allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2012

Av Sussi - 10 maj 2012 18:45

 


Dagarna går och går och innertaket är inte mer än halvklart än..


 


Inte ens taktiken "jag får väl göra det själv" fungerar! Det blir inte klart fortare för det ;)

Som det är nu så hinner vi inte jobba på innertaket mer än några timmar på helgen, om ens då! Vi har fullt upp med med att träffa vänner och med våra jobb. Den här veckan har sambon jobbat till 21 på kvällen dessutom! Och jobbar sambon så sent, betyder det att det är jag som står för matlagningen den här veckan..


 


Igår lagade jag Dafgårds kyckling Jacob och idag slängde jag ihop Martinas kycklingsallad med pasta. Det här med matlagning är inte så tidskrävande och jobbigt trots allt ;)


Av Sussi - 7 maj 2012 21:15

  


Nu njuter Doris som bara den ute..

Det är knappt man ser till henne inne längre!

Fast matte måste nog säga att hon vill ha liiite varmare, en så där 10-12 grader till skulle

inte vara helt fel. Jag skulle inte klaga alls ;)


 


Och dessutom vill inte matte ligga i skuggan. Men annars är vi rätt lika i tänket ;)

Nä, nu får det det allt bli sommar på riktigt!!




Av Sussi - 4 maj 2012 20:30

  

Tradera har jag varit tveksam till ända fram till för någon vecka sen..

Jag har varit ute efter en bra, snygg och lagom stor väska länge nu men inte hittat vad jag ville ha till rätt pris i butikerna. Det är ju så himla dyrt med handväskor!!

Men nu har jag hittat den och den bor hemmma hos mig nu. För bara 92 kronor!


 


Och det är inte bara en handväska jag fyndat på Tradera..


 


Å nej, en hel drös med halsband har jag ropat hem med för en ynka hundring!

Jag har en känsla av att det kommer bli fler fynd. Var så säker ;)


Av Sussi - 1 maj 2012 17:15

  


Vadslagningen går vidare..

Är vi klara nu då??


  


Näää, inte nu heller (fast seriöst, hur många trodde det egentligen?? ;)) men en bit till har vi kommit. Nu är 1/3 del av rummen klara. 

Visst är det praktiskt och fint med ett stort kök och stor matplats men inte när det gäller att sätta upp nytt innertak!! Då önskar man att man haft en liten etta med kokvrå ;)

Det går riktigt långsamt nu. Det finns ju skojigare saker att göra!


 


Fira valborg med allt vad det innebär med goda vänner..


 


Åka in till stan och äta lunch och shoppa med andra goda vänner..

Ibland får man helt enkelt prioritera ;)



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards