allt-om-inget

Alla inlägg under februari 2010

Av Sussi - 5 februari 2010 20:00



Phu.. vilken dag!!

Shoppingstoppet som jag lovade mig själv att ha är över, så gissa vad det här inlägget kommer handla om. Så nu har ni chansen att sluta läsa ;-)

Januari har gått och jag har inte shoppat något onödigt (förrutom ljusen då hihi) men nu är det en ny månad så självklart så begav jag mig ut för att shoppa. Måååånga timmar gick jag omkring i mina högklackade stövlar, sambon hann till och med bli lite orolig över mig hihi

Mitt första stopp var systembolaget. Med hjälp av en tjej i personalen

och era tips så kom vi fram till att dom här sorterna nog kan vara

något för oss.


  


Alles Verloren tipsade Ingegerd om

Eagle Hawk (fast rött) en variant av Charlotte´s tips

Roodeberg tipsade Znogge om (den var hon i butiken väldigt förtjust i)

Umbala tipset kom från Camilla

Och sist men inte minst så tipsade Marsipan om Il Conte 

Så det ska bli riktigt kul att testa. Givetvis ska jag inte dricka upp allt i helgen hihi


Sen begav jag mig till Gina tricot där jag hittade den här toppen. Tyvärr får ni (som är kvar och tittar) stå ut med mörka bilder och en kamera mitt i bilden. Fotografen var tydligen ledig just idag!! Typiskt hihi


  


Sen bar det av till Vero Moda där jag hittade koftan och en skjorttunika.

Börjar ni ledsna nu?? ;-)


    


Sen hittade jag ännu mer kläder när jag klev in på H&M.

Två skjorttunikor till.


    


Märks det att jag älskar skjorttunikor? :-)
Dessutom har jag fått dille på rutigt helt plötsligt. Men nu har jag nog fyllt min kvot med det mönstret efter dagens shopping..


Hela kalaset gick på 64 kr!! Och dom fick jag lägga ut på systembolaget. Resten var alltså gratis. Tack, tack säger jag till sambons mamma som gav mig presentkortet på Gränby Centrum i julklapp :-)


Nu ska jag gå och fixa i ordning lite tacos. Till det får det bli Roodebergvinet. Sen är det MYYYYYYS :-)


Av Sussi - 5 februari 2010 08:45

Ännu en dag då det inte hänt nåt mer speciellt än att jag har lekt med voffsan, tagit en promenad med densamme, suttit framför datorn, lagat mat och pysslat. Men trots det så längtar jag inte tillbaka till jobbet än! Jag kan lätt vara ledig några veckor till. Men sån tur har jag inte, semesterdagarna är tyvärr slut efter den här veckan. På tisdag sitter jag där bakom skrivbordet igen. Trött och sur för att ledigheten är över ;-)

Men först.. innan jag blir sur, har jag en härlig helg att njuta av :-)


Tidigare i veckan gick jag ner till samhällets kyrka.

  

  


Jag tänkte att när jag ändå var där kunde jag ta lite bilder..


  


Muren framför kyrkan syns nästan inte alls för all snö (det har kommit ca 10 cm till sen den här bilden togs)

Inte gick jag in den här gången heller. Tänk jag har bott här i snart 7 år och har fortfarande inte sett insidan på kyrkan!

Det är nästan så man får skämmas!!

Men jag har så svårt när jag är ensam med Doris att lämna henne själv utanför. Först för att hon inte är van vid det och blir orolig. Dessutom inbillar jag mig att hon kommer vara borta när jag kommer ut igen. Att nån ska ta henne..

Usch, hemska tanke!!!



Det finns folk som bor alldeles bredvid klockan som ringer in till alla mässor och högtider. Inte det bästa stället att bygga hus på. Men man kanske vänjer sig efter ett tag?!


  


Puh.. äntligen hemma igen. Det här är utsikten från grusvägen på vårat hus och våran tomt. Man ser som tur var inte allt för mycket. På sommaren ser man ännu mindre för all växtlighet, vilket är tur för jag springer ofta omkring i bikini och andra lättklädda plagg. Är det varm så är det.. ;-)


  


Som ni ser så har vi en hel del att skotta. Infarten är ganska lång.

Vi har en rätt så stor plats där våra två bilar står framför garaget med

som också måste skottas!!

Jag är nästan chockad själv att jag faktiskt gjort det med bara skyffel vid ett flertal tillfällen. Igår senast :-)

Dessutom är det uppförsbacke när man ska åka från tomten. Det kan vara riktigt svårt att komma upp ibland, för sambon i alla fall ;-)

Jag kör en Toyota Rav4 som är fyrhjulsdriven så jag brukar komma upp hur mycket snö och hur halt det än är. Så här i vintertider är det riktigt skönt att ha en bil som tar sig fram i vilket väglager det än är. Det är sikten det är värre med ibland bara..


  




Av Sussi - 4 februari 2010 17:30

Som jag har nämnt förr så har vi nåt som kallas systemlotteri på jobbet. Man vinner systemcheckar på systembolaget. Vi har dragningar i slutet av varje månad. Nu har jag vunnit i augusti, september, oktober, november (sen hade vi uppehåll i december) och Januari. Alltså dom fem senaste gångerna! Nu har jag verkligen förståelse för att dom andra som är med börjar bli lite less på mig hihi

Så mycket jag sprungit på systembolaget dom senaste månaderna har jag nog aldrig gjort! Man kanske får passa sig ;-)

I morgon styr jag min kosa till jobbet för att hämta upp systemcheckarna (värde 500 kr) så jag kan handla nått gott till i helgen. Det blir nog det vanliga.. någon flaska eller box rött vin.

Någon som har tips på ett gott rött vin?

Eller varför inte nåt annat som funkar att dricka en fredagskväll framför Let´s Dance :-)  


  

Av Sussi - 4 februari 2010 09:49

Usch, snön bara vräker ner här nu :-(

Det började snöa redan igårkväll så i morse fick man pulsa i snö igen. Plogbilen har inte hunnit hit än så det ligger ett tjockt lager på vägarna. Temperaturen har dalat till nollan så när man gick med munderingen på (täckbrallor och tjock jacka) så höll man på att smälta bort!!

Doris å andra sidan trivdes alldeles utmärkt. Hon hoppade i snödrivorna, skuttade och krafsade överallt. För henne verkar det här vara den idealiska temperaturen. Inte stördes hon av att det snöade inte. Hon slängde sig ut i högsnön på åkrarna som en kängru.


  


Nja, en kängru kanske inte ser ut så här. Hon ser nog mer ut som en.. som en.. Hmm det finns nog inget liknande hihi

Glad är hon i alla fall :-)


  


Phu, jag blev orolig där ett tag. Nu känner jag igen henne igen ;-)


Ni vet ju hur två tjejer kan fixa till sig ibland.. Bara för kul och sen fota! Det gjorde Doris och jag när vi kom in. Hon älskar att var med på kort och tycker det är så kul att klä ut sig och göra sig fin. Jag tycker det syns på dom här korten hur kul hon tycker det här är!!

Det är en riktig liten fotomodell vi har fått tag på. Hmm, undrar varför hon vägrade att titta in i kameran???


     


            FÖRE                                             EFTER


Jag har nog alldeles för mycket tid över..



Av Sussi - 3 februari 2010 18:45

Det här har Doris och jag vandrat i den senaste timmen. Inte allt för trevligt för en som är mörkrädd!!


  


Även fast man har reflexväst, armreflex och pannlampa. Doris har reflexhalsband och ett blinkande halsband så är man ändå livrädd att man ska bli påkörd. Vi mötte säkert 50 bilar och man är beredd att slänga sig

av vägen om man måste..

Den här gången gick det bra. Vi är båda hemma i en bit :-)


  


Anledningen att jag ens utsätter mig för en landsvägspromenad är att vi brukar göra så när den andre kommer hem lite senare. Det är så smidigt att bli upplockad på vägen. Givetvis vet ju Doris om att vi gör så med så hon gick och drog mot dom flesta bilarna ett tag.. I hopp om att det skulle vara husses bil. Men till slut gav hon upp och gick på bra :-)


Känner mig faktiskt duktigt. Även idag blev det två promenader som varade 1 timme vardera. Fortsätter jag så här så kanske jag kan ha en bikini på mig i sommar ändå ;-)



Det tråkiga är att jag börjar jobba om några dagar igen så mina dagpromenader går bort då. Tyvärr måste man tillbaka till allvaret

igen men jag får försöka hålla i morgonpromenaderna i alla fall. Så jag får lite motion!    



Av Sussi - 3 februari 2010 10:19

Solen kommer explodera inom ett dygn, vilket kommer döda allt levande på planeten. Den har redan börjat blixtra och det är varmt som bara den..

Bussar håller på att samla upp alla panikdrabbade folk för att köra dom till en säker grotta en bra bit härifrån. Jag blir tvingad upp på en buss. Sambon är på morgonpromenad med Doris. Bussen åker, utan sambo och Doris. Väl säker vid grottan så hittar jag min syster med familj men hon har inte sin sambo med sig heller!! Mina föräldrar finns i röran någonstans.. phu men min älskade sambo och vovve är borta. Det går inte att få tag på honom för nätet är överbelastat!! Efter några timmar sprängs solen och jag har ingen aning om dom är okej eller inte..

Då vaknar jag. Hur stressad som helst! Med paniken fortfarande i halsen skulle man ju försöka somna om igen vilket inte var helt lätt.

Fy vad man kan leva sig in i en dröm!

Jag ska nog sluta titta på Sci-fi filmer som Knowing och 2012. Någonstans måste ju inspirationen komma ifrån???


  

Av Sussi - 2 februari 2010 09:50

Jag har fått en award av snälla Gilla och Anneli

Även av supergoa MissVivi har jag fått en award tidigare men inte hunnit gjort den. Det var samma regler så jag passar på att tacka för den nu på en gång :-)

 

  


Med utmärkelsen följer vissa regler och reglerna är:

- Thank the person who nominated you for this award.
- Copy the award and place it on your blog.
- Link to the person who nominated you for this award.
- Tell us seven interesting things about yourself.
- Nominate seven bloggers.
- Post links to the seven bloggers you nominated


Eftersom jag gjort en liknade tidigare så nominerar jag den till alla som kommer in och läser hos mig. Ni är alla värda den och jag är jättenyfiken på era sju intressanta saker. Så var inte blyga nu ;-)


Jag ska försöka hitta på sju nya saker om mig själv. Kanske inte så intressanta men..


1. Jag är envis.. ibland lite mer än jag borde vara


2. Jag erkänner gärna att jag har fel men vill gärna få bevisen först. Den här hör ihop lite med 1:an


3. Karta och kompass hjälper inte mig. Jag hittar inte i alla fall!!! Jag har världens sämsta lokalsinne. Det var därför jag trodde stenhårt att jag skulle få en GPS i julklapp. Men antagligen vill nog mina nära och kära att jag ska åka vilse hihi


4. Om jag inte får nya sår varje dag. Eller blåmärken känner nog inte sambon igen mig. Jag är otroligt klantig. Jag är den personen som vänder i en dörröppning och slår näsan/huvudet i dörrkarmen eller snubblar och gör illa tårna på en nästan obefintlig tröskel.


5. Jag är sockerberoende. Och då menar jag verkligen beroende!! Igår fick jag ett litet återfall med lite mörk choklad :-(

Ny dag... nya tag :-)


6. Mina vänner är otroligt viktiga för mig. Jag skulle göra i princip allt för att hjälpa om nån av dom är i knipa!


7. Humor behövs varje dag. Jag gillar att skämta och skratta. Ett gott skratt förlänger livet..? Eller??

Av Sussi - 2 februari 2010 09:10

Vaknade i morse att min sambo väcker mig när han är på väg till jobbet och säger att jag har varit ut med Doris. Jag hade tid över så jag gick ut med henne!!

Så min underbara sambo har alltså gått ut med henne fast jag är ledig även denna vecka för att jag ska gå ut med henne på mornarna och på dagarna. Även fast han skulle iväg till jobbet betydligt tidigare än vad jag skulle ha gått upp!!!



Tack vare denna underbara handling av honom så innebär det att jag inte behöver stressa i några vinterkläder för att gå ut på en iskall promenad direkt när jag vaknar. Jag kunde sova lite längre och Doris är nöjd och glad över att bara ligga och vakna till i vardagsrummet istället..

Nu kan jag ägna tiden till att sitta framför datorn och surfa lite och titta på ett avsnitt The Mentalist. Detta viktiga hade jag givetvis inte hunnit med annars ;-)



Tack älskling :-)


Fast en sak undrar jag givetvis.. hur får man tid över på morgonen??

Det har nog aldrig jag råkat ut för hihi



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards