hela sitt liv på TRÄNING! O så kan de inte äta mat från Hälsokosten när o hur mycket de vill heller ;-)

Trevlig lördag!

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
camilla

camilla

20 februari 2010 11:38

Ja...det låter han bli med ;)
Hosta är inget att ha.
Hoppas han kryar på sig snart.
Var det du som hade gjort lakritskladdkakan?
Jag tog bara receptet men har glömt varifrån jag fick den :/
Vilken tur att olyckan gick bra.
Ha det bra och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Miss M

Miss M

20 februari 2010 11:46

*S* Klart du måste få äta på Max! Det är du minsann värd vännen =) KRAM!

http://vardagligaochvidunderligabetraktelser.blogspot.com

 
Monica

Monica

20 februari 2010 12:00

Det där med hostmedicin är nog en stor bluff, har nog provat alla märken som finns men hostat lika bra ändå;-(
Ja lite slirigt är det på vägarna, man ser en hel del avåkningar.Det är lite gambling att köpa färdiglagat i detta väder, men microvarmt går ju det med bara pompen som blir seg.Och hade du kört av hade du i alla fall inte behövt sitta hungrig hihi.
Ha en skön lördag/Kramen

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
AM

AM

20 februari 2010 12:08

Hallå vännen. Tur det finns micro. Det är kaos på vägarna här nere i Blekinge, så jag tänker hålla mig inne idag. Hälsa sambon att vara försiktig med cocilanan, morfinliknande prep i den.. man överdoserar lätt //Kraaaam

http://www.metrobloggen.se/radiopraterskan

 
Vivi

Vivi

20 februari 2010 12:31

Kan tala om att det blev godis för mig igår trots att jag itne skulle äta ngt mer sånt resten av månaden ... så du är inte ensam :)
Funderar på om jag orkar ta tag i crosstrainern brevid mig elelr om jag ska baka ...elelr mysa ned mig i soffan ...mmmm :)

Ush du har ju så rätt.. ofta kan man sitta och gnälla över sådana saker när det faktiskt kan vara ngt allvarligt som hänt :(

http://www.missvivis.se

 
Marita

Marita

20 februari 2010 12:54

Usch med dessa halkolyckor,ja nu är det väl tur med snövallar på sidorna som tar emot lite.
Smakade microvärm hamburgare lika bra?
Cocillana har jag också haft,blev alldeles yr i huvet av den.Tror inte att man får köra bil med den i kroppen.Men hostan blev bättre,'ler'
Nu laddar vi för kvällens bravader,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
marie

marie

20 februari 2010 13:17

Ja, hälsokosten har riktigt god mat.....hmmm.
Vad är väl lite kall mat mot att klara sig helskinnad hem..?!?! Ja, ibland måste man tänka efter lite..
Snön fortsätter vräka ner, blåser o är ruggigt. NU har jag fått NOG!!!!!!!

haha, hade gärna hängt med dottern på disco, tror du jag skulle fixa alla movsen? Vet inte om hjag skulle bli så populär hos dottern bara....pinsamma mamman..
Får fortsätta dansa här hemma i min ensamhet.
Kram på dej

http://www.mariekjerulf.blogg.se

 
lillisl

lillisl

20 februari 2010 13:52

Hoppas att din sambo snart blir pigg och kry igen.
Såg så läskigt ut när Patrik körde omkull
Ha en skön och mysig helg
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

20 februari 2010 14:00

Tackar!
Jo, jag läser hennes blogg......också :)
Cesses ,alltså :)
Ha det bra och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Emma-Lou

Emma-Lou

20 februari 2010 14:37

Skönt att det gick bra i olyckorna, både bilväg och OS.

http://emmalou.myshowroom.se

 
charlotte

charlotte

20 februari 2010 14:41

ja visst är man korttänkt ibland.. men det lligger väl i våran natur

http://kloppan.wordpress.com

 
wiper

wiper

20 februari 2010 14:57

Det blev en lång väntan för dig men tur att ingen blev skadad. Hoppas burgaren smakade bra trots microuppvärmning. Det är många som ramlat i backarna i år och det är tur att dom inte blivit skadade värre. Tråkigt att din man är så dålig. Min har också fått hosta och snuva men vi tror ändå att vi kommer iväg i kväll men kanske måste gå hem tidigare. Det är mycket som går just nu. Jag är inte heller i form.

Hoppas du och familjen får en skön kväll
Sköt om er
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
cecce

cecce

20 februari 2010 15:48

Stackars karl:-)
Hosta är aldrig kul!
Själv har jag en karl som är bakis. Hade nog föredragit en hostande...:-)

Njut av lördagen! Ät nåt gott och ha det bra!
Kram

http://www.ceccesblogg.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

20 februari 2010 16:39

så du var i hälsobutiken och köpte groddar och så´nt :D
vilken tur att inget allvarligare hade hänt
ha en fin lördagkväll - kramar

http://www.kinaguld.blogg.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

20 februari 2010 17:07

Varken jag eller mina föräldrar har nånsin haft någon micro faktiskt./Jo, det finns ju för- och nackdelar med det mesta och även med snön. Någonstansn i Spaninen hade det visst kommit över 60 mm REGN igår och kanske inte helt skojigt det heller då.. Förvisso mycket högre temperatur men massor av blött./Skönt att det inte blev någon skadad i samband med stoppet. Det var visserligen i höstas eller senare i somras tror jag, men det blev tvärstopp med bussen en gång då en bil stod konstigt men det lossnade ju sedan./Ja, skada ja, Anja och Patrik hade verkligen tur, usch, att falla i den backen och med den farten./Hoppas sambon blir av med hostan snart och inte smittar DIG. Kan själv få väldiga och plötsliga attacker ibland men utan att vara förkyld men vet inte riktigt vad det beror på./Jag har ju vant mig av med badkar men flyttade jag till en bostad med detta skulle jag ju säkert använda det. Om man är förkyld kan det kännas extra gosigt men även rent allmänt för att koppla av. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

20 februari 2010 20:20

Ähummm, jag hade ätit upp min hälsomat i bilen=D Det är sant man retar sig ofta på köer men ofta är det ngt tragiskt som hänt, hemsk!! Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Lisa

Lisa

20 februari 2010 22:31

Ja det är ju inte så konstigt att man hamnar i Hälsokostaffären och (Tror det är Max)Eller hur var det nu då??? Tvärsom mena jag (fniss)..
apoteksskylten ser ju inte lika ut den heller nu såå
ALLT blir ju liksom fel..Här har dom bytt till Droghandels butiken TYP..
Tur du inte vart inblandad i olyckan Är ju Livsfarligt att ge sej ut nu..
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

21 februari 2010 08:29

Usch då, hoppas herren kryar på sig!

Jag håller med dig med snön, men det måste snöa för att den ska lägga sig! :) Jag klarar mig bra utan blåsten dock, fy så kallt det är när det blåser! Vi har massa äckliga havsbrisar ju. Säkert sköna på sommaren (inte om du frågar mig som lätt fryser) men...nä, inte på vintern! ;)

Jag har haft en kompis på besök sen i fredags, vi har sett på fame och igår var det melodifestival - som jag läste att du också tittade på! ;) Vad tyckte du då?

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 6 juni 2013 19:15

    När vi flyttade in i vårt hus för ca 10 år sen så svor jag att jag aldrig skulle klippa gräset! Ville min sambo bo i hus (egentligen är jag en stadsbrutta) så fick han se till att såna praktiska saker blir gjort själv. Inga problem sa samb...

Av Sussi - 1 juni 2013 12:30

    Solen skiner, 22 grader varmt ute! Fredagsmiddagen ska förberedas.. Jag jobbade sent idag så klockan är efter 19 när jag kliver innanför dörren. Mästerkocken ska precis sätta igång sitt arbete..     Det viktigaste.. Innan man bö...

Av Sussi - 26 maj 2013 11:00

  Vad tiden går fort. Man hinner liksom inte med. Denna vecka har det varit fullt upp. Bl a med jobbet som firat 70 år i branchen. I 3 dagar firades det med buffé i partytältet, mingel, uppvisning av hur en bombhund jobbar, tävlingar och afte...

Av Sussi - 19 maj 2013 19:45

   I torsdags lämnade jag sambo och Spike.. Men bara för en helg ;) Han fick vara kvar hemma med alla måsten medans jag..    inte haft några måsten alls! Bara roat mig..   Vädret var helt fantastiskt i Säfsen Stugby. 20-22...

Av Sussi - 12 maj 2013 10:30

  Den som spar han har.. Fast i det  här fallet kanske sparandet inte är det allra bästa. Vi har ett litet utrymme i garaget där allt slängs in i förbigåendet. Konstigt nog verkar det aldrig ta sig vidare in i bilen! Det tog mig ca 15 minuter...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards