allt-om-inget

Alla inlägg under november 2010

Av Sussi - 12 november 2010 08:45

        


Normalt brukar alltid sambon hämta Doris på hunddagis i stan när han är

på väg hem från jobbet. Men igår hade jag vägarna förbi på dan så jag tänkte att jag kan ju lika gärna hämta henne. Problemet var att jag kom precis när dom hade lunchstängt. Så över 1 timme skulle fördrivas i stan. Det passar ju ganska bra för jag skulle ju ändå köpa svart rullgardin till sovrummet och en ny mjukisboll till Doris på Ikea.


  


Den gamla ser ju lite *hrm* överansträngd ut! ;)


  


Hon älskar verkligen mjukisbollen från Ikea så för att få ta den gamla trasiga så måste man ju byta ut den med en helt ny!

Men efter att varit in på både Ikea och plantagen (då hade det gått ca

40 min) var jag tvungen att ringa till sambon och förklara att jag måste åka hem! Det blir alldeles för dyrt för en shopoholic som mig att "fördriva" tiden i stan. Det är omöjligt för mig att inte handla!

Då säger den goa underbaringen..

Men du har ju pengarna från V65 vinsten att shoppa upp om du vill!  

Trots det lockande erbjudandet så begav jag mig ändå hemåt!

Med mig hem hade jag bl a rullgardin och boll..



Dessutom fick fåglarna 8 kg solrosfrön. Ja, inte på en gång förstås.. ;)


  


Det är rätt så kul att dom börjar rea ut julpyntet innan ens första advent varit! 10 kr var väl dom här grankulorna värda!

I år får det alltså bli guld och rött i julgranen :)

Många kanske tycker det är lite för tidigt att köpa julpynt redan nu men om man tänker efter så är det faktiskt bara lite över två veckor kvar till första advent! Jösses vad tiden går..

Va? Tror ni jag köpte ljus och ljushållare på Ikea!

Vilket påhopp! Verkligen..!!

Jag skulle väl aldrig...  



Av Sussi - 11 november 2010 06:45

      


Igår var det dags för ett arbetsförmedlingsbesök igen. Efteråt passade

jag på att träffa en nära vän på stan som ska börja sitt nya jobb som fältsäljare på måndag. Men hör och häpna.. Jag gick in på skopunkten

med iskalla tår (inte så smart att ta höst och vår skor när det är massa blöt och kall snö ute!) utan att handla ett enda par skor! Annars brukar

ju det vara som att gå och handla på tom mage.. Tydligen får det räcka med en last åt gången. Jag har ju skåpet fullt med godis härhemma! ;)


  


Vi köpte med oss lite lunch hem till vännen. Mätt och belåten var det

bara att sätta igång och jobba! Hon var nyklippt och ville ha hjälp med

att färga och slinga sitt hår! Det är en riktigt tuff vän jag har som vågar låta mig göra något sånt! ;)

Som tur var gick det alldeles utmärkt. Både jag och vännen blev nöjda!

Jag kanske får kollekta tillbaka den tjänsten snart. En färgning och en slingning vore ju inte helt fel! :)

Man måste skämma bort sig lite i det tråkiga vinterrusket..

Därför tänkte jag ta chansen och vinna den här dagcremen!


       

 

” Tävla hos enkoppkaffe.se om 1 styck dagcreme från Oriflame,
en dagcreme som passar en mogen hy. Värde: 410 kr, tävla senast 18/11 kl 16”



Av Sussi - 10 november 2010 07:00

Du glömde väl inte att titta på mitt fadderbarn Linn som var med i gårdagens avsnitt av 112 - På liv och död som gick på tv4+ kl 20:00!

Ni som såg avsnittet förstår nog nu varför jag är så rackarns imponerad och stolt över den gullungen :)



Dom flesta som läser här inne hos mig vet att jag inte är något vidare

stort fan av vintern och snön! För min del skulle vintern kunna passera

och inte en enda gnutta snö behöver falla!

Sommar hela året hade varit allra bäst! ;)


 


Trots att snön yrde rejält på tisdagseftermiddagen då husse och Doris 

kom hem så säger hennes blick allt!

Men husse.. ska vi verkligen gå in redan!? ;)

Här har vi en vovve som äääälskar snön! Så för hennes skull så kan det

väl få komma en liten skvätt då. Men måste det blåsa så förbannat..


    


   


  


Gammal Doris blir som ung på nytt! :)


  


Efter lekpasset var det som om hon stått i duschen när hon kom in!

Hon var fullkomligt dyngsur men väldigt lycklig! :)


  


När jag gick och la mig hade det kommit så här mycket snö och det såg inte ut att vilja sluta i första taget..


  


Och i morse..

Nu räcker det väl va? ;)

Jag ska iväg nu på morgonkvisten. När jag vaknar kommer jag på att jag inte har satt timern på motorvärmarsladden. Elller rättare sagt.. jag hade inte satt i sladden överhuvudtaget! Attans..


  


Men satt i sladden hade sambon gjort när han åkte till jobbet tidigare på morgonen så bilen var både varm och snöfri.

Det är dom små sakerna.. :)



Så här vintertid brukar man bli lite torr och narig om huden. Det tänkte

jag råda bot på genom att vinna mig en bodylotion! :)


Jag tävlar hos Kloppan om en bodylotion från Korres. Tävlingen avslutas den 30:e november kl 20. Tävla du med! Det gör du här!  


Tyvärr charlotte så tog inte bloggplatsen emot png format som bilden i tävlingsinlägget är. Hoppas det går bra ändå utan bild..






  

Av Sussi - 9 november 2010 08:30

  


Trots att sambon var hemma igår på dan fick jag känslan av att jag 

bara var tvungen att komma hemmifrån en stund.

Ibland behöver man bara lite miljöombyte..


     


Ahhh.. Mycket bättre.. ;)

Nu var det inte bara roligheter jag var inne i stan för att göra utan

även en storhandling på kvantum skulle genomlidas. Det började eka

tomt i både kyl och frys nu!

Men det fick man ta sist! Först roligheterna.. ;)

Chilli, Mio, ÖoB och Rusta ärades med ett besök. En sak kan jag säga..

Man ska inte gå och handla på ÖoB på tom mage!!

Jag skulle ju bara ha sköljmedel, tandborstar, schampoo och balsam..


 


Och jag som inte ens ska äta godis!

Sambon blev dock väldigt glad då jag packade upp godsak på godsak!

När lösviktsgodiset bara går på 3,90 kr kilot går det inte att motstå!

Helt omöjligt!! *harkel* Ja Ja.. Jag börjar på måndag! ;)   



  


Får matte gottit så ska ju Doris självklart också ha! Helt klart kommer

hon få ha sitt godis helt för sig själv i alla fall! ;)


Om jag köpte några ljus..??


  


Bara några stycken.. ;)

Nu började det faktiskt tryta lite med doftfria ljus i ljusförrådet. Det går rätt så fort när man eldar 10-14 ljus varje dag! Nu har jag så det räcker någon vecka till! Man får passa på att köpa medans det är rea!

Men snacka om att elda upp pengarna..

Nu är det bara sitta och invänta snöovädret (klass 2) som ska dra in

över oss efter lunch idag. Upp till 20 cm snö skulle kunna komma! :(

Till alla som är ute i trafiken.. Kör försiktigt!


    


    



        

Av Sussi - 8 november 2010 08:45

  


Efter många dagars slappande och helgens skojigheter var det dags att slänga på sig findressen och sätta igång igen! Jag känner att modeblogg får en helt annan innebörd i och med det här inlägget! ;)


  


Och vad passar bäst som accessoar till den här chicka klädseln..?


  


Jomenvisst! En Skruvdragare..

Så nu vet ni vad jag gjorde i söndags.. En sak jag lärt mig av allt skruvande är att man ska använda handskar!

Mindre smart är det att vara efterklok! ;)


  


Doris kom in lite då och då för att checka läget. Hjälpsam som hon är

så erbjöd hon sin hjälp med det hon var bra på.. Att pussas och välta

ner saker med hennes viftande svans!! ;)`


  


Just nu är det en djungel i matrummet. Vardagsrummets blommor har

fått flyttat in dit ett tag!


  


Men jag tror nog det nya samboskapet mellan mina två flitiga Lisor misslyckades. Dom verkar inte komma överrens alls.. ;(

Undrar om en skilsmässa kommer få dom att blomma upp igen? ;)

Men nu tappade jag tråden lite..


  


Hmm.. Jag vet inte jag! Lite ojämn mönstring kanske..? ;)

Nu sitter en av två väggar uppe i vardagsrummet i alla fall. Det går

framåt även om det går väääldigt långsamt!!


Det ska bli skönt att slappa med en bok efter vardagsrummet är klart. Innan vi ger oss på nästa rum. Den här tänkte jag ta itu med då..


  


Det finns förstås ett krux.. Jag måste ha turen att vinna den först ;)

MissVivi har en tävling där denna bok står på spel..

Så nu är det bara att hålla tummarna! :)

Av Sussi - 7 november 2010 09:15

     


Vi trodde vi var ute i god tid när färden mot Stockholm inleddes i går

kväll för vårt årsdagsfirande.

Vi hade inte räknat med dom köer som uppstod (tydligen var nån fil avstängd från Norra länken?) och dessutom hittade vi inte någon bra restaurang på en gång utan fötterna fick jobba lite först!

Men till sist var det Zanzibar som fick den stora äran av vårt besök :)


  


Kyckling på en bädd av kantareller i rödvinssky och potatisgratäng till.

Värre kunde man ju helt klart ha det ;)

Men tidsbristen gjorde att vi inte hann med någon efterrätt :(



Fast det ordnade ju upp sig till slut ändå! ;)

Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att äta Kinapuffar på än på Chinateatern! Vi var där för att se Ugglas Revy med Magnus Uggla (duh ;)), Annika Andersson, Per Andersson och Sarah Dawn Finer.

Tyvärr så fick man inte ta några bilder under föreställningen!

Laglydig som jag är så gjorde jag givetvis inte det..


    


  


  


  


 


   


    


Nej då.. Inte en enda bild!!  

Det var en föreställning som gjorde en glad. Fast jag tycker att andra akten sopade banan med den första! När Uggla sätter igång med sina gamla låtar som han gjorde i andra akten så fanns det inte ett ben som 

var stilla eller ett par händer som inte klappade! 

När vi kom ut så var hela vägen från Berns salonger till Chinateatern avspärrat och ca 10 poliser stod utanför och passade! Jag tänke, vilket pådrag för lite fotograferande under föreställningen! Men jag kan meddela att det varken var mig eller sambon dom var ute efter.. Puh!! 

Vi var dumma nog att vi inte frågade varför det var avspärrat. Så nu får

vi sitta här och undra..


Av Sussi - 6 november 2010 09:15

  


Här har man varit dukitg i veckan och tänkt på vad man har stoppat i sig! Nu hade jag äntligen börjat komma igång på nyttiga banan igen..

Vad får jag då för mig på fredagskvällen..?


  


Jomenvisst.. Att äta en flottig kebabpizza!!

Mycket bra för figuren om figuren man vill ha är rund! ;)

Fast jag ska erkänna att det var riktigt skönt att slippa laga mat!


  


Doris undrade mest om det kanske kunde tänkas bli någon liten bit över

till henne? Och eftersom hon frågade så snällt (med dom stora tiggande bruna ögonen ;))..


  


Och visst hade jag lagt undan lite till Dodisen..

Det var inte bara matte som tyckte det smakade gott ;)

Efter den brakmåltiden var det bara att ta med Doris och gå ut på en

iskall och kolsvart kvällspromenad. Det var bara till att trotsa mörkerrädsla och bege sig ut. Samvetet mådde lite bättre av det.. ;)

När vi kom hem igen (ca kl 19:50) gick Doris raka vägen till sänkammaren där sambon redan låg nedbäddad. Det tar på krafterna att kliva upp 20 över 2 på nätterna och eftersom vi ska iväg på roligheter idag valde han att gå och lägga sig tidigt igår kväll och sova ut! Så vi får väl hoppas att hans 13 timmar sömn gjorde susen nu då..


  


Så Idol och fredagsmys fick man ha alldeles för sig själv..

Ja Ja.. Det gick lika bra det med ;)




Av Sussi - 5 november 2010 07:30

  


Igår fick det vara nog!

Det här arbetslöshetslivet jag levt senaste tiden har gjort mig riktigt lat!

Ju mindre man har att göra ju mindre orkar man tydligen..

Jag har ignorerat oredann, damm och hundhår länge nu!

Jag körde taktiken att blunda.. ser man det inte så finns det inte ;)

Men jag insåg att tog jag inte tag i tråkgörat snart så kommer vi få vada

i hundhår och damm till slut! Så på´t bara..

3 timmar senare kunde man sätta sig i soffan och njuta av det nystädade och rendoftande hemmet. Efteråt är det så himla skönt!

Och varje gång lovar man sig själv samma sak! Att man inte ska låta det förfalla som tidigare utan man ska ställa undan sakerna efter sig..

Jo pyttsan!!

Men som sagt var.. Just nu är det rent och fint i alla fall! ;)

Som vanligt, när man varit duktig förtjänar man något extra..

Igår kväll styrde jag bilen mot en god vän för lite gott att äta och skojigt pladder. Den här gången blev det kyckling med potatissallad och mimosasallad. Till det nybakt baguette med vitlök och örtphilladelphia på. Nam Nam :)

Tänkte jag skulle visa vad som omringade oss i hennes vardagsrum under vår mysiga pladdringsstund!


      


(klicka på bilderna för att göra dom större)

 

Ni förstår ju att jag som ljusoholic trivs bra där.. :)

Men jag hade fel när jag räknade till att hon skulle ha 28 ljushållare allt som allt när jag var där sist.. Hon hade 36 stycken runtom i lägenheten!

31 stycken var placerade i vardagsrummet.

Där ligger jag lite i lä med mina "ynka" 23 stycken.. ;)


Vi pratade bl a om hennes dotters tv-karriär! ;)


  


På tisdag i 112 - På liv och död kommer mitt goa fadderbarn Linn vara med! För några månader sen så vred hon knät ur led när hon dansade med några vänner på en fotbollsplan. Det hände precis när dom spelade in det programmet så Linn kommer nu alltså bli en tv-kändis! ;)

Det går att tjuvkika på programmet redan nu på TV4:s hemsida, vilket jag redan har gjort! Självklart.. Det var ju det där med tålamodet.. ;)

Hon var så tapper och duktig för jag vet hur ont hon hade!!

Men jag kommer ändå sitta som klistrad framför tv:n på tisdag, tittandes på TV4+ kl 20:00 :) 


        

  





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards