allt-om-inget

Alla inlägg under februari 2010

Av Sussi - 15 februari 2010 16:34

Promenad nr 2 för dagen blev en skogspromenad med Husse och Doris!

I våran lilla "familj" finns det två rangordningar..


  


Rangordning nr 1. Doris, Husse och sen lilla jag!


  


Rangordning nr 2. Husse, Doris och sen lilla jag!


 


Det får nog bli lite ändringar här framöver ;-)

Av Sussi - 15 februari 2010 06:15

Det är tidigt tidigt. Min sambo gick precis och la sig (han jobbar natt alla söndagsnätter) när min väckarklocka började skräna..

Det är kolsvart ute och svinkallt inne så jag har börjat eldat i öppna spisen och tänt några doftljus, vilket jag alltid gör på måndagsmornarna. Mysigt :) Vad jag kommer sakna det i sommar när det är ljust vid den här tiden!  Fast bara lite.. Jag tar ju hellre ljuset av sommaren än mörkret av vintern. Jag offrar gärna ljuseldandet för det ;-)

Från mitten av maj så har jag förhoppningsvis ett nytt jobb och då är jag med största sannolikhet inte ledig måndagar längre utan då är jag på jobbet eller på väg till jobbet vid den här tiden..

Också ett väldigt litet pris att betala. Hellre har jag ett jobb!!

Men det ser inget vidare ut för tillfället. Det finns alldeles för många arbetssökande och alldeles för några jobb :-(

Men som jag sagt många gånger förr (och kommer säkert göra många gånger till).. det sista som lämnar en är ju hoppet!

Jag har trots allt några månader på mig att hitta mitt drömjobb, eller den som ska anställa har några månader på sig att hitta mig, den perfekta arbetaren hihi

 

  


Av Sussi - 14 februari 2010 09:53

Eftersom sambon jobbar ikväll/inatt så firade vi alla hjärtans dag igår istället. Med ett underbart uppdukat bort med rosor!! Vilken tur att jag fick blommor på jobbet så slapp sambon köpa några ;-)

Visst det är jättefint med alla rosor men vart kan man ställa maten??

Så ena vasen fick bo i matrummet istället!

Ett riktigt angenämnt problem :-)


  


När kvällningen kom så gjorde vi tacolasagnen som jag la ut receptet på tidigare i veckan..


  


Mmm supergott!!

Till det skulle vi titta på filmen "Life in ruins" (en kärleks komedi passade ju så bra) innan Melodifestivalen började. Vi skulle hinna precis! Men efter vi tittat en halvtimme började datorn strula! Så efter att vi startat om den ett antal gånger innan det fungerade igen så var det kört att hinna (min gamla tar år och dar på sig) så vi får kolla klart på den nu på

morgonen istället..

Sen blev det dags för melodifestivalen :-)

Jag såg hela men inte min sambo. Efter låtarna spelats första gången sov han som en stock i soffan. Men lite imponerad är jag ändå, trots snarkningar och djup sömn så hade han stenkoll på att det var unga killen och Andreas som gick vidare (där får man nog passa sig för vad man säger när han sover!!). Helt rätt låtar! Bra där Sverige :-) 

Men lite besviken är jag faktiskt att inte hon som var halvnaken med korta frisyren gick vidare till andra chansen. Om man bortser från hur dom var klädda så var nummret och låten ganska bra!

Resten var inget att hänga i julgranen alls!!

Trötta som bara den, jag för att jag var lite bakis och sambon för att han är lite krasslig gick vi och la oss vid 22-tiden och tittade på Skidskytte damer i sovrummet. Såååå romantiskt hihi


Nu ska vi dock avsluta filmen vi inte såg klart igår och äta lite frukost. Det känns nästan mer romantiskt än hela gårdagskvällen!! ;-)


Önskar även alla er..


  

Av Sussi - 13 februari 2010 10:45

Vilket alternativ tror ni jag valde då??

Självklart tog jag alternativet där jag blev hämtad och fick en helkväll med god dricka och mat ;-)


  


Så direkt efter jobbet styrde vi steget mot Flustret. För inträde av 40 kr och garderob 20 kr fick man mat (buffé) och en valfri dryck (surprise..jag tog ett glas rött vin). Bara det är ju värt betydligt mer än 60 kr!!

Väldigt billigt :-)

När vi kom dit så märkte vi att dom hade ett tema.. Schlageryra!

Det passade oss alldeles utmärkt. Alltid kul att kunna sjunga med. Det märktes att det var fler än vi som gillade det för det var full feststämmning redan tidigt på kvällen!

Bandet som spelade hette PlayBoys. Dom spelade vid tre olika tillfällen under kvällen. Livemusik är alltid trevligt.


  


Jag hade aldrig hört talas om det bandet förr men dom var riktigt bra.

Dom körde allt från Schlager till hårdrock.

Det var tydligen meningen att Linda Bengtzing skulle komma och uppträda men hon dök aldrig upp.

Som vanligt blir det alltid lite mer dricka än vad man tänkt sig. Jag hade planen att hålla mig till vin bara för jag har märkt att jag mår bäst dan efter av det men det liksom sket sig.. Det rann i både en drink och några jäger också hihi

Fast jag känner mig rätt så pigg idag ändå. Men jag bör nog vänta ett tag med att åka och hämta min bil inne i stan för jag är nog rätt säker på att Farbor Polisen inte skulle uppskatta om jag körde nu ;-)

I bilen ligger det nåt och väntar på mig. På jobbet igår fick jag blommor av en av chaufförerna. Han brukar skämma bort oss flickor på kontoret när det är högtider.


  


Kablar går alldeles utmärkt att använda som snöre hihi

Så många blommor! Jag blev jätteglad när han kom med dom. På dom längre rosorna var det flera blommor på samma kvist.

Som tur var står bilen i ett garage så dom behöver inte frysa allt för mycket ;-)




Av Sussi - 12 februari 2010 07:00

Sambon hostar och har problem med halsen. Och hur brukar det låta då när det ska sovas?? Som ett tröskverk!! Dessutom sover han som en stock så mina försök att få honom att lägga sig på sida har inte fungerat!! Så jag fick ta mitt pick och pack och gå och lägga mig på soffan för andra natten i rad. Som tur var har vi en bred och mysig soffa, man sover hur bra som helst på den ;-)

 

  


Än vet inte jag vad kvällen har att bjuda på. Två alternativ har jag..

Det första är en kort/drinkkväll med grannarna. Det är inbokat sen över en vecka tillbaka men nu har deras yngsta son fått feber. Hög feber dessutom! Och så är ju sambon lite snorig och hostig också, så det kanske inte blir nåt.
Då har jag alternativ nummer två.. Afterwork på Flustret med vänner!

Det är ett ställe här i Uppsala som bjuder på mat varje fredag (buffé) om man kommer mellan 16:00 och 18:30. Dom har även ett band som spelar två gånger under kvällen. Den övriga tiden är det annan lite mer modernare dans som gäller. En chans till rolig motion ;-)

Nackdelen är att jag måste åka direkt från jobbet så kläder och smink måste jag ha på mig redan från morgonen då jag inte hinner hem innan!

Så blir det inget så har jag i alla fall varit fin på jobbet ;-)

Om det blir utekväll så återstår den stora frågan.. Ska jag lämna bilen i stan och bli hämtad av sambon (alkoholalternativet) eller ska jag gå på det nyktra alternativet och köra hem själv!?

Så många om.. det ska bli spännande att se vad det blir!!?


Av Sussi - 11 februari 2010 18:37



  


Vilken skillnad det är..

Innan mina två veckors ledighet var det kolsvart vid 17-tiden när jag åkte hem från jobbet. Nu är det ljust! Kul att man märker så stor skillnad bara på så kort tid! Nu väntar jag bara på värmen också men det lär väl tyvärr dröja ett bra tag till.. men det går åt rätt håll i alla fall ;-)



  


Har ni sett Vinterspelen i Åre 2010 med Gunde Svan? Ikväll går sista delen av tre. Det är ett underhållningsprogram där Svenska kändisar tävlar i galna vintergrenar så som alpin bowling, toa-race, håll dig på mattan och blåbärsrace. Det kanske hörs på namnen att det blir en del skratt! Det är alltid lika kul att se Svenska Kändisar göra bort sig i tv hihi

Av Sussi - 11 februari 2010 06:58

  


Hej och hå vad dagarna går! Torsdag redan. Den här veckan (hittills) har gått jättefort. Skönt att det känns så för engångsskull. Annars brukar det ju alltid snigla sig fram! Jag har lite skoj att se fram emot även den här helgen så lite förväntansfull är jag :-)


I morse satte jag på mig mina nya stövlar och begav mig till jobbet. Jättesköna och fina är dom men attans så jag frös om fossingarna!!

Det skulle ju ha varit skönt med lite foder ändå! Men man kan tydligen inte få allt här i världen..

Ska man vara fin får man lida pin ;-)


Det måste vara riktigt jobbigt för dom anhöriga till Johan Palmlöv och Gunnar Andersson, soldaterna som skjöts i Afganistan. Inte nog med att dom ska bearbeta och försöka komma över en sorg av att dom har förlorat sina barn, syskon, vänner eller vad det nu kan vara. Dessutom tjatas det på radion om vad som hänt hela tiden. Varenda nyhetssändning har

pratat om händelsen i flera dagar nu.

Missförstå mig rätt.. Det är en hemsk sak som hänt, självklart ska det rapporteras om det men kanske inte hela tiden??

Jag hade inte uppskattat den publiciteten om det hade varit min släkting/vän. Fast det är ju bara min lilla åsikt förstås!

Av Sussi - 10 februari 2010 18:37

  


Med det ekande i huvudet begav jag mig till skoaffären efter jobbet. Men inte hittade jag rätt par skor inte!! Jag ville ha ett par fodrade stövlar med liten klack och bra räfflor på sulan!

När man tittar på sortimentet så undrar man ju om det är sommar ute. Dom är öppna i både häl och tå, tunna som sjutton och klackarna är enorma och smala. Skulle man sätta på sig ett par såna nu skulle man halka på arslet på en gång.. förhoppningsvis i närmaste snödriva (det är mjiukare för röven där) ;-)

Vet skokedjorna ens om att det är massvis med snö ute??


Men ett par mörkbruna stövlar fick jag med mig hem ändå. Inte fodrade eller kraftig sula som jag ville ha från början men det är ju ett par stövlar och dom har en liten klack, så 2 rätt av 4 är ju inte så tokigt ändå *fniss*


  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards