allt-om-inget

Alla inlägg under december 2010

Av Sussi - 4 december 2010 10:00

     


En sak har jag insett..

Hur mycket jag än vill komma igång och jobba. Jag riktigt längtar ut till

det sociala livet så kommer jag ändå sakna det här..


  


Mina frukostar framför datorn tittandes på någon spännande serie!

Fast det är nog det enda jag kommer sakna..


  


Igår var det en julpysseldag för mig. Handen på hjärtat så hade jag inte städat så noga till första advent utan mest bara ställt fram allt så det

var bara att kavla upp ärmarna..

Fast fönstren lät jag vara.. Man vill ju inte frysa ihjäl ;)


  


Nu är julkorten färdigskrivna. Nu är det bara sambons jobb kvar. Det är

han som är julfrimärkesköpare. En mycket bra fördelning enligt mig ;)

Vi är av den gammaldagsa sorten. Vi tycker det är kul och charmigt att skicka och få julkort fortfarande..


  


Här går jag nog mot strömmen kan jag tänka mig. Jag är en sån som

tycker man ska njuta av jullljusen/pyntet så länge man bara kan.

Därför klär jag gärna granen några veckor innan jul. Men det är något

jag lagt till mig när jag flyttat hemifrån för när jag bodde hemma klädde

vi inte granen förrän dagen innan julafton.

Nu är det verkligen julmys härhemma..

Trots att granen får klara sig utan toppstjärna ett tag ;)


Precis när jag var klar så kom sambon hem från jobbet med ett paket.


  


Nu var det inte sambon som köpt en present till mig utan min vinst från Charlotte hade kommit med posten. En body milk från Korres..  Nu behöver huden all näring den kan få så tack så jättemycket för den! :)


  


Sådärja.. Då var nya jobbet inskålat på rätt sätt med ;)



Av Sussi - 3 december 2010 09:00

     


Till skillnad från förrgår dagens väder med klarblå himmel och sol så var

det helt tvärt om igår.


  


Det var dimmigt som bara den, grått, trist och kallt när jag begav mig

för att förena nytta med nöje.


  


Det är så mysigt att bara gå och strosa runt bland alla julgrejer.

Jag gillar dom större butikerna som har allt. Vem har sagt att man

bara måste handla mat!? ;)


  


Det roligaste är att jag köpte en matchande toppstjärna i rött till det

röda glittret jag ska ha i julgranen.

Tror ni den var med när jag kom hem?

Nope.. Den tyckte jag tydligen det var en väldans bra idé att betala

och sen lämna kvar den där jag köpte den. Mycket smart!! ;)

Det är ingen större summa det rör sig om men lite irriterande är det.

Allra helst när det kommer kosta mer i bensinpengar om jag ska åka

tillbaka och hämta den..  


  


Dom hade erbjudande på den här stående julstjärnan. Den glömde jag

inte packa ner i alla fall så nu står den så fint i ena vardagsrumsfönstret.

Den gav ett väldigt mysigt sken :)

Julkänslan börjar smyga sig på mer och mer nu..


  


Titta vilka fina blommor jag fått av sambon!
Ja.. eller fått och fått! Mer att jag fick köpa dom själv när jag var och handlade men han skickade faktiskt ett sms där det stod.. - Tycker du kan köpa dig en bukett rosor mitt hjärta. Älskar dig! Puss  

Och jag gör ju alltid som jag blir tillsagd ;)

Hur som så var det ändå väldigt gulligt gjort av honom! Trots att jag

fick bära hem dom själv ;)


                           

                                     


Var gärna med i min tävling om ett svart väggord med texten God Jul. Hur du tävlar läser du HÄR!

Av Sussi - 2 december 2010 09:15

  

  


Då var första december avklarat. Hur många har inte en

adventskalender som första luckan är öppnad på nu?

För vår del blev det till att skrapa första rutan istället!

Men men.. Ingen miljonvinst döljde sig bakom den första luckan!

Ingen bil heller för den delen.. :(

Man ska väl inte hänga läpp redan nu. Vi har ju 23 chanser till ;)


  


Tittade på första avsnittet av årets julkalendern igår med men det var inget för mig. Jag brukar i och för sig inte titta så ofta men ibland dyker det upp en bra julkalender som "En riktig jul" som gick för 2-3 år sen.


  


Jag tänkte ta chansen att tävla om dom här handledsvärmarna, stickade med flätor och broderade med pärlor och silverkant på avslutningen hos Gilla. Passar perfekt i den här kylan!

Nu är det bara hoppas på att turen är på min sida! :)


Jag har dessutom fått en Award av Johanna och Vivi. Det tackar jag

allra hjärtligaste för! :)


                            


Regler:

 1. Tacka den du har mottagit priset ifrån
2. Kopiera awarden till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter
och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.


Nu är jag lite tråkig. Jag brukar inte komma ihåg vilka författare jag läser om det inte är Nora Roberts eller Marian Keyes ;)

Men några favvisar ska jag nog kunna dela med mig av ändå..


Vattenmelonen med Marian Keyes


Tusen strålande solar med Khaled Hosseini

 

En flicka som kallas Alice med Kristin Hannah

 

Jag vill ge den här awarden vidare till

Gilla

Systeryster

Znogge

Camilla

Caroline



Av Sussi - 1 december 2010 09:30

Nu är det tätt mellan tävlingarna :)

Som vanligt.. Vill du inte vara med och tävla så scrollar du ner till inlägget nedanför bara :)


Den här gången kan du vinna det här..


      


Jag är med och tävlar hos allt-om-inget om det här väggordet i svart med texten God Jul

Tävla HÄR du med!

 

För att vara med och tävla behöver du bara kopiera texten under bilden och publicera det i ett inlägg i din blogg. Du får gärna låna bilden!

När du gjort det skriver du en kommentar i DET HÄR inlägget att du vill vara med. Lämna gärna direktlänk till ditt tävlingsinlägg!


Har du ingen blogg men ändå vill vara med och tävla får du lämna din mailadress med din kommentar att du vill vara med. Dessutom vill jag veta hur du hittade till min tävling och min blogg.


Tävlingen håller på till och med midnatt söndagen den 12 december

Lycka till! :)


Av Sussi - 1 december 2010 09:30

        


Att skriva på anställningspappren gick riktigt bra. Jag kommer börja

mitt nya jobb som transportledare den 10 januari nästa år!

Det var riktigt kul att få träffa mina nya kollegor under rätt omständigheter. Nu vet dom att det var jag som fått jobbet.

Dessutom visade min nya chef mig runt omkring i området, vilka

kunder företaget jag ska jobba för hade och så. Vi tog oss även en

lunch tillsammans. Det kändes riktigt bra! :)

Självklart måste ju det här firas.. Det är inte var dag man skriver

under anställningspapper och får nytt jobb :)

Hur kan man fira det en helt vanlig tisdag?

Vin kändes lite fel.. Det får allt vänta tills på fredagkväll ;)


  


Det här gick nästan lika bra.. :)

Den här gången lyxade jag till det med dom tunga naturgodisarna med

en massa choklad och yoghurt runtom. Dom man annars är för snål för

att köpa.. Ska det vara så ska det.. ;)


   


Varje gång jag är i Märsta (vilket mitt nya jobb ligger i) så kan jag inte

låta bli att springa in i min favvoinredningsbutik "Carmen".

Nu är ännu fler julklappar inhandlade. Snart har jag betat av hela listan!


  


Men seriöst.. Finns det något jämförbart med AA för ljusoholicar som mig? Hej jag heter Sussi och jag är en Ljusoholic!! ;)

Men dom kan ju banne mig inte fresta med blockljus för 10 kr styck.

Då måste man ju bara köpa!!

Va?? Måste man inte..!!? ;)

Nu jäklar får jag elda på om jag ska hinna elda upp alla juleljus!

Ett ganska angenämt problem ändå ;)


 

”Jag är med och tävlar på enkoppkaffe om ett hemligt julpaket”

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards