allt-om-inget

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sussi - 16 oktober 2009 09:14

Nu är det bara att luta sig tillbaka och invänta helgen!

Okej, lite kanske jag måste jobba också men nu är det nära..

Nedräkningen har börjat, ca 7 timmar kvar sen är det lata sig som gäller!

Ett stort *hrm* litet glas vin och idol står på schemat ikväll! Vi kanske till och med hinner klämma en film innan sambon somnar!

Shit vad jag längtar!!!

Snart är det 3 dagars härlig ledighet. Jag känner mig nästan som ett barn på julaftonsmorgonen hihi


  



Av Sussi - 15 oktober 2009 19:10

  


Jag tycker givetvis att man kan skänka pengar till fler hjälporganisationer. Det finns hur många som helst som behöver hjälp! Under året stöder jag 6 olika sen har jag även postkodlotteriet. Det skadar ju inte att skänka pengar samtidigt som man har chans att vinna ;-)

Men den här månaden är det rosa bandet som gäller..

Förra året vann en kompis vipbiljetter för 4 personer till Rosabandet galan på Lugna Favoriter. Så 4 glada förväntansfulla tjejer begav sig av till Globen!

Det var banne mig det maffigaste jag varit med om! Man satt och åt mitt bland alla kändisar..

Orup och Lena Ph gjorde ett nummer tillsammans och Orup stod precis vid oss när han började sjunga. Dessutom är det inte fyskam att Babsan var bort till oss och kramades lite :-)

I år får vi vara hemma och titta på tv istället. Vi har inte vunnit några biljetter och dessutom är galan i Malmö :-(

Här kommer lite (ganska många) bilder från förra årets Rosabandet gala..

Som vanligt är bilderna klickbara ;-)


        

Dom hade dukat hur fint som helst. Uno Svenningsson är det som står på scenen.


      

Även Hasse Aro och Mi Ridell fastnade på bild :-)


      

Dom här behöver nog ingen närmare presentation. Vem känner inte igen dom liksom!


      

Roger Nordin, Sarah Dawn Finer, Måns Selmerlöv med flickvän Marie Sernholt

Kolla även bakgrunden.. Det kryllar liksom av dom hihi


 

Det blev en hel del pengar insamlade.. Vilken kväll det var!!              







  

Av Sussi - 15 oktober 2009 11:01

Har man tråkigt så har man.. Alltid retar det nån hihi


    


Syna personen i bilen intill när du står och väntar vid rödljuset. Hoppa till förskräckt, titta med stora ögon på honom eller henne och lås din bils alla dörrar.


Ett ord: Kycklingdräkt!


Ha stora konversationer, titta med jämna mellanrum på passagerarsidan säte och låtsas börja gräla med den osynliga personen. Om detta utförs i en bilkö blir det pluspoäng.


Stanna vid grönt ljus.


Kör om bilar i hög fart och sakta sedan in och kör vä-ä-ä-äldigt sakta framför dem.


Vinka mycket. Om någon vinkar tillbaka, bli förbannad och peka finger åt dem.


Stäng av din bil vid varje rödljus. Låtsas ha väldiga problem med att starta och få igång den precis när det slår om till gult, så att du är den ende som hinner iväg innan det slår om.


Lobba in sopor i fönstren på de bilar vars förare slänger ut cigarettfimpar genom fönstren.


Rulla ner alla fönster, vrid upp radions volym till max och ratta in P1. Headbanga i takt till det tråkiga pratet.



Av Sussi - 15 oktober 2009 07:07

  


Här sitter jag hela dagarna!! Förrutom måndagar då jag är ledig! Det är så härligt med 3 dagarshelger..

Varje morgon hösten/Vintern är det konstant tänt ett ljus på mitt kontor. Gärna ett doftljus ;-) Allt för att få in lite stämning i det tråkiga utrymmet man jobbar i.


Nu syns det på marken att halkan är här! Bilen framför mig sladdade lite i ena rondellen i morse. Inget allvarligt men det fick mig att lätta på gasen lite. Nu hade han nog sommardäcken på medans jag har fått på vinterdäcken (tack för det gubben).. Det var ingenting som i vintras då jag fick en ordentlig sladd på vägen hem.

Sista biten hem kör jag på en kringelkrokväg och där släppte däcken, precis innan ett backkrön så man syndes inte från andra hållet!

Samtidigt som jag kämpade för att hålla bilen på vägen när den slängde fram och tillbaka hann jag tänka: "hoppas ingen kommer körandes nu för då går det illa". För inte hade den föraren kunnat få stopp på sin bil i tid!

Till slut fick jag stopp på bilen ståendes tvärs över vägen.. Puh! Det var bara att flytta bilen fort och tacka för att ingen bil kommit..

I år tänkte jag prova med att inte få nån sladd alls! Ska bli intressant och se om det ens är möjligt utan att behöva köra max 30 :-)




Av Sussi - 14 oktober 2009 19:47

Där satt jag i andra tankar..

Det var en bra låt på radion och lite trött var jag. Jag tittar lite åt höger och inser precis när jag åker förbi den att det var där jag skulle ha svängt in efter mitt besök på Fullerö handel. Jag missade infarten!!!  

Nu var det bara att leta efter nåt bra ställe att vända på. Till slut dök det upp en bussficka som jag kunde köra in på.. Sååå klantigt hihi

Det är ju inte så att det var första gången jag åkte den vägen precis!

Ja, ja, hem kom jag till slut ändå :-)

Sambon hade i alla fall kul när jag berättade det..

Som jag skrev var jag på Fullerö Handel och handlade lite skoj att ha i mina ljuslyktor jag precis köpt. Så även idag fick jag shoppa :-) Blev inte helt nöjd men det får duga!


Som vanligt, är ni intresserade att se en större version så är det bara att klicka på bilderna!

      


Tyvärr halkade man dit på lite extra även den här gången..

Men vem kan motstå dom här guldiga ljusstjärnorna. Det var ju rea ju hihi

  



Av Sussi - 14 oktober 2009 07:09

  


Jag ställer både klockradio och mobiltelefon för att komma upp på morgonen. Det är bra att ha dubbelt ifall det blir strömavbrott.

Jag ställer klockradion en halvtimme tidigare än vad jag ska gå upp och mobiltelefonen ca 25 minuter tidigare och sen så snoozar jag fram tills kl 5 då jag går upp (vanligtvis). Så jag blir alltså väckt ungefär var 5:e minut första tiden sen brukar jag stänga av klockradion och köra vidare på snoozningen på mobiltelefonen fram tills jag går upp. I morse snoozade jag dessutom extra 20 min så det blev lite stressigt hihi

Jag har provat taktiken att ställa en klocka långt ifrån så man måste gå upp för att stänga av den. Problemet är att jag sov med den på till slut.. 

Det är ett helsike att vara morgontrött. Jag avundas dom som klarar av att gå upp på en gång (sambon inräknad)!

Gör jag ett försök att ställa klockan och gå upp på en gång så försover jag mig dom flesta av gångerna!!


I dag klubbas ett antal tillägg till FRA lagen igenom!

Jag måste säga att jag är lite skeptisk till den lagen. Inte för att jag har nåt att dölja..

*harkel* inte så  mycket i alla fall hihi

Men det visar sig att inte ens experterna har koll på vad lagen innebär.

Hur lätt är det att den missbrukas?

Hur känner du inför FRA lagen. Är du orolig?

Av Sussi - 13 oktober 2009 19:51

Inget spår av snön som föll i morse..

Allt smälte bort under dagen! Nu ska jag lära mig att titta på väderleksrapporten så kanske man är mer förberedd nästa gång! Sambon ska byta till vinterdäck på min bil under veckan (sin egen böt han på idag) för jag har hört ryktas att det ska komma mer snö till på fredag!! Kommer det så kommer jag vara mer beredd den här gången.. Kom igen bara *gör en tjusig boxningsdans a la Muhammed Ali* hihi


  

Efter jobbbet drog jag till Gränby Centrum. Lite shopping piggar ju alltid upp! och jag säger bara.. ahhhh så nöjd och glad jag är nu!! Att plånboken är betydligt tommare tänker jag inte ens tänka på..

Jag hittade lite tröjor och toppar som det stod mitt namn på. Dom till och med ropade på mig hihi

Så givetvis fick dom följa med mig hem!! Inte behöver dom tjata inte!


Klicka på bilden om du är intresserad av att se den större.. annars låt bli bara :-)

  


Av Sussi - 13 oktober 2009 07:07

  


I morse när jag steg upp och vinklade upp persiennerna tyckte jag det var lite väl mycket frost ute! Jag tittade väldigt snabbt.. Sen tändes diverse lampor runt om i huset och då ser man ju inte ut!

Så jag fick en chock när jag steg utanför dörren och ser att det snöar (som bara den). Det hade redan lagt sig ett lager på en 3-4 cm snö!! Bilen fick jag skotta fram :-(

Det kändes lite si och så eftersom jag hade fått bakläxa på mina sommardäck när jag var hos bilbesiktningen för ett par måndader sen!

Så det gick inte fort in till stan kan jag säga! Och helljus var det bara att glömma.. Satte man på dom blev det bara ett vitt virrvarr!!

Vi bor ca 2 mil utanför Uppsala. Det roliga är att när jag kom in till stan hade det knappt snöat nåt alls där medans hemma vräkte det ner! Är det rättvisa det hihi

Men är det inte lite väl tidigt för första snön redan nu?? Det är ju trots allt bara den 13:e oktober!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards