allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2012

Av Sussi - 13 mars 2012 19:00

Nu har det gått några dagar och det känns riktigt bra!

Ett snitt på 0,49 liter milen har den dragit bara. Helt klart godkänt! :)


 


Jag vet en till som verkade gilla den. Jag hann bara lägga in hennes dyna i bak så hoppade hon in och la sig till rätta. Nu klurar jag bara på ett namn till den. Mina bilar har alltid blivit döpta till namn som Ådi, Toytan, Fezen eller Opelina. Jag har noll fantasi för tillfället så hjälp mig gärna!

Vad kan denna lilla Hyundai tänkas bli döpt till?


 


Av Sussi - 11 mars 2012 15:45

 


Jag tycker faktiskt lite synd om min sambo den här helgen. Han har missat så mycket skojigt

när han har haft utbildning i Norrköping (jo jo, nu vet jag vart han höll hus med ;))

Jag trodde det skulle bli en lugn lite tråkig helg i min ensamhet men istället blev det precis tvärtom!

Han missade första körturen med min nya bil som jag hämtade i lördagsmorse..


 


Han missade bästa vännens dotters födelsedagskalas där det serverades dom här godsakerna!

(och det här vet jag att han våndas mycket över ;))


 


Han missade premiärtändadet av mina "alldeles för dyra men måste bara ha" ljusstakar!

(ja okej då, det kanske bara var ett stort ögonblick för mig! ;))

Han missade en fikaträff med mina underbara föräldrar..


 

Ett möte Doris aldrig vill missa, då "moffa" alltid har grisaöra med sig i fickan!

Men framför allt missade han melodifestivalsmyset med en drös goa vänner som inte tillät mig

att sitta i min ensamhet och heja fram Loreen.

Och vilken hjälp dom bidrog med, för vann gjorde hon ju!! ;)

Nu ser jag fram emot finalen med glädje! Jag har en föraning om att det här kan bli riktigt bra!!



Av Sussi - 9 mars 2012 21:15

  


Här får man sitta och smutta på fredagsvinet alldeles, alldeles ensam! Min taskiga sambo har övergett både mig och Doris och åkt på utbildning och kommer vara borta hela helgen. "Melodifestivalsfinalhelgen" dessutom! Vem ska hjälpa mig att hejja fram Loreen och Lisa Miskovsky på lördagkväll nu då? Hade man haft minne längre än vad näsan räcker så hade man dessutom kommit ihåg vilken stad han sa att han hade utbildningen i med ;)


 


Fast man inser nu att det bara är en mun att mätta! Mer till Sussi ;)

Ikväll består middagen av lösgodis och jordgubbar. Imorgonkväll tror jag nog jag ska variera kosten lite med en stor skål ostbågar..


 


Sen kan man titta ikapp dom avsnitt av Greys Anatomy man hamnat efter med..

Jag tror nog det ska gå bra utan sambon i några dagar ;)




Av Sussi - 7 mars 2012 19:52

  


Nu har velandet fram och tillbaka övergått i handlande..


 


Redan på lördag (förhoppningsvis) så står denna lilla söta sak på uppfarten istället för den lite större svarta Honda CRV`n jag har nu. Helst skulle jag vilja behålla den fyrhjulsdrivna Hondan men dom där dumma bränslepriserna vill annat :(

När man pendlar 11 mil per dag så är det bäst att ha något bränslesnålt. Vi får hoppas att nytillskottet och jag kommer trivas fin fint tillsammans ;)


Av Sussi - 5 mars 2012 20:15

 


Det var inte bara den röda färgen på vinet i vinglaset som ändrats (om du inte hänger med så scrolla ner och kolla förra inlägget)


 


Nä då, tydligen så bestämde sig vinglaset för att inte innehålla någon vätska alls!

Där var vi inte alls överrens ;)

Fast både vardagsrumsmattan och jag var väldigt nöjda med valet av vitt vin den här gången..


Jag har blivit lite inspirerad av alla som har rabatter det börjar grönska så fint i. Många av er visar så härligt våriga bilder nu. Det vill ju jag med göra så i helgen begav jag mig ut på upptäcktsfärd i trädgården. Förväntningarna var stora..


 


 


Hmm.. Jag vet inte om det känns så himla vårigt direkt.

Det enda jag upptäckte var att jag har en hel del jobb framför mig för att få bort allt det där ogräset. Skogstomt, kan det vara något att satsa på tro? ;)


Av Sussi - 3 mars 2012 18:30

  


Äntligen en helg som vi inte har någonting inplanerat! Det var länge sen nu..

Även om det oftast är roliga saker som görs på helgerna så är det ändå skönt att bara få vara hemma och ta dagen som den kommer ibland. Att hinna med det där man inte gör annars..


 


Rätt ska vara rätt! Sambon tvättar ute och jag tvättar inne. När han var klar så syndes det att det var två svarta bilar vi har och inte två gråa. Fast inom en snar framtid kanske det står en nytillkommen silverfärgad bil på uppfarten! Jag går och klurar på att köpa en ny. Jag har till måndag på mig att bestämma mig..

Nä, nu lämnar vi dom tuffa besluten och häller upp ett glas vin och inväntar melodifestivalen.


 


Hmm.. Vad är fel på den här bilden??


Av Sussi - 1 mars 2012 17:15

 


Trots att jag åkte till jobbet redan kl 5:45 och inte kom hem förrän 22:00 pg a att det var möte direkt efter jobbet där det bestämdes lite saker som vi i personalen inte är allt för glada över, så kan jag ändå inte säga att det vait en dålig dag..


 


Inte när en snäll chaufför kommer och bjuder på såna här godsaker.

Chokladmuffins med dajmkola. MUMS!!

Den här gigantiska godsaken tog mig en hel eftermiddag att njuta av ;)

Men det som liksom rundade av hela dagen/kvällen och som liksom tog udden av dom där dåliga ändringarna var det skojiga lilla paketet som låg och väntade på mig när jag kom hem..


 


Bonus var det här underbart söta kortet med glad vår. Men Ellis är inte bara bra på att göra fina kort utan hon kan göra fina smycken med..


 


Dessa tre änglar i form av två örhängen och ett halsband är specialgjorda bara för mig!

Om jag är nöjd?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..

Tack snälla Ellis!




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards