allt-om-inget

Alla inlägg under december 2009

Av Sussi - 2 december 2009 18:50

  


Jaha, vad är det första man ser när man kommer hem!! En viss sambo har givetvis hittat nötknäckaren.. den låg precis där jag letade, massvis med gånger!! Men inte såg jag den inte..

Jag får nog inse att jag inte är nåt vidare bra på att leta :-(

Dessutom ringer han inte och talar om att han hittat den så nu har järnknäckaren fått sällskap av en plastknäckare..


Sen var det nåt mer som väntade på mig härhemma. Ett paket!!

Vad kan det vara i det tro??


 


Vi får väl öppna och se ;-)


  


Dom här böckerna är skrivna av en bloggvän till mig Annika Banfield

Tack för att du har signerat dom åt mig också :-) Serien består av 3 delar och heter Svarta Katten.

Det ska bli så skojigt att läsa dom. Det krävs dock ett besök till biblioteket först eftersom del 1 endast går att få tag i där..

Även om dom går att läsa fristående så vill man ju läsa dom i rätt ordning ändå :-)









  

Av Sussi - 1 december 2009 21:00

  


Vem sjutton stängde av värmen?? -6 grader var det i morse när jag åkte till jobbet! Med kyla kommer frost och halka och det märktes på vägen in till stan att kanske inte alla hade bytt till vinterdäck än. Det pendlade mellan 60-70 km/h på en 90 väg! Köerna var hur långa som helst!!

Nu tycker man ju inte det skulle behöva köras så långsamt när vägen är saltad och blöt!

Oftast resulterar det i onödigt dumma omkörningar!

Som tur var hann jag till jobbet med 1 minuts marginal för jag låg kvar i den sakta ringlande kön..


I gårkväll när suget började krypa på efter mina nyinköpta nötter. Tror ni jag hittade nötknäckaren då!!

Nepp, jag har ingen som helst aning vart den kan vara. Och jag blev ju inte mindre sugen ju mer jag letade.. grrrr

Inte hittade jag den heller (Hmm, vart kan jag ha lagt den förra året) så nu vet jag en som kommer åka och köpa en ny..

Vart köper man en sån billigt?? För ikväll ska jag äta nötter.. minsann ;-)

Den som väntar på nåt gott.. hihi



Av Sussi - 1 december 2009 18:53

Jag har konstaterat att jag har en last till..

Varje gång jag ser ett par snygga kaffemuggar så måste jag bara köpa dom (inom rätt prisklass vill säga). Vilket är väldigt konstigt eftersom jag inte dricker kaffe själv!! Här hemma byts kaffemuggarna ut flera gånger per år vilket sambons arbetskamrater inte har nåt emot för det är där dom gamla hamnar ;-)

I dag när jag kom hem med nya igen så suckade sambon högljutt och rullade med ögonen. Men borde inte han bli glad.. för det är ju han som får äran att dricka ur dom.

Jag har inte fått druckit ur ett enda av mina inköp! Det är nästan så man överväger att börja dricka kaffe.. men bara nästan hihi

Men seriöst.. vem kan motstå dom här!!?

Muggarna på bilden fick sex vänner också :-)


  


Sen fanns det en sak till jag inte kunde motstå när jag var och handlade idag! Inget hem är julrustat förrän en skål av dom här har kommit innanför dörren! Svindyra men värda varenda krona :-)


  




Av Sussi - 1 december 2009 07:00

  


Trött, Trött, Trött!! Nån mer som känner igen sig??

Dom där sugpropparna i sängen höll i mig hårt i morse! Men envis som man är så kom jag upp till slut ;-)

En anledning till att jag är så trött idag är nog att jag låg uppe alldeles för länge och läste. Det är svårt att sluta när man bara har slutet kvar!

Så nu har jag läst ut boken "tusen strålande solar" med Khaled Hosseini.

Den var väldigt svår att lägga ifrån sig!

Det här är en bok som berör, några tårar kom allt får jag erkänna..

Nu vill jag givetvis tipsa den vidare..

Tänk att våran vardag ser så annorlunda ut!!


  


Ödet, krig och förlust för Mariam och Laila samman, två generationers kvinnor med olika syn på kärlek och familj. Bortgifta med samma man. Och medan de uthärdar det ständigt upptrappade våldet omkring dem, i hemmet såväl som på Kabuls gator, kommer de allt närmare varandra. De blir som systrar, som mamma och dotter för varandra, och deras starka vänskap kommer till sist att förändra inte bara deras liv, utan även den kommande generationens liv.




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards