allt-om-inget

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

25 Tecken på att du börjar bli gammal..

Av Sussi - 2 april 2009 19:58

Fick den här på mejlen av en kompis. Tyckte den stämde lite för väl...!!


 1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka.

 2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.

 3. Du har mer mat än öl i kylen.

 4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.

 5. Du hör din favoritsång i hissen.

 6. Du tittar på vädret på TV.

 7. Du och dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.

 8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.

 9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.

 10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.

 11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din närhet.

  2. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.

 13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.

 14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.

 15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.

 16. Du tar tupplurar på dagen.

 17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en.

 18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.

 19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.

 20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'..

 21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.

 22. 'Fan, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av 'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'

 23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.

 24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.

 25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'

 Och som bonus...

 26. Du går igenom hela listan och försöker desperat hitta en punkt som

 på ett eller annat sätt inte stämmer in på dig och ditt gamla arsle.

 Sen skickar du vidare detta till alla dina vänner, eftersom du vet att

 de också kommer ta åt sig av det. Så nu vet du varför jag skickade

 detta till dig...

 
 
Kjell

Kjell

2 april 2009 20:15

Fanns faktiskt ett antal punkter som inte stämde, betyder det att jag fortfarande är ung?

http://my2cent.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

2 april 2009 20:22

Det här stämmer inte alls på mig, åh nej - inte alls! Tar inte åt mig ett dugg, bara så du vet:D
Hoppas du har en trevlig kväll!

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussi

2 april 2009 20:30

Känns det bättre för dig då Kjell, så tycker jag vi säger så..!!
Men vi ska alla den den vägen vandra ;)
hihi



 
annsan_s

annsan_s

2 april 2009 21:01

Varsegod den är du värd min vän!

Ha en skön kväll..

.(.)””(.)
.( ’o’, )
()Kram()
.(_)-(_)

http://annlouises.webblogg.se

 
*tingeling*

*tingeling*

2 april 2009 21:39

hihi :) den va bra :)

http://metrobloggen.se/hyttabytt

 
stort och smått

stort och smått

2 april 2009 21:52

Hahaha! Den var bra! De flesta stämmer in på mig... betyder det... Nä. Det var inget! =)

God natt!

http://agneta.bloggagratis.se

 
attis

attis

2 april 2009 22:38

Hahahahaha så jäkla bra. Den norpar jag av dej om det är okej.
Kramen

http://attisblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 6 juni 2013 19:15

    När vi flyttade in i vårt hus för ca 10 år sen så svor jag att jag aldrig skulle klippa gräset! Ville min sambo bo i hus (egentligen är jag en stadsbrutta) så fick han se till att såna praktiska saker blir gjort själv. Inga problem sa samb...

Av Sussi - 1 juni 2013 12:30

    Solen skiner, 22 grader varmt ute! Fredagsmiddagen ska förberedas.. Jag jobbade sent idag så klockan är efter 19 när jag kliver innanför dörren. Mästerkocken ska precis sätta igång sitt arbete..     Det viktigaste.. Innan man bö...

Av Sussi - 26 maj 2013 11:00

  Vad tiden går fort. Man hinner liksom inte med. Denna vecka har det varit fullt upp. Bl a med jobbet som firat 70 år i branchen. I 3 dagar firades det med buffé i partytältet, mingel, uppvisning av hur en bombhund jobbar, tävlingar och afte...

Av Sussi - 19 maj 2013 19:45

   I torsdags lämnade jag sambo och Spike.. Men bara för en helg ;) Han fick vara kvar hemma med alla måsten medans jag..    inte haft några måsten alls! Bara roat mig..   Vädret var helt fantastiskt i Säfsen Stugby. 20-22...

Av Sussi - 12 maj 2013 10:30

  Den som spar han har.. Fast i det  här fallet kanske sparandet inte är det allra bästa. Vi har ett litet utrymme i garaget där allt slängs in i förbigåendet. Konstigt nog verkar det aldrig ta sig vidare in i bilen! Det tog mig ca 15 minuter...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards