allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2011

Av Sussi - 16 maj 2011 19:15

 

Trots en rätt så händelsefull helg, bl a med gäster så har det ändå funnits lite tid att slappa i soffan framför tv:n. Det är inte så tokigt med regn och grådaskigt väder ibland ;)

Jag har sett några filmer jag tycker är värda att rekommendera!
Man blir aldrig för gammal för att titta på Disneyfilmer :)


Trassel


 


Kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, Flynn Rider, träffar av

en slump den blonda tonåringen Rapunzel som har livslångt utegångsförbud och är fast i ett högt torn. Mötet är början på ett hårresande äventyr som innehåller en snabb polishäst, en överbeskyddande kameleont och ett läskigt gäng banditer. Flynn har klarat sig genom livet genom att vara snygg, prata fort och ha tur - men när han väljer ett mystiskt torn som sitt gömställe ser det ut som om turen vänder. Han blir nockad, fastbunden och tagen som gisslan av den vackra och modiga Rapunzel, vars gyllene hår på 23 meter inte är det som är mest märkligt med henne. Inlåst och ensam ser Rapunzel denna tjuv som vägen ut ur tornet. En komisk kidnappning och lite utpressning senare ger sig det udda paret ut på riktigt trasslig resa


Prince of Persia - The sands of time


 


Det är en kapplöpning mot klockan när den modige prins Dastan motvilligt går med på att hjälpa en rivaliserande prinsessa att skydda en magisk dolk, som ger dess innehavare makten att vrida tillbaka tiden och därmed styra världen.



Av Sussi - 15 maj 2011 11:00

  


Vilken kväll det var igår..


 


Inte nog med att det kom trevligt sällskp i form av 5 underbara vänner!

Dessutom fanns det hur mycket gott som helst att äta :)


 


Av en av vännerna fick jag det här goda vinet. Det var försvinnande

gott. När gästerna gick hem var det inte ens en enda liten droppe kvar (morgonprommisen med Doris gick liiite trögt imorse ;))


 


Doris hade fint leksällskap i form av min systerson. Fast man undrar ju egentligen vem som tyckte det var roligast med Doris leksakslåda? ;)


Vad spännande röstningen var.. En tredjeplats var riktigt bra! :)

Nu är det bara att hoppas att vi Svenskar lärt oss att det inte går

att skicka låtar som "This is my life" med Anna Bergendahl eller "la voix" med Malena Ernman. Fast det är ju bara min lilla åsikt.. ;)


 

Av Sussi - 13 maj 2011 17:45

 


Man får väl säga Grattis Eric Saade till finalplatsen! :)

Det hade tydligen varit lite nervöst då han blivit uppropad sist. För mig

var det inget nervöst alls. Jag gick tvärt emot strömmen och gav fasiken

i att titta på någon av semifinalerna överhuvudtaget. Inte för att jag inte gillar melodifestivalen utan för mig är det kul att få höra låtarna för första gången då det är final. Jag tycker det var bättre förr då ingen fick spela låtarna förrän till finalen.

Jaha.. Då har man hamnat i "det var bättre förr" åldern då ;)


Den här fredagen jobbar sambon natt. Ett lååångt pass (18:00-06:00)

så middagen får man äta så där i all ensamhet..


 


Jag tänkte jag skulle ta en sån där "helakvällenmiddag"

Det bästa är att om ingen ser en äta så har det inte hänt! ;)


Men tro inte för all del att det bara var matte som får godsaker..


 


Nä då.. Doris fick lite fredagsgottit hon med!

Ingen dålig start på den här fredagen den 13:e kvällen :)



Av Sussi - 12 maj 2011 18:15

 


Det är jättefint med en vit hund!

Det är jättefint med gröna gräsmattor!

Men kombinationen dom emellan passar inte riktigt lika bra! ;)


  



Fast lika mycket som det finns nackdelar med vit päls så finns det

även en del bra saker..


   


Fästingarna syns rätt så bra. Suck.. Då var vi mitt i den tiden igen då.

Ett dyrt fästingshalsband är inhandlat. Äckelkryp!! :(

Inte gör dom någon nytta heller.. Inte ens fåglarna vill äta dom!

Tänk om fästningarna tillsammans med myggorna och getingarna bara mirakulöst skulle försvinna! (mmm drömmer).

Jag skulle inte sörja i alla fall.. Inte det minsta!! ;)



Av Sussi - 11 maj 2011 18:00

   


Jag kände mig inte det minsta ensam i bilen på vägen hem i tisdags!



Solen och värmen gör en inte bara piggare och gladare utan den väcker även sommarklädesshoppingsuget (oj, det ordet var långt ;))!

Och jag som bara skulle handla lite spray!! ;)

Det var ett tag sen min blogg förvandlades till en modeblogg så nu är

det alltså dags igen! Blunda ni som inte gillar sånt ;)


 


 


 


 


Jag har gett mig den på att i år ska det börja användas mer klänningar

(till sambons glädje ;))! Jag har varit riktigt dålig på det tidigare men nu hittade jag faktiskt några som jag trivdes rätt så bra i.

Nä, jag har inte köpt 3 jeansjackor! Ni kan aldrig gissa vilket plagg jag

blev så där lite extra nöjd med?? ;)


Så där ja.. Det var dom 1200 kronorna det. Då var min plånbok stängd för resten av månaden! Undrar vart sambon har lagt sin?? :)


Av Sussi - 9 maj 2011 18:15

  


Äntligen har värmen kommit tillbaka..

I helgen var det över 20 soliga härliga grader! :)


 


Det är ju lite olika hur man väljer att spendera sin lediga tid!


 


Det här var mitt val, föga oväntat kan jag tänka mig! ;)

Men slappa hann man inte göra så länge för på lördagseftermiddagen

var det bara till att byta om till festarstassen igen!

Det var dags för ännu en tjejmiddagskväll :)


       


Det var ingen dålig trerättersmiddag man fick!

Mätt och belåten gick vi över på trisskrapandet. Nu jädrans var det min

tur att skrapa fram en vinst! Hur svårt kan det vara liksom..


 


Använder jag fel skrapteknik tro??

Inte en enda vinst fick jag på mina lotter.. den här gången heller!! :(

Vi hade 12 lotter sammanlagt och ynka 75 kr vann vi. Inget att sluta jobbar för direkt ;)

Det sista som lämnar en är ju trots allt hoppet, så nästa gång.. då!!


 


Vi bröt trenden med sällskapsspel och tog oss an singstar den här

gången. Man blev trots allt lite inspirerad av Karaokebaren kvällen innan..

Vad jag vet än så länge så kommer värdinnan att få bo kvar ;)


Av Sussi - 7 maj 2011 10:30

 


Herregud!! Jag tror bestämt jag har ett liv utanför bloggen trots allt ;)

Inte nog med att man jobbat som bara den dom senaste dagarna så

har man hunnit klämma in en hel del roligheter med!

Torsdagsmiddag ute på restaurang med vänner..


 


Efter middagen åkte vi till andra vänner på en fika..

Jo, man tackar! En tårtbit så där en vanlig torsdag!

Vad vi firade? Nä, inget speciellt.. Min gravida kompis ville ha bara ;)


 


På fredagen efter jobbet begav sig hälften av tjejmiddaggsänget ner

på stan på en liten afterwork.


 


Det var inte fy skam med en Pitchers John Daly hamburgertallrik sådär

en vanlig fredag heller ;) 

Kvällen avslutades på Etage, ett karaokeställe i Uppsala.

Om vi sjöng?

Jodå.. Högt och ljudligt.. vid bordet!! ;)

Ingen av oss vågade sig på något sångnummer. Men vi lovade varandra att nästa gång vi gick dit så skulle vi gå upp alla fyra!

Lite synd att det var sista gången jag var där nu då! ;)


Av Sussi - 4 maj 2011 19:00

  


Det var inte bara jag som skulle tanka bilen efter jobbet idag! Vissa tider

är det nästan lönlöst att försöka ens. Det var kö ända ut på gatan!

Jag var inte speciellt sugen på att ställa mig i den så jag lånade parkering hos närliggande butiker så länge, tänkte jag kunde vänta tills det lugnade ner sig lite!

Det finns vissa saker man är bra på och vissa saker lite mindre..


 


Att bara vänta är inte en av dom sakerna jag är bra på!! ;)


 


Men här är något jag är bra på i alla fall!! :)

En tanke bara.. Visst måste man väl kunna skicka räkningen till Jet?? ;)


Sussa undrade vart ljusen var när jag inhandlade Aloe Vera produkterna tidigare i veckan. Hennes kommentar löd "Va.. Inga ljus!!?"

Så bara för din skull köpte jag dessa! Jo men så var det, annars skulle

jag ju aldrig.. ;)


 


Kan vara lite schysst och bjuda på några av dom tända med! :)


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards