allt-om-inget

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sussi - 23 augusti 2010 09:15

  


På söndagen var renoverings/målningsbrejket över. Det var bara att kämpa sig tillbaka ut och börja måla igen.


  


Även om garaget ser nästan helt klart ut (förrutom att det ska vara vita foder) är hela baksidan fortfarande röd. Det kan ju vara trevligt att bjuda grannarna på en nymålad baksida också..


  


Vänta här nu!! Hade inte jag målat framsidan??

Jättekul när sambon sätter upp luckan (som han plockade ner för han tyckte vi kunde måla den på marken) och kommer och säger att jag klantat mig rejält och missat en stooor fläck. Jättekul.. Verkligen!! ;)


  


Medans sambon åkte in till stan för att köpa virke tyckte han att det var en jättebra idé att jag skulle börja måla upptill på baksidan! Jag tror nog jag måste kolla om han tagit en extra livförsäkring på mig för han ville jag skulle göra detta när jag var helt ensam hemma! ;)


  


Jo men det här ser väl jättesäkert ut för en klantig klumseduns som råkar ut för det mesta och gör illa sig på nästan allt!!


  


Nej då.. Det var inte alls högt heller!!

Rena barnleken..


  


Med rätt utrustning och klädsel kommer man väldigt långt så det var jättebra att jag tog på mig mina allra finaste, superstadigaste, en storlek för stora arbetsskor! ;)


  


Ta da..

Och hör och häpna.. Inte en enda skråma råkade jag ut för!

Sambon kanske känner mig bättre än vad jag själv gör.. ;)

Nu är 2 av 4 hus på tomten målade med första lagret! Fast det är bara garage och huvudhuset som kommer målas två gånger. Gäststugan och vedboden får nöja sig med en strykning!


Men vad skulle man få som belöning nu när helgen är slut!

Vin får man bara på fredagar och lördagar om det inte är semester förstås (vilket sambon snart kommer ha i två veckor, vilket betyder att jag automatiskt också kommer ha det ;))

Gårdagens belöning fick bli chips och film..


"En galen natt" var precis som titeln antyder.. Stundvis var den riktigt rolig! Det är en färväxlingskomedi med full fart. Tyvärr spelades det över litegrann ibland fast ändå var den helt klart sevärd :)


  



Handling:

 

Det gifta paret Claire och Phil Foster kämpar sig rutinmässigt igenom vardagslivet och äktenskapet. Men när detta ordinära par förväxlas med ett annat, kastas de huvudstupa in ett extraordinärt äventyr! Medan de tar sig an korrupta poliser, brutala gangsters och en förryckt taxichaffis minns de plötslig vad som gör deras förhållande så speciellt, och deras "dejtkväll" blir till en vild och oförglömligt upplevelse

Av Sussi - 21 augusti 2010 19:07

  


Igår blev det ett brejk i renoverandet och målandet för sambon och mig.. Riktigt skönt :)

Mamma min ville ha hjälp att frakta hem en säng hon köpt så vi körde in med släpet. Klart man hjälper lilla mamsen :)

Doris vet precis när det är mommo och moffa man åker till. Redan när man svänger av från vägen och bara är några hundra meter ifrån dom så börjar hon gny och blir rastlös..


  




Klart som sjutton att hon är förväntansfull när det bjuds på grisöra!

Dessutom fick hon korv och köttbullar.. Liiiite bortskämd ;)


Fast jag vet inte om mamma blev lika glad över hjälpen när jag skulle

flytta en liten hylla för att få plats med nya sängen och allt som var på den damp rätt ner i govet. En ljushållare gick sönder :(

Jag är fortfarande lite chockad att dom bad mig att flytta på den överhuvudtaget då dom vet hur klantig jag är!! ;)

Hon brukar alltid säga att hon har för mycket saker så egentligen ska

hon vara tacksam för att jag hjälper till med rensningen ;)

Skämt o sido.. Som tur var så var det ingen kär egendom som gick sönder.. Phu!


Även jag vi fick något skoj med hem från en av butikerna vi var i. Vi Jag har letat länge efter en vardagsrumslampa att ha över soffbordet.

Det skulle vara en svart genomskinlig men inte allt för stor!

Jag tror banne mig att jag letat i ett halvår snart och igår så hittade vi äntligen på den. Inte allt för dyr heller :)


  


Nu är det bara en vardagsrumsmatta kvar! Den ska vara i någon lite mörkare färg med en gnutta turkost i. Någon som sett något liknande någonstans? Antagligen är den väl inte ens tillverkad än! :(


  


Ännu en liten påminnelse om min tävling!

Dessa ljus och ljushållare kan du vinna..

Instruktioner hur du tävlar hittar du här!


http://allt-om-inget.bloggagratis.se/2010/08/17/3308790-tavling-ljushallare-grona-blommor/




Av Sussi - 21 augusti 2010 09:45

  


Det var så vackert väder när jag styrde mina steg mot garaget för ännu ett målningspass. Solen sken och Sussi var glad :)


  


En stund senare reagerade jag på att solen hade varit i moln lite väl

länge och det började bli riktigt kyligt.

Det stämmde liksom inte, det var ju nästan inga moln alls nyss ju! 

Så jag vänder mig om och möts av det här..


  


Vad hände liksom.. Vem stal solen?? 

Några droppar började till och med falla så det var bara till att hämta pressenningen och bygga koja igen!


  


Mys pys :)

Fast tyvärr så var det helt i onödan som sambon fick kämpa med pressenningen. Inte kom det något mer än några stänk! Typiskt..


  


Men kolla här!!

Nästan ingen färg alls i handen igår. Man blir ju bara såå imponerad!! ;)


Efter ett pass på 6 h 45 min målning så var det bara att gå in i köket och slava. Middagen skulle tillagas..

Fram med alla ingredienser, stekpanna och kastrull!

Pust.. Där står man och hackar, rör, steker och sliter..


  


Ja ha ja.. Ni känner igen bilden? Okej då.. Gårdagens maträtt var den bästa rätten som finns, nämligen rester ;)

Vilken efterrätt det bjöds på..

Då kom belöningen för väl utfört arbete fram!


  



Och oj vad duktig jag måste ha varit!!!

Gott gotti gott gott :)


Kvällen avslutades med en bra och spännande film!

För den hårt arbetande sambon var det verkligen ett avslut för han missade halva filmen för hans ögonlock blev lite för tunga ;)


  


Handling:

 

Året är 2003 och vi befinner oss i Bagdad.. Överste Miller leder en elitstyrka som skalll söka efter massförstörelsevapen gömda av Saddams regim. Under uppdraget hamnar Miller oväntat mitt i en konspiration som leder hela vägen upp på regeringsnivå... Han ställs nu inför såväl hemliga som korumperade underrättelseväsen som antingen skyddar en tyrannisk regim eller hetsar till krig i instabila områden.. Miller inser att han inte kan lita på någon - de som utger sig varapå hans sida visar sig vara hans värsta fiender








Av Sussi - 20 augusti 2010 08:45

  


Igår bjöd vädret på velande väder. Ena stunden var det grått och trist för i andra stunden bli blått och soligt. Jag passade på att gå ut och sätta mig och njuta i sensommarvärmen en stund innan molnen tog över igen.

En stund senare var det fint igen så jag begav mig ut igen till solskenet.

Ett tag därefter tar molnen över ännu en gång.

Riktigt midsommarväder!!

Jag ledsnade på att springa in och ut så jag gick in och slog på en film istället! Jag brukar inte titta på Thrillers speciellt ofta. Skräckfilmer tittar jag aldrig på men den här thrillerfilmen blev jag nyfiken på.

Nu så här i efterhand är jag glad att jag tittade på den medans det fortfarande var ljust ute hihi

Även om den var lite läskig så var den ändå helt okej..


  

 

Handling:


En kvinnlig rättsmedicinsk psykiater upptäcker att hennes ena patients alla multipla personligheter är mordoffer. Hon måste därför ta reda på vad som händer innan hennes tid är ute.


Efter filmen hade garagepanelen fått tillräckligt med tid på sig att torka så då var det dags för lite eftermiddags/kvällsmålning..


  


Fast man undrar ju om garaget hann få någon färg på sig överhuvudtaget eller om jag hällde allt i handen bara..

Dessutom i den hand jag inte målar med!! ;)

Nu är två av fyra sidor klara. Igår målades den mest tidsödande och pillrigaste sidan, nämligen framsidan!

Resten efter den är rena rama barnleken ;)


  


Man blir hungrig efter hårt arbete..

Igår var det här det enda jag vräkte i mig på kvällen. Ingen glass, inget naturgodis och inga popcorn.. Duktig va?? ;)


Av Sussi - 19 augusti 2010 09:45

  


Att en dag kan gå så fort fast man inte gjort något!

Mestandels har jag suttit i soffan och tittat ut genom fönstret och suckat åt regnet som fallit ner hela onsdagen..

Vi slog inte Skånes mängder men en hel del föll ändå!


     


Jag böt inte om från morgonklädseln. Borstade inte ens håret. Jag var inte utanför dörren mer än för att titta om änglatrumpeten som står i uterummet behövde vatten. Jag passade på att titta om inte en av knopparna hade slagit ut på en gång också. Jag är så spänd på att se vilken färg det är på blommorna på min änglatrumpet!


Fast latheten gav vika för vissa saker i alla fall..

Jag tog mig faktiskt upp ur soffan (tack för applåderna ;)) för att hämta eller laga iordning dessa godsaker :)


  


Jag hade köpt färdigmarinerade bröstkycklingfiléer från Guldfågeln som var supergoda. Älskade den marinaden..


  


Den här kom sambon hem med till mig igår. Den fick jag gå ända in till köket (ca 6-7 meter) för att njuta av på kvällskvisten ;)


  


Det fanns (betoning på fanns!!) glass kvar efter lördagens glassdrinkar.


  


Ja jag vet.. Jag borde ju ha vara mätt efter allt jag vräkt i mig tidigare

på kvällen men lite popcorn går ju alltid i ;)

Det här med att inte ha något att göra är inte bra för vikten för nu så

här i efterhand inser jag att jag nästan bara löft arslet ur soffan för att hämta något att tugga på!!

Usch.. Nu skäms jag  

Nej.. skärpning gäller för idag!

Jag har ju liksom inget val direkt heller. Godiset är slut!

Jag är en svag svag människa!! ;)


  



Av Sussi - 18 augusti 2010 10:45

  


Regn, Regn och Regn!!

Jag som hade planer för dagen. Jag skulle ju fortsätta måla!

Men nej då.. Nu ösregnar det! Hörde när jag vaknade första gången vid

7 tiden att det gjorde det så jag sket i att gå upp då och tog mig en välförtjänt (om man frågar mig i alla fall) sovmorgon istället :)

Igår tog jag mig en chansning däremot..

Himmlen var grå hela dan och dom hade varnat för regn även då men jag ville så gärna komma igång med målningen av garaget..

När jag hade 3 brädor kvar så började det småstänka lite så jag fick skynda mig att måla klart sidan jag höll på med..


  


Vem har sagt att man inte kan torka färg när det regnar? ;)


  


Det var som en liten koja därinne..

Sambon hade kämpat med att få upp pressenningen sen kom jag och tog den här bilden och drog lite (okej då.. ganska hårt!) i den. Svisch sa det så åkte höger sida på pressenningen ner.. Oooops ;)


Nu när målningsplanerna försvann så tänker jag gå i strejk..


  


Jag tänder lite ljus (det är ju hur mörkt som helst) och sätter mig med laptopen i knät och bara är istället. Doris har börjat gått på hunddagis igen så det behövs inte gås ut på någon morgonprommis heller..

Vem har sagt att man blir piggare av att sova längre förresten?

Det kan jag intyga att man inte blir. Går för tillfället som en zombie härhemma, fortfarande i sovkläderna. Jag kan tänka mig att det blir en

film eller två. Om jag ens orkar sätta igång dom vill säga!

Ja det är väl lite hur ribban ligger för dagen ;)


  


Vill bara påminna om tävlingen där du kan vinna två ljushållare. Vem vet.. Den här gången kanske det är din tur att vinna!


http://allt-om-inget.bloggagratis.se/2010/08/17/3308790-tavling-ljushallare-grona-blommor/



Av Sussi - 17 augusti 2010 17:45


Nu är det tävlingsdax igen..

Den här gången kan du vinna dessa två ljushållare i grönt glas med blommigt sammetsmönster utanpå.

Ingår gör även två matchande teljus (doftfria)..


        


Allt du behöver göra är att länka till tävlingen i din blogg (använd gärna bilden) och lämna en kommentar i det här inlägget att du vill vara med och tävla. Har du ingen blogg men ändå vill vara med så får du berätta

hur du halkade in på min blogg.

Lämna också en mailadress så jag kan kontakta dig om du vunnit.


Tävlingen pågår till och med 19:00 torsdagen den 26:e augusti


Lycka till :)


Vill du inte vara med och tävla så scrolla ner till inlägget nedanför bara ;)

Av Sussi - 17 augusti 2010 09:15

  


Igår var det till att gå och vara nervös hela förmiddagen! Ända fram till kl 12:30 då jag styrde min bil mot Ikea. Nu var inte jag nervös för att åka till Ikea i sig utan för att möta den personen som fanns där väntades på mig. Även fast jag vet att hon är sååå himla gullig så var det ändå just nervöst eftersom jag aldrig träffat henne "i verkliga livet" tidigare. 


  


Men Camilla var precis lika gullig, glad, rolig, öppen och omtänksam

som hon verkar i sin blogg :)

Vi konstaterade redan väldigt tidigt att vi var lika på många sätt.

Inget lokalsinne också ställer vi oss alltid i fel kö!

Och då var ingen större skillnad. Kön bredvid bara susade förbi medans

vi mest stod still. Men vi hade inte bråttom ;)



Igår var det ett speciellt tillfälle så till fikat blev det marängtårta minsann. Jag är ingen kaffedrickare så Ikeas Lingonjuice fick gå lika bra. Bättre faktiskt om du frågar mig ;)

Men ni kanske ser att det saknas något på brickan?

Något som kan vara ganska bra att ha när man bl a ska röra i kaffe och äta tårta utan att kladda.

Jomenvisst!! Ingen av oss hade tagit med sig en sked.

Camilla var så snäll och hämtade till oss båda. Precis när hon satt sig ner igen så kom hon på att hon glömt fylla i mjölk i kaffet så hon fick upp och springa igen. Som sagt var.. vi är nog allt bra lika ändå ;) 

I det läget blev jag ändå lite orolig att det var mig hon försökte komma ifrån så jag fick ta till ett litet fulknep! Jag ville ju inte att hon skulle gå så tidigt. Vi kom ju precis ;)



Det var så kul att ge henne paketet när man såg att hon blev så glad. I var det något som verkligen beskrev mig!


  


Vilken överraskning att jag tog med henne till det här stället va? ;)

Brädad i shopping blev man också! Jag hade bara en sak med mig därifrån medans hon hade, hör och häpna.. fem!! ;)

Vad jag köpte??


  


Ja ja.. Jag köpte ett ljus men det var bara för att camilla tvingade mig!!  *Det kanske var någon som gick på den?*

Men underbart är kort som man brukar säga.. Tiden bara flög iväg och till slut så var hon tvungen att bege sig "hemåt" igen. Kan ha att göra med otålig man och barn ;)


Appropå otålig..

Någon som sett en hund tigga någon gång?

Om inte.. Så här ser Doris ut när något riktigt gott ligger framför henne.

I det här fallet en bit oxbiff.


  


Kolla in ögonen..

Det tråkigaste är ju att man måste få tillåtelse först innan man får

kasta sig över det goda. Jättedum regel enligt Doris ;)


  


Men den som väntar på nåt gott.. :)












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards