allt-om-inget

Alla inlägg under februari 2011

Av Sussi - 7 februari 2011 20:15


Igår var det ingen vanlig söndag..

Nej då, för igår var det Doris namnsdag minsann :)

Detta måste ju givetvis firas!

Doris tackar allra ödmjukast för alla snälla namnsdagshälsningar! :)


  


Efter Doris firat klart (tog väl si så där 30 sekunder tills benet var slut ;)) åkte jag för att möta min mamma på Gränby Centrum. Hon ringde på morgonen och ville ha lite sällskap..

Klart jag kan föllja med och tittar lite!

Att titta kostar ju inget..


   

(klicka på bilderna om du vill se dom större) 


Oj Oj Oj.. så bra jag var på det där med att bara titta..

Ja, det var verkligen min grej! ;) 

Jag vet inte vem som triggade vem till att shoppa så mycket egentligen men vi båda kom därifrån med massvis med fina saker och kassar!

Och ändå hann vi inte titta i alla butiker!!

Men den som spar han har.. ;)


 


För att orka shoppa måste man ju fyllas på med lite energi också!

Tack snälla mamma för den goda chokladen och cheescakebiten!

Det är rätt så kul för min mamma kan fortfarande inte riktigt förstå

att jag inte lärt mig dricka kaffe!

För henne är ju det liksom det godaste man kan dricka!!

Så under fikastunden utbrister hon..

Hur sjutton kan du inte dricka kaffe??

Men det ska jag säga, en kopp choklad kan vara minst lika gott! :)






Av Sussi - 6 februari 2011 08:15

        


Som jag skrattat åt sambon då han gjort det här tidigare..

Jag har inte råkat ut för det förr men nån gång ska väl vara den första!

Jag vaknar på morgonen och inser att klockan är 6:40. Vid den tiden brukar alltid morgonprommisen med Doris vara klar, jag är iordninggjord

och frukosten medpackad för att bege mig till jobbet. Den här morgonen vaknade jag alltså vid den tiden!

Herregud.. Panik!!! Jag har försovit mig!

Jag slängde mig upp ur sängen och irrade runt ett tag. Jag tyckte det

var konstigt att varken klockradion eller mobilen hade ringt eller för den delen var ställda. Mobilen låg dessutom i vardagsrummet??

När jag försöker locka upp Doris hör jag från sovrummet.. Vad håller du på med? "Hmm.. hade Doris börjat prata tro"?? ;)

Sambon brukar ju alltid åka långt före mig på mornarna. Så i min förvirrade trötthet säger jag.. Men är du fortfarande hemma??

Sambon.. Det är ju lördag, lägg dig ner och sov igen!!

Ahhh så skönt! Men det var svårt att somna om för vi skrattade så mycket. Ja Ja.. Det får man väl bjuda på ;)

Jag var ju trots allt bara väldigt glad att jag inte hade försovit mig! :)


Lite senare blev det frukostfilm.. Eller frunchfilm om man ska vara lite

mer ärlig. Frukosten intogs inte förrän vid 11:15-tiden :)

Vi såg " I rymden finns inga känslor"..


  


Den handlar om 18-åriga Simon som har Asberger och bor hos sin bror.

Han gillar inte när saker och ting förändras, någon rör vid honom och han kan inget om kärlek..

Det var en kortversion av handlingen det. Mer än så behöver man egentligen inte veta om den här underbart, härliga filmen. Den lockar en

till skratt så många gånger. Jag är normalt lite skeptisk mot Svensk film överhuvudtaget men den här gillade jag..

Den motsvarade alla mina förväntningar :)


Från det goda skrattet filmen gav var det inget problem att komma i rätt lördagshumör till kvällen för då begav vi oss till syster med familj på lite tacos, kortspel och melodifestivalskväll..


  


Resterna från tex-mextårtan vi gjorde igår fick följa med och dessutom fylldes det på med lite "vanlig" tacos.

Mätt, det var bara förnamnet det..

Nämde jag, förresten att jag vann i kortsepelet vi spelade?? ;)



Av Sussi - 4 februari 2011 21:15

      


I morse bemästrade jag den ädla konsten att halka omkull trots att

jag hade broddar på mig!!

Det är inte många som lyckas med den bedriften inte.. ;)

Det är tur man är lite slapp i kroppen så man inte skadar sig.

Det finns mycket mjukt att landa på ;)

Men jädrans så halt det är!!

Och inte nog med att det är isgator lite överallt


  


Var det inte jädrigt onödigt med det kraftiga snöandet på dan idag!!??

Som tur var slutade det efter någon timme..

Men ovavsett väder och vind så blev det fredagkväll ändå trots allt ;)


Mita hade ett recept i sin blogg för några veckor sen jag varit nyfiken på att tillaga länge. Enligt henne var det väldigt gott..


  


Mita hade rätt.. Tortillatårtan blev supergod!

Trots att jag valde bort oliverna..


  


Doris fick hålla tillgodo med lite annat fredagsgott.. :)


Jag köpte några turkosa ljuslyktor i torsdags. Med förevändningen att

dom skulle njutas av till sommaren..

Men tror ni jag lyckas hålla mig till sommaren innan dom används då..??


   


Näääääää ;) 

        

Av Sussi - 3 februari 2011 20:02

  


Nu är det riktigt blött och halt ute!

Doris ville inte gå någon längre promenad i morse. Kan tänka mig att det inte är kul när benen far iväg med jämna mellanrum. För min del var det ingen fara eftersom broddarna var på!

Men när man åker till jobbet så får broddarna stanna hemma, vilket jag ångrar lite (väldigt mycket) i morse..

Vi har en ganska smal nedförsgång ner till garageplan där bilarna står.

Doris gick bakom mig när mina fötter liksom bara gled framåt och jag

damb rätt ner med rumpan på den blöta isgatan!!
Det var rätt så kul att se Doris blick.. "Vad håller du på med matte. Ska

du verkligen sätta dig och vila där"??? ;)

Hon tog dock det säkra före det osäkra och klev ut i snön och tog den betydligt mindre hala vägen ner..

Kul att man kunde vara till hjälp för nån!! ;)


Idag är det torsdag och träffavändag/kväll! :)

För just torsdagskvällen har jag och goa vännen utsett till våra träffas, äta och pladdrartid! Nu smiter det visserligen igenom några träfflösa torsdagar här och där men dom är inte så många..

Den här gången passade vi på att mötas inne på Rusta.

Man kan alltid lita på att det finns något kul att köpa där.. Förrutom schampoo, balsam och tvål förstås.. ;)


   


Det är bra att vara ute i god tid! Kanske kan man locka fram våren

och sommaren lite fortare då? ;)

För nu är sommarbelysningen vi ska sitta och njuta av dom där varma vår/sommarkvällarna inhandlade och klara! Fast ljusen som ligger inuti kommer nog säkerligen inte klara sig så länge det tar för värmen att komma! Inte om jag känner mig själv rätt.. ;)


  


Sen som sagt var äter vi alltid något gott när vi träffas..

Den här gången blev det Subway som fick sig ett besök!  

Gott gotti gott gott :)

Av Sussi - 2 februari 2011 18:30

  


Nu när bloggplatsen gjort så det går att ladda upp videoklipp direkt till bloggen så måste ju detta givetvis provas..

Och objektet blir ju (kanske inte så överraskande) Doris :)

Det är inte lätt att försöka härma en raket när underlaget är hårt som

bara den! Vi har mycket snö och väldigt hård snö då en kort tids plusgrader blivit till minusgrader igen, för att bli plusgrader sen igen.

Det är ett väldans hattande i gradtalet..



Det går väldigt bra att dela med sig ibland..

(efter lite övertalan då förstås ;))



Och ibland lite mindre bra..

Bloggtorka! JAG?? ;)



Av Sussi - 1 februari 2011 18:15

     


Nämen hörrni.. Jag kanske ska ta och plocka ner julkransen på

ytterdörren. Det börjar nog bli dags för det nu! ;)


  


Fast jag ska faktiskt erkänna att jag inte plockat ner julgardinen i köket

än heller. Den är grå och om man kisar tillräckligt mycket så ser man inte julmönstret i den ;)

Näää, i helgen får jag nog allt ta mig i kragen och byta gardin i köket.

För kransen ska jag väl ändå orka ta bort tidigare..? ;)


  


Och inte nog med att dom övriga julsakerna är kvar! Mina julstjärnor bara blommar och blommar. Nu var det nästan 2 månader sen jag köpte dom. Normalt brukar inte såna blommor hålla så länge ju..

Ska man kanske låtsas glömma vattna dom?

Det känns så himla tråkigt att ta död på dom när dom fortfarande lever

så att säga! Men julen är ju trots allt slut nu..

Hmm.. What to do, What to do??

Hualigen.. Tänk, alla dessa världsliga problem man har på sina axlar.. ;)


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards