allt-om-inget

Alla inlägg under december 2010

Av Sussi - 20 december 2010 09:00

  


Nu går tiden så fort så man inte hinner med!


  


Eller är det möjligen den 17:e idag!??

Det skulle inte jag ha något emot alls. Några extra dagar innan jul skulle sitta riktigt fint! Jag kan meddela att det tyvärr inte var någon miljon under dom oskrapade luckorna heller. Nu är det bara 5 chanser kvar!

Ja, varför inte skrapa fram miljonen på julafton. Vilken julklapp! :)


Det var inte bara sambon och jag som var helt slut efter festligheterna

i lördags. Söndagen spenderades mestandels i vilande tillstånd..


  


Doris hade betydligt skönare stil än vad vi hade ;)


Det tog nästan hela dagen innan jag lyckades sparka igång orken igen

så jag kunde ta itu med matlagning, undanplockning efter glöggfesten, promenad i snöovädret med Doris och skottning av hela uppfarten!

Med allt det gjort hade man förtjänat att sjunka ner i soffan igen! ;)

Tänk att en dag kan gå så fort fast man knappt hunnit gjort någiot?



Av Sussi - 19 december 2010 09:45

       


Då var det äntligen dags för glöggkvällen..


  


Ivrig som jag var, så tändes det fjärde ljuset redan på lördagskvällen..


  


Mina favoriter av glöggsorterna var dom med mest alkohol i ;)

Både chokladglöggen och lakritsglöggen var jättegoda!


     


Dessa fina "tack för att jag fick komma" presenter fick jag :)

Fast armbandet var egentligen en julklapp jag inte kunde låta bli att

öppna för tidigt. En av vännerna hade gjort det åt mig!

Jag har nog världens bästa vänner :)  


  


Förrutom att man drack en väldans massa glögg. Sammanlagt hade vi

7 sorter som provades, så åt man en väldans massa godis och drack en

del annat som inte var glögg också ;)


  


Vi passade på att spela lite spel på senkvällen också. "Så kan det låta"

var jätteroligt. Inte bara för att jag var med i vinnarlaget ;)


     


Det märks nu mer än någonsin att Doris börjar bli lite till åren!

Det var 3 barn med. Förr sprang hon alltid med och lekte med barnen

men nu låg hon mest i sin säng och mös!

Men en bortskämd vovve får alltid lite kel ändå ;)  


Vi beslöt oss för att fortsätta i spelets tecken med en liten tävling..

Vi tänkte kolla vem som kunde äta upp en godisrem fortast!

Jag tänkte att jag bara skulle ta några bilder först och sen skulle jag

sätta igång med tävlandet.. Jag fick oanad hjälp!



Då minsann tog hon sig upp ur bädden..

Tyvärr så vann inte Doris utan hon njöt länge av sin (eller min, det

beror på hur man ser det ;)) rem ;)


     


Lite efter halv 2 på natten avrundades den superroliga glöggkvällen med lite plastpåseåkning! Jag tog på mig den otroligt viktiga rollen som fotograf! Det kom betydligt mindre snö innanför kläderna då ;) 




Av Sussi - 18 december 2010 09:30

             


Torsdagens kompisträff blev ju inställd pg a snöoväder och oplogad väg. Då bestämde vi att vi skulle träffas igårkväll istället men tyvärr fick vi skjuta även på det för hennes dotter fick feber! Stackars..

Jag valde att inte åka dit. Det vore inte kul att ligga nedbäddad med feber till jul! Så nu riktar vi in oss på att träffas någon gång nästa vecka istället! Det är bara att hålla tummarna att det blir av den här gången :)

Fredagskvällen spenderades med sambon istället! Ätandes det som skulle ha intagits på kompisträffen! Det var inte så tokigt det heller :)


  


Våfflor fungerade alldeles utmärkt som fredagsmysmat!

Våfflor och vin??

Nej, det glaset fick faktiskt vänta tills efter våffelkalaset ;)


  


Jag har blivit utmanad av Camilla. Så klart jag antar utmaningen! :)


- 4 TV program som jag kollar på för det mesta
1. Halv åtta hos mig
2. Maria Wern
3. Lyxfällan
4. CSI


- 4 saker jag gjort idag (det fick bli igår. Jag skrev detta igårkväll)
1. Bloggat (surprise!!)
2. Varit in till stan
3. Fredagsmyst
4. Tittat på en älskad sambo som somnat i soffan (som vanligt en fredag ;))


- 4 saker jag längtar efter

1. Att få börja på mitt nya jobb
2. Sommaren
3. Julen
4. Nyårsafton.


- 4 saker på min önskelista
1. Att alla i släkten och mina vänner får må bra.
2. Att även jag får må bra.
3. Att bli mångmiljonär (den ständiga önskan)
4. Att Doris kommer vara en frisk och långlivad vovve..


- 4 saker jag hatar
1. Krig.
2. Falskhet
3. Djurplågare
4. SNÖSTORM


Jag utmanar ALLA! Den som är sugen får ta med sig och göra den :)

Av Sussi - 17 december 2010 07:45

                 


Den här fredagen tänker jag börja med en stort leende..


  


Igår var jag tvungen att gräva fram bilen från snöhögen den stod i och bege mig in till stan. 2560 kr senare så kan jag numera le utan att visa

två trasiga framtänder igen. Det kostar att ligga på topp ;)

Dom trasiga framtänderna orsakades av en ung, dum och full tjej (kan ha varit jag ;)) för mååånga år sen. För att göra en lång historia kort kan jag säga att när man ramlar kan det vara bra att ta emot sig med händerna men nej då.. det tyckte tydligen inte jag!! Det fina ärret nedanför munnen ingick också som bonus i det fallet. En avslagen tand kan vara riktigt vass! Men en sak lärde jag mig av den hemska upplevelsen i alla fall.. Det är väldigt sällan jag dricker för mycket sen dess. Nog blev jag lite rädd allt!

Som ni säkert redan förstått så var jag hos tandläkaren igår bl a för att fixa lagningen som lossnat på framtänderna. 

Men tyvärr så är han inte redo att ge upp att träffa mig än, vilket jag hade hoppats på! Nog för att det är kul att någon vill träffa en men det vore ju lite roligare om det var någon annan än tandläkaren ;)

Det tråkigaste är att jag inte har någon annan att skylla på heller, man kanske inte ska ha en 10 års paus mellan tandläkarbesöken ;)


  


Tyvärr så orsakade vädret som såg till att min bil hamnade i en snöhög

att inte jag och min vän kunde träffas igår som vi bestämt. Hon skulle egentligen kommit till mig på kvällen men eftersom det snöat så mycket under dagen och plogningen på vår grusväg är lite si och så var det

ingen idé för henne att chansa med sin lilla bil. Jättetråkigt!


  



Jag fick helt enkelt trösta mig med lite glass och choklad i min ensamhet. Med sånt gottigt brukar det kännas bättre.. en stund i alla fall!

Av Sussi - 16 december 2010 08:15

   


Till slut så händer det.. Igår kom det tillfället då sambon var sååå glad

över att han bor ihop med en ljusoholic!


  


Ja just det ja.. Strömavbrott!  


    


Medans sambon gick och småmuttrade så gick jag lite i smyg och tyckte det var riktigt mysigt med mörkret och alla ljusen. För min del kunde det

ha fått varit strömavbrott hela kvällen..

I alla fall tills Maria Wern började kl 21 ;)


 


Det är nog första gången vi fått använda pannlampan inomhus!

Men alla sätt är bra utom dom dåliga..

Hur skulle vi annars kunna se vilken middag vi skulle beställa!?

Ingen el, ingen matlagning! :)


  


Det var verkligen synd om oss som inte kunde laga nån mat.. ;)


  


Doris var också jättebesviken.. Verkligen! ;)


När Maria Wern väl började var elen tillbaka igen för länge sen..

Perfekt tajming på strömavbrottet. Precis under matlagningstiden!

Och nej.. det var inte jag som var ute och klippte av några sladdar ;)




Av Sussi - 15 december 2010 09:15

  


Igår var det en rätt så händelselöst tråkig dag.

Jag städade badrummet..

Dammsög..

Plockade ordning i köket..

Högg ved..

Kul va!?

Inte så skojiga saker att blogga om (igen) så jag tänkte jag skulle visa

upp vårt praktiskt taget färdiga vardagsrum istället. Fast i kvällsljus!


  


Det här är jag omgiven av på kvällarna.. :)


  


Det som finns kvar att göra (förrutom att riva ner taket ;)) är att sätta foder runt ena fönstret. Innan hade vi vita tapeter höger om fönstret 

men den här gången tapetserade vi den delen med likadan tapet som vi har på stora fondväggen i vardagsrummet.


Det finns väl ingen som det undgått att jag älskar ljus? ;)

Så det kanske inte är någon större överraskninga att det mesta julpynt

jag har består av någon sorts ljushållare..


       


Här är några av mina jul favoriter..

Men är det någon mer som har något julpynt som är fult men ändå på något konstigt sätt kan ni inte låta bli att gilla det och ställa fram det

år efter år! Jag har i alla fall en sån sak..


  


Som ni ser så liknar den mest en sämre version av en tomtenisse.

Och man undrar ju.. är det armhävningar han gör??

Inte vidare vacker alls men varje år så får den ändå hedersplatsen på

ena julstjärnefoten. Det har blivit som min julmaskot ;)



Av Sussi - 14 december 2010 09:15

        


Eftersom sambon jobbar natt söndagar så var han hemma hela dan igår istället. Efter frukosten frågar han mig om vi kanske skulle åka in

till stan och kolla efter en vinterjacka till mig (han har nog hört mig

klaga att det är kallt med min tunna jacka någon gång för mycket ;))

Så kanske vi kan gå en sväng på Ikea efteråt.. Han vänder sig mot

mig och frågar om jag skulle vilja det!!?

Jag bara glodde på honom..

Om jag vill!!???

JA TACK!!!

Herregud.. Korkad fråga att ställa till en shopoholic! ;)

Men vad vi skulle handla och vilka butiker vi hade tänkt gå in i blev

inte riktigt som vi hade planerat..

Ingen jacka hittade vi till mig tyvärr. Det var utrensat på dom bra och tjocka jackorna. Nu fanns det mest bara korta färggranna kvar och det

är inte riktigt vad jag var ute efter.

Ingen tur på Ikea blev det heller utan vi gick in på bauhaus istället..


  


Säg hej till sambons spontanköp!

Jodå sörru.. Han kan han med ;)

Dessa förvaringspallar i skinn fick följa med hem. Inte mig emot! :)


  


Det är inte ofta jag blir brädad när det gäller shopping. Allra helst inte

av sambon! Det är nästan så man får skämmas.. ;)

Men besegrad fick jag helt klart se mig trots att jag också köpte två till antalet! Tur att vi bor i samma hem så vi får njuta av varandras köp ;)



Av Sussi - 13 december 2010 08:00

     


Luciatåget på tv väcker en hel del barndomsminnen hos mig.

Min mamma väckte alltid min syster och mig tills tv-sändningen började. 

I många år hade vi tv-Lussandet som en mysig familjegrej. Visserligen

hade hon väääldigt jobbigt att få upp en morgontrött Sussi men är man envis brukar man lyckas med det mesta till slut ;)

Så om jag får chansen så missar jag inte morgonsändningen vid 7. 

Alldeles för många gånger har man jobbat tyvärr men idag hade jag chansen. Nu när jag ändå bara går hemma och släpar benen efter mig ;)

Så klockan ställdes men jag ska erkänna att det var nära att jag missade det ändå. Morgontrött är man ju fortfarande ;)


  


Det var riktigt mysigt att sitta och titta under min fleecepläd med alla

ljusen tända och dessutom få lyssna på den sprakande brasan!

Som extra i år hade dom tagit in Lennart Jähkel, Darin och trion Sanna, Sonja och Shirley. Jag gillade årets lussande :)

Nej, nu är det slutpratat om Lucior och familjeminnen. Sånt dravel ;)

Det finns säkert några nyfikna som väntar på resultatet om vem det var som vann det svarta väggordet "god jul" i min tävling som precis avslutats.

Ni ska inte behöva vänta längre, eller är det nu man bryter för reklam ;)


  


Det var jättekul att det var så många som ville vara med och tävla!

*trumvirvel* Vinnaren är..


  


Grattis Ellis :)





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards