allt-om-inget

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sussi - 4 oktober 2009 17:54

Nu får ni stå ut med att min blogg förvandlas till en matblogg ett tag :-)

Tänkte dela med mig av min hemmagjorda pizza som blev sååå god! Jag hade på skinka, champinjoner, rödlök, purjolök, tomater, ost och fetaost. Jag har aldrig haft på fetaost förr men det kommer jag ha på fler gånger. Det blev en jättefyllig smak av det! Det roliga är att sambon inte äter fetaost och jag äter inte färska tomater så jag fick dela upp pizzan i två delar.. Men det gick bra det med!

Så nu är man mätt och belåten idag också :-)


  

Av Sussi - 4 oktober 2009 12:17

  


Kan du tänka!!! Jag fick vinna på Systembolagslotteriet även den här månaden :-) Och jag som inte brukar ha tur i lotterier. 500 roliga kronor att handla för igen!! Jag skulle nog ha lämnat in en lottorad också!! Vem vet, just den här veckan kanske det hade varit min tur!

Nu är frågan vad man ska köpa? Har du något tips på vad som är gott..

Vad brukar du handla när du går in på systembolaget??


Av Sussi - 4 oktober 2009 12:05

Jag är med och tävlar om det här tjusiga halsbandet från Gosefilten/Wings!

Tävlingen håller på till den 31/10 inne hos Pem 

Så nu är det bara att vänta och hålla tummarna att jag ska få vinna för det här halsbandet skulle vara såååå fint på mig :-)


  

Av Sussi - 3 oktober 2009 23:25

Mätt och belåten blev jag även idag :-)

En kompis till mig var så snäll.. hon kom och hämtade oss och körde oss in till stan. Där sa jag till sambon att han fick välja ut sin present själv. Jag tycker inte ett paket med strumpor räknas även om han önskade sig det!!

Han ville ha ett par skor men han hann inte med att hitta några för nån har ju kommit på den briljanta idèen att affärerna ska stängas kl 17 på lördagar och vi kom ner på stan ca 16:30. Jag trodde att dom hade öppet till 18 även på lördagar. Så ofta är jag nere på stan hihi

Vi gick och tog oss en fördrink på ett jättemysigt ställe som heter Terassen. Efter det gick vi vidare och åt en supergod middag på Villa Romana, en Italiensk restaurang som var svindyr.. Men det är han helt klart värd sambon min ;-) 

Det är ju inte var dag han fyller år!! Dessutom så får man vad man betalar för. Maten var supergod!!

Under tiden vi var på stan så har min kompis hållit Doris sällskap. Vi åkte hem till henne efteråt på en sen kvällsfika och där stortrivdes Doris, för hon fick ligga både i fotöljen och i soffan!! Eftersom hon inte får göra det hemma så var hon väldigt skeptisk i början. Vi fick nästan lyfta upp henne men så fort hon kom upp så sov hon som en stock hihi

Tack vännen för att du vaktade Doris och att du Skjutsade oss!!


  

En Doris i soffan.. Hon stornjöt av att ligga där ett tag :-)


  

Fotöljen funkade också hur bra som helst. Ikeabollen är hennes favoritleksak :-)


  

Bollen funkar även bra som huvudkudde!!

Av Sussi - 3 oktober 2009 10:53

Nu sitter jag här och väntar på att sambon ska komma in från morgonprommisen. Det blev en härlig sovmorgon även fast vi blev väckta av sambons mormor halv 10. Lite putt är jag allt för jag brukar alltid hinna först att gratta honom men i år var hon snabbast hihi

Idag är det sambons födelsedag så idag ska här firas!!

Frukosten är praktiskt taget klar och paketet ligger på frukostbordet. Paket 1 i alla fall :-) Lite till ska han få..

Kan inte avslöja allt nu men jag kan säga så här i alla fall, vi blir hämtade kl 16 och sen ska vi bara njuta!!!

Fast först lite frukost med en bra film (förhoppningsvis bra i alla fall)..

Så grattis bubben, älskar dig :-)

  


Av Sussi - 2 oktober 2009 22:21

Nu är jag precis hemkommen från paltkvällen :-) Mmm så gott det var..

Det var inte nog med att det proppades i massa palt utan man har även slängt i sig glass och hallon. Senare på kvällen blev det nybakad bulle så nu håller jag på att spricka känns det som!!

Vi tittade även på idol. Vad mycket roligare det är att titta på det när man är några stycken..

Mina favoriter är Erik, Mariette och Tove. Vilka talanger!! Så nu ska jag sitta här och hålla tummarna för att dom ska klara sig kvar. Det blir mycket trevligare att göra det i sällskap med ett glas vin :-)

Man sover så gott på det sen också hihi


  


Av Sussi - 2 oktober 2009 07:03

  

Min sambo brukar alltid ta Doris på sin morgonpromenad även fast han går upp mitt i natten (kvart över två). Att gå ut med Doris hjälper honom att piggna till istället för att slänga sig i bilen direkt. Och inte klagar jag över det precis, då kan jag sova en liten stund till (är väldigt morgontrött) :-).

I morse vaknade han kvart över 4! En ganska kraftig försovning så inte hann han med nån morgonprommis då inte så det var bara att slänga dom tunga benen över sängkanten och gå ut i -1 grad, brrr!

Så sambon fick två timmars sovmorgon medans jag fick gå upp nästan 40 min tidigare!! Vart är rättvisan i det liksom hihi

Ikväll ska vi hem till mamma och pappa och äta palt (mums) så gissa vem som kommer sitta och sova över palttallriken! Dom får väl peta på mig lite då och då hihi


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards