allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2011

Av Sussi - 3 maj 2011 19:30

  


Jomen hörrni! Jag gjorde det! Något jag har velat gjort ett bra tag nu

men tyckt det varit liiite för dyrt men nu föll jag som en fura.

Har hört att många som gjort detsamma bara älskar sina. Och turkos

är ju en sån fin färg också! :)


 


Nu har jag äntligen köpt mig min alldeles egna One Piece ziperall.

Oj Oj OJ så det ska njutas framför tv:n när den väl kommer! Inget

som kommer sitta åt någonstans!!

Sambon är vl inte riktigt lika lyrisk som mig men han vänjer sig nog ;)

Jag går väl ut till brevlådan och väntar då.. ;)


 


Vet inte om jag förtjänat den här awarden egentligen (inte om man

frågar min sambo i alla fall ;)) efter dom senaste dagarnas uppbärande

av STORA spenderarbyxorna men jag tackar och tar emot ändå!

Så tack så mycket snälla gulliga Camilla för den fina awarden som inte

för med sig några mer förpliktelser än att man ska välja ut fem personer som den ska gå vidare till. Så varsågod..


ansepanse

Carina

Glimz

Sussa

Therese - Sockenvägens söta


 




Av Sussi - 2 maj 2011 17:15

 


Igår var jag inbjuden till ett Aloe Vera party hos min syster..


 


Jag behövde väl inget egentligen men jag visste att det fanns ett bra läppbalsam och möjligtvis att jag skulle köpa en Aloe Vera gel nu när sommaren med solsveda, mygg och getingstick är i antågande..

Mer än så skulle jag inte ha!

Sen skadade det inte att det var min syster som bjöd, hon är en

baddare på att baka fikabröd! Om inte annat kan man ju dyka upp bara

för fikandets skull ;)


 


Hmm.. Vänta nu här!!

Vems är den där stora påsen fylld med Forever´s aloe vera produkter

som står innanför min dörr??


 


Suck.. Vem vare som släppte loss shopoholicen!!??

Ja ha.. Då var det väl bara att börja jobba över nu då! Men rackarns

så bra jag kommer må invändigt och utvändigt undertiden jag gör det! ;)



Av Sussi - 1 maj 2011 09:30

     


Tyvärr så inbjöd inte gårdagens väder till utomhusfika (trots att solen

sken så blåste det allt för kallt) så mina föräldrar som kom på besök på

dan fick nöja sig med vardagsrumssoffan att slå ner rumpan i. Alltså var jag tvungen att ta tag i den där högen med kläder på morgonen redan!


 


Men fikat smakade precis lika gott inne som ute ;)

Efter att ha sagt hejdå till mina föräldrar var det bara att göra sig

iordning inför nästa strapats..


 


Det ser roligare ut än vad det var..

Igår var det sambons tur att få ta sig något alkoholhaltigt, min lott

var bakom ratten så det fick bli alkoholfritt vin istället! Inte lika gott som "vanligt" vin men det kändes lite festligare ;)


 


Precis som resten av Sveriges befolkning så grillade vi med :)


 


Doris blev inte lottlös heller. Förrutom lite goda rester (grillat kött) så

bjöd värdinnan på god korv. Det är inte bara mannens hjärta som går

via magen, kan jag lova! ;)


 


Även en tur ner till den lokala kasen tog vi oss tid med, väl påklädda med vantar och tjocka kläder. Men när kasen brann som mest slapp vi frysa i alla fall. Den värmde på riktigt bra :)

Även raketer firades av, vilket var en liten överraskning för mig! Brukar man göra det till sista april?

Som tur var är inte Doris skotträdd..


 


Det blev en hel del bus och lek under kvällen för både barnen och hund! Sambon agerade gärna lekledare ;)


 


Hårt lekande tar ut sin rätt tillslut ;)

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards