allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2010

Av Sussi - 7 maj 2010 06:45

  


Då var sista helgen som anställd här. Nästa helg är jag officiellt jobbsökande. Fast egentligen.. ska man vara petig så har jag semester

i 5 veckor först! Men inte är det en tråkig helg för det inte..

Nej då, jag har vant mig vid tanken nu att jag kommer bli arbetslös.

Vi har ju trots allt vetat om det sen december..

Helgen kommer firas med pompa och ståt med mina arbetskamrater

(än är dom det i alla fall). På lördag åker vi med en båt som vi kallar "räkbåten". Nu hoppas inte jag att det är räkor vi ska äta utan "vanlig" mat. Visst är det gott med räkor med men det tar sån tid innan man

blir mätt bara ;)

Ikväll blir det lugnt. Antagligen ska jag agera chaufför till min sambo som kanske skulle vara med i en pokerturnering i stan. Han har inte bestämt sig än hur han ville göra så det är bara att vänta och se..

Ett glas vin eller köra bil!? ;)


Jag har berättat i ett tidigare inlägg att dom håller på att göra om en ganska lång sträcka på 288:an till mötesfri väg. Så när jag åkte in till

stan igår för att operera bort leverfläckarna så skulle dom ju förstås asfaltera just då!!

Gissa min panik när jag hamnar i en bilkö!!

Jag var visserligen ute i god tid men att sitta i en bilkö längre än 10-15 min skulle jag inte klara. Då skulle jag missa min tid med unga snygga doktorn!! Inte kunde jag ringa om jag skulle ha blivit sen heller för mobilen låg så fint hemma på vardagsrumsbordet.

Fråga mig inte vad den gjorde för nytta där!!?

Som tur var behövde jag inte sitta mer än 5 min innan dom släppte på trafiken från mitt håll igen. Phu..

Till doktorn hann jag i tid och nu är 4 Leverfläckar borta. Vi hann aldrig ta den femte eftersom det hann bli kö utanför operationsrummet. Men dom värsta är borta i alla fall. Den största leverfläcken jag hade var nog

1½ cm stor så dom hade lite huvudbry hur dom skulle sy ihop den på

bästa sätt! Men det blev säkert bra. Det lät så på sköterskan som var med när Snygge doktorn sydde ;)

Nu är det bara att vänta och hålla tummarna att den han skickade iväg på analys ska vara okej.


Eftersom jag ändå var i stan, var ledig och hade tid lämnade jag in ett par skor för omklackning. Han var så snäll så han skulle ta dom lite före så jag skulle hinna få dom med mig hem samma dag. Allt jag var tvungen att göra var att fördriva lite tid bara.. Vad gör man i Gränby Centrum undertiden man väntar på att han ska bli klar med skorna?? ;)


Man kan ju gå in på Gina Tricot och titta lite..


   


Sen kan man ju smita in på H&M och kika lite där också..


     


Även Lagerhaus och Kappahl fick sig en liten titt..


   


Efter alla dom olika tittningarna var det precis lagom att gå och hämta

ut mina omklackade skor :)



Som nya.. Dom putsar till och med upp dom åt en :)


Hem kom jag med ett stooort leende på läpparna. Inte visste jag att bara titta kunde vara så himla kul!!! ;D

Vad märkligt att det ser precis ut som hemma hos mig i alla butikers provrum jag var i  




Av Sussi - 6 maj 2010 06:30

  


Idag ska inte jag till jobbet. Vilket man normalt kanske skulle vara glad över att få slippa men jag har ännu inte bestämt mig för om jag tycker

det är skönt eller inte. Det beror nog lite på hur det går..

Idag ska jag tillbaka till unga snygga doktorn och ta bort 5 leverfläckar..

Tre på ryggen och två på axeln!

Jag kommer inog nte kunna röra mig speciellt mycket efter det kan jag tänka mig! Det tråkigaste är att jag är tvungen att jobba imorgon

oavsett hur ont eller hur orörlig jag än är. Det är tur att det är ett kontorsjobb man har! Jag ser verkligen inte fram emot känslan när bedövningen börjar släppa sen..

Dessutom har vi avslutningsfesten med jobbet på lördag!

Det är bara att hoppas att ingen av mina kära arbetskamrater blir för klängig under kvällen för då kommer det göra ont!!!!!

Man vet ju hur det kan bli när alkohol är med i bilden ;)

Jag har ju hört att det bara skulle följa med ca 6 tjejer och betydligt fler killar så det kan ju lätt bli så ;)


När jag åkte hem från jobbet igår så började det regna i stan. När jag var ca 1 km hemifrån så höll jag på att få en chock!!

Men herregud!! SNÖ!!!


  


Så här såg våran uppfart ut när jag kom hem!


  


Men visst kändes väl det här väääääldigt onödigt!! ;)

Det är ju försjutton maj! Det ska ju inte snöa nu!!




  


Inte ens Doris blev glad över snön och hon älskar snö!!

Sambon hade öppnat dörren åt henne under snöfallet, hon sprang ut.. Tvärstannade, tittade upp, tvärvände och sprang in igen hihi 

Än så länge ligger det lite snö kvar men det kommer säkerligen smälta bort så fort solen tittar fram.


Jag är ute efter en lampa att ha över vardagsrumsbordet. Jag har redan bestämt mig för att jag vill ha en skärm som det är på lampan här nedanför. Väldigt genomskinlig, inte för stor och svart. Det är praktiskt taget omöjligt att hitta. Oftast är dom alldeles för stora eller inte genomskinliga. Den här har ju nästan allt det jag söker förrutom att istället för att ha en stor lampa i (som jag har tänkt mig) har dom placerat en liten kristallkrona. Problemet jag har är att jag inte ens kan bestämma mig för vad jag tycker om den! Är den så ful så den blir snygg? Det kanske är lite för mycket med kristallkronan inuti?!

Vad tycker du?

Ful eller snygg??


Av Sussi - 5 maj 2010 07:00

  


När man är lite småkrasslig så är ju alltid mornarna värst!

Efter jag gått promenaden med Doris och gett henne mat så insåg

jag att jag hade lite tid över..

Jag satte mig vid köksbordet med en brusalvedon, svepte den och

sen slumrade jag så skönt med stöd av handen över köksbordet i

ca 10 min. Doris gick och kollade in mig flera gånger, undrades vad

sjutton matte höll på med hihi

Men såååå skönt det var!!

Lagom när effekten började kicka in av brusalvedonen, vaknade jag

till och var Fit for fight igen! I alla fall tills jag satte mig i bilen, då

åkte ögonlocken ihop igen ;)

En riktigt härlig mjukstart på morgonen..


För en gångsskull var det inte jag som jagade ut någon på shopping

utan det var min mamma som fick med mig igår efter jobbet!

Det har öppnat nåt ställe på vägen hem som säljer billiga kläder.

Det måste ju kikas in. Billigt är ju alltid kul :)


  


Här har vi sambons hög. I brist på fantasi så köpte jag samma

t-shirt fast i två olika färger ;)

Strumpor går alltid sönder så det behövs ju alltid nya. 

Konstigt nog när det gäller strumpor och kalsonger är det nästan

alltid jag som handlar åt honom.

Det är nog en viss liten herre som är lite bortskämd ;)

Men ni tror väl inte att jag bara har shoppat till min sambo?? ;)


  


Nej, självklart hittade jag något till mig med :)

Dom vita leggingsen ser vääääääldigt vita ut på bilden. Nästan lika

vita som mina ben innan solen har börjat gjort sitt hihi

150 kr brakade hela kalaset loss på. Då är det riktigt kul att shoppa :)

Det var ett ställa man bara kunde betala med kontanter på så min mamma la ut för det jag köpte så skulle jag sätta in pengar till henne när jag kom hem. Innan jag hunnit gjort det ringer världens bästa mamma (vilket är min mamma, det visste ni inte va? ;)) och säger att hon vill ge oss kläderna. Envis som hon är gick hon inte att övertalas till något annat så tack så mycket söta mamma :)  


På glatt humör var man när man kom hem efter en sån lyckad shoppingtur. Men inte fick jag ett så bra mottagande för det inte..

Jag skulle ta tag i Doris halsband för att ge henne en puss uppe på huvudet då hon vänder sig om lite snabbt. Nageln viks upp och och går av, ni vet så där så det sitter fast i skinnet under..

Shit så ont det gör!

Men jag beslöt mig för att pussa henne ändå. trots smärtan ;)

Då slår hon upp huvudet precis när jag pussar henne. En hund är ju inte alltid så försiktig ;)

Aj Aj Aj Aj.. igen..

Ett sånt välkommnande är ju inget man drömmer om precis..

En avbruten nagel och en fläskläpp!!


  


Av Sussi - 4 maj 2010 07:00

     


Då var ännu en helg slut! Det är bara att släpa sig tillbaka till jobbet igen. Det börjar bli lite motigt nu men jag ska försöka att skrapa fram lite motivation som räcker hela veckan..

Hoppas verkligen inte tiden går lika fort när värmen och sommaren väl kommer. Då vill man stampa på bromspedalen!!

Det är en sak om vintern och hösten springer iväg (inte för att den har gjort det men det vore verkligen okej ;)) men våren och sommaren kan vi väl få njuta av lääääänge ;)


När man går till farbror doktorn så räknar man med att farbror är en farbror och inte en ung snygg doktor i 28-32 års åldern!!

Även om alla säger att han nog sett massvis med "konstigt" så känns det ändå dumt att visa upp sig! Jag skulle visa både rygg och mage..

Även om jag förvarnade honom om att jag hade ganska många leverfläckar så hjälper det inte när han säger.. Ja här fanns det lite smått och gott! Det gör ju liksom inte saken bättre ;)

Sen att jag dessutom går därifrån och han får springa efter mig för att lämna min jacka, som jag givetvis glömde!

Det känns ju också väldigt pinsamt  

Fast är det nån som blir förvånad?? ;)

Jag hade ju i alla fall handväskan med mig den här gången.. hihi

Besöket tog hela 4 min, det märks att dom har mycket att göra så stressad som han var. Den vid ögat skulle jag få en remiss på och ta bort hos en kirugklinik. Sen skulle jag få bli av med 5 st till varav 2 av dom bara behövdes skickas på analys. Skönt att dom är schyssta och tar bort dom andra i alla fall..

Så det är väl bara att hålla tummarna att dom ska vara goda :)¨

När man varit så duktig och har varit hos farbror unga (snygga) doktorn så förtjänar man någonting extra! Intalar man sig i alla fall..

Fast egentligen inte.. Det hade nog känts lite mindre olustigt om man hade haft en bilring mindre att visa upp ;)


  


En Macho Nacho blev det. Man måste ju testa men det där med att ha nachochips, salsa och guacamole på hamburgaren var väl inte riktigt så gott som jag hade hoppats. Nästa gång får det bli något annat..


Som tur var känns halsen lite bättre idag. Det är fortfarande lite tjockt men mina dubbla c-vitaminkurer och brusalvedon kanske gör susen. Kroppen kämpar väl för att undvika att det bryter ut någon förkylning.

Tummarna hålls hårt för att det också ska undvikas!

Dom små tummarna har fullt upp nu ;)

När man har lite ont i halsen ska ju glass göra tricket..


  


Lättlurad som man är så ska det ju självklart ätas glass då! ;)

När man får en sån gyllene chans att äta glass och kunna skylla på halsen så är det ju bara att stoppa i sig ;)

Man kan nog kalla den här dagen för ett krafigt bakslag i vikttänkandet! ;)

Men Doris var så nöjd så, som både fick några pommes frites, en liten bit hamburgare och sen dessutom glass :)


   







Av Sussi - 3 maj 2010 06:30


  


I natt blev det inte många timmars sömn för mig.

Precis innan jag skulle gå och lägga mig igår så började jag få ont i halsen. Det är liksom hopplöst att försöka sova när man knappt kan svälja så från kl 4 ungefär har jag legat vaken..

Vid 20 i 5 ledsnade jag och gick upp!

Jag äter c-vitaminer varje kväll för att inte baskeluskerna ska fastna så lätt hos mig men jag missade ju att ta det i fredags när vi kom hem. Vilket kanske kan bero på att en viss Sussi somnade på soffan och sen var bakis hela lördagen!!! ;)

Ett helt dygn tog det innan jag tog nästa så jag får väl skylla mig själv :(


Idag ska jag till Farbror doktorn, inte för halsen dock. För det kunde jag ju inte veta när jag beställde tiden för en vecka sen ;)

Det får jag väl hoppas att det går över fort av sig självt!

Jag ska dit för en utväxt jag haft sen jag var barn. Den har liksom växt med mig och nu har jag äntligen fått tummen ur...... och ringt och beställt tid för en koll om att få göra det. För man har ju inte sån tur att man får ta bort den på en gång inte..

Den sitter på sidan av näsan, precis bredvid ögat så det är ju inte den mest smickrande platsen..

Jag har fler fula leverfläckar som jag tänkte passa på att titta upp på en gång. Har man tur får man ta bort ännu fler :)

Det är ju bara att hoppas att det inte är något annat i dom bara..


Igår hade Doris en betydligt piggare Husse och Matte ;)


     


En av hennes favoritsaker att göra är att leta godis av alla det slag på tomten. Hennes favorit just nu är nog Scans korvbollar.

Det är så praktiskt att bara kasta ut så sköter hon sig själv liksom ;)

Förra helgen var gräsmattan fortfarande helt grå/beige. Nu har den blivit så grön och fin. Nu går det undan..


Men det var inte bara Doris jag roade utan efter jag städat klart satte jag igång och bakade.. Ja i bakmaskinen!! ;)

Jag hade nog inte bakat bröd om jag inte haft den! Lat som man är..


       


Även matlagning hann jag med..


    


Det blev spaghetti och köttfärssås gjord på kalvfärs med smak av tomat och basilika. Tänk så mycket mer aptitligare det skulle sett ut och varit om man hade haft lite sallad till men tyvärr så hade vi ingen och det har ju inte kunnat köras någon bil här på ett tag heller ;)


Det har även tvättats och tittats på film.

Nu äntligen har vi sett alla tre delarna i Milleniumserien.

Män som hatar kvinnor och Luftslottet som sprängdes var bäst.

Tänk så lång dagen kan vara om man bara är lite effektiv ;)


Nämen självklart ska du få se bilder på mitt land!

Jag trodde aldrig du skulle fråga!! ;)

Jag förstår att du längtat hela veckan efter att se hur mycket det växt!! Titta här nedanför bara så stillas din nyfikenhet ;)


   


Förra veckan..


      


Och den här veckan..   

  

Snart är det rabarberpaj för hela slanten. Fast det räcker nog bara till en. Jag får nog plantera lite till :)



Av Sussi - 2 maj 2010 10:45

  


Undrar om vädret följer mitt humör. Igår när jag mådde dåligt var det molnigt blåsigt och kallt. Nu när jag mår bra fick man vakna till fågelkvitter och en skinande sol :)

Vilken tur att jag inte var sjuk på riktigt igår då, en tornado kanske kunde ha blivit lite för mycket? ;)

Vad gjordes i går då?

Jag flyttade mig från sängen till soffan..

Jag bredde över mig den otroligt sköna pläden från chilli..

Jag blandade iordning lite saft, man är ju lite törstig så där dan efter..

Jag satte på en film. Den var inget vidare bra men vad spelade det för roll när man mådde som man gjorde ;)

Jag åt min "frukost" (fil och flingor) efter 17-tiden på kvällen, då började jag äntligen bli lite hungring..

Jag bredde över mig den otroligt sköna pläden från chilli igen ;)

Jag tog mig en tupplur..

Jag påminde sambon som var ungefär lika "slö" som mig att vi måste deklarera. Vilket inte är gjort än men idag har vi inget val, den måste in!

Vi har haft över en månad på oss och ändå ska det göras sista dagarna.

Vid 22-tiden kurrade magen lite igen så då blev det.. Wait for it...*trumvirvel*  Fil och flingor ;)

Jag tittade på Nanny Diaries på 4:an innan jag slocknade, faktiskt så orkade jag ta mig in till sängen ;)

Och mellan dessa krävande saker så hann jag nog berätta för sambon att jag mådde dåligt kanske 30 gånger!! ;)

Har jag nämnt att jag har avslutningsfest med jobbet på lördag.. ;)

Dussutom så upptäckte jag mitt första myggbett!!


  


Ni ser ju.. det är ju knappt jag kan gå!! hihi

Dom där flygfäna har man verkligen inte saknat. Nu börjar det bli dags att gå omkring och stinka myggmedel igen alltså ;)


Nu när jag mår bättre är det dags att ta tag i allt det där jag inte hann med mitt otroligt tuffa schema igår.

Städning och tvättning står högst upp på listan..

Ja ja.. det är väl bara att sätta igång!


  

Av Sussi - 1 maj 2010 12:00

Det blev en sen natt, eller tidig morgon. Det beror på hur man ser det ;)

Vi var inte hemma förrän vid halv 4 tiden i morse så det kanske inte är så konstigt att vi sov fram till 11 idag ;)


  


Det här var dom After Ski saker vi tog med..

Sambons briljanta idé med en liftkortshållare blev det inget med. Han hittade den inte så han fick ta med sig stavar istället..

Det var två tjejer på grillpartyt som hade tagit det hela vägen. Dom hade på sig riktiga skiddräkter, såna där tajta saker! Det roliga är att dom gick till festen på det sätttet också. Ni kan ju gissa hur utstirrade dom blev

på vägen dit hihi


    


Första grillningen för i år. Guuud så gott det var :)


  


Senare på kvällen kom såna här ut på bordet. Dom här hinkarna innehöll Jäger och Redbull. Jättegott men inte så bra för vettet! Jag kan ju meddela att sambon faktiskt sjöng karakoke igår så nån nytta gjorde

dom nog trots allt hihi

När vi kom hem i natt så gick sambon ut på en nattprommis med Doris. Undertiden passade jag på att somna på soffan ;)

När han kommer tillbaka säger han till mig att gå och lägga mig i sängen istället. Jag svarar att jodå, det skulle jag göra!!

Och jag skulle ju.. klockan 9 i morse begav jag mig (med väldigt stel nacke) till sängen hihi

Idag blir det en tråkdag för Doris. Det blir inte många knop gjorde här hemma inte. Det blir nog en dag framför datorn och dumburken..

Varför var det ingen som talade om att man kunde bli dålig av att dricka alkohol igår för??? ;)


  


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards