allt-om-inget

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sussi - 19 oktober 2009 15:40

Jag var in på Cecces blogg och läste i morse! Hon hade skrivit att hon hade bakat scones 3 gånger under helgen! Då blev jag inspirerad eftersom det är nåt som till och med jag (kan inte baka) klarar av..

Det hade redan då gått över 2½ timme sen jag klev upp och jag var hur hungrig som helst.. Då kom jag på den briljanta idén att jag minsann också (envis som synden) skulle ha nybakta scones till frukost! En sak kan jag säga.. det var värt allt kurr i magen och väntan.. Mmm så gott det var!!! Och jag kan inte nog beskriva hur gott det luktade :-)


         


Vi får se hur glad sambon blir.. när jag för en gångs skull kommer på att jag ska baka nåt så är han på jobbet hihi 

I övrigt så känner jag att jag har gjort mycket nytta idag. Tvättat, dammsugat, gått på 2 promenader och dessutom bakat!!! Vem kunde ana att jag kunde vara så här huslig hihi 

Nej, ordningen måste återställas, så nu är det jag som slänger mig i soffan och kollar på några avsnitt Chuck :-)

Av Sussi - 19 oktober 2009 07:17

  


Uppe med tuppen som vanligt på mina lediga måndagar.. nu när jag tänker efter så såg och hörde jag ingen tupp så jag var till och med uppe före tuppen *nickar stolt* Sambon har kurs hela veckan och eftersom jag är ledig så tog jag Doris på morgonprommisen. Men hade jag vetat igår när jag lovade det att det skulle vara snöblandat regn så kanske jag skulle ha stannat kvar i sängen hihi

Tänk att man är hundägare och inte ens äger ett regnställ!! Jag lånar sambons :-) Där har vi nåt jag kan önska mig i julklapp, storlek medium/large går bra! (vet ju att sambon och mina föräldrar läser här hihi).

Jag vill avsluta med att tacka den hundägaren som inte plockade upp efter sin hund när den satt sig och skitit på vägen..

Det var jättemysigt att kliva i!!!!!!!!!!!

Av Sussi - 18 oktober 2009 16:09

  

Det är inte var dag sambon säger till mig.. kom nu så åker vi till Ikea!!! Helt frivilligt :-) Vi skulle åka och köpa en byrå! Vi hade bestämt oss för en Vit Hemnes 8-lådors. Vi gick igenom hela Ikea, samlade på oss både det ena och det andra (jag som trodde jag köpt allt eftersom jag nyss var där) på vägen och när vi kom till lagret, tror du det fanns nån byrå där då!!?

Nehe du, det var slutsålt och den skulle inte komma in igen förrän v 44. Usch så besviken man blir :-(

Sånt där råkar jag och sambon ut för hela tiden.. Man tycker ju att man borde ha vant sig nu!


Vi passade även på att ta en promenad i stan med Doris. Först mötte vi en dam i rullstol med två små hundar. En var kopplad och den andra inte. Den som var okopplad (en dvärgpudel) kom springandes med stora steg mot Doris. Den fick komma hela vägen fram medans damen i rullstol inte ens sa till den, hon skrattade lite bara! Doris skötte sig jättebra medans pudeln gjorde ett utfall mot Doris! 

Ca 5 min efter vi kommit därifrån möter vi två killar som står ute på gräsmattan med nån sorts fågelhund som också var okopplad!! Självklart så kom ju även den springandes med en väldans fart (rätt över cykelvägen) mot Doris. Dom försökte ropa på hunden men den lyssnade inte för fem öre! I och för sig kan jag förstå det, dom var inte vidare bestämda när dom ropade på honom heller.. Sen fick han dansa runt Doris ett bra tag jagandes av ägarna! Ursäkten dom hade var att han inte brukar lyssna!! Undrar vem det beror på egentiligen..!!  Hade det varit jag som hade sån dålig pli på min hund hade jag aldrig släppt den lös! Mitt under det här tumultet kom det en äldre herre också med en okopplad hund men han hade bli på sin hund han.. Han bara pekade vart hunden skulle vara och hunden gick dit! Så han gick obehindrat förbi. Det var en duktig vovve det :-)

Men en sak dyker upp i mitt huvud nu!! Är det inte lag på att ha hunden kopplad?? Man börjar ju undra..

Av Sussi - 18 oktober 2009 09:38

Det är många tunga tankar som far i ens huvud så här på morgonen! Många värdsliga problem som behöver tänkas över liksom!! Jag kan ju börja med...


  


Av Sussi - 17 oktober 2009 23:20

I kväll har jag och sambon bara njutit!

Om man inte vetat bättre (om man struntar i att titta ut) skulle man kunna tro att det var augusti fortfarande!

Jag och sambon har nämligen haft en liten kräftskiva i vår ensamhet!

Nu har vi ett kilo signalkräftor kvar att avnjuta i vintermörkret :-)


      



    

Av Sussi - 17 oktober 2009 17:21

Jag tänkte att om jag slänger en glassak i golvet och så får ni gissa vad det har varit för något!! Visst är det en finurligt påhittig lek/tävling!!? Så vem ska vinna!! Vem ser vad det varit för nåt?

För det kan ju inte ha varit av klantighet när jag skulle torka saken efter att ha diskat den!! Nej, absolut inte..

Om det nog mot all förmodan (jag säger inte att det var så) skulle ha varit så att jag tappade den när jag skulle torka den så är det ju bara för att sambon har smörjt in handduken med olja!! Hur vi en vrider och vänder på det så är det ALDRIG mitt fel hihi


  


  

Av Sussi - 17 oktober 2009 10:47

Kan man fortfarande säga Godmorgon nu fast klockan snart är 11!? Det finns ju en sak jag är väldigt bra på i alla fall.. och det är att sova! Jag har hittat min talang hihi

Nu ska jag bara leta upp en talangtävling som jag kan vara med i. Finns det nåt sovarmaraton på G nånstans tro??

Vi som skulle åka och titta ut nån snygg byrå att ha i lillrummet men efter frukost (till frukosten ingår en film) och göra i ordning oss så har ju nästan butikerna hunnit stänga ju!! Och att stressa när man är ledig har jag absolut ingen lust med så vi får se om vi kommer iväg överhuvudtaget hihi

Nu ska jag gå och börja koka äggen så frukosten är klar när sambon kommer in från morgonpormenaden med Doris :-)


  





Av Sussi - 16 oktober 2009 21:37

Det är tur att man handlade på systembolaget för vunna pengar!

Efter en uthälld flaska (spritmissbruk hihi) och en undanstoppad, hittade vi äntligen ett vin som var drickbart! Vet inte hur jag lyckades men ena flaskan jag hade fått med mig hem var mousserande och det gillar jag inte alls.. Jag som trodde jag var bra på att shoppa!!!


Nu har alla sjungit klart i idol. Jag måste säga att dom flesta gjorde ett rätt så bra jobb ändå! Det kan inte vara lätt att gå i Michael Jacksons fotspår! Undrar hur många bra låtar han har gjort egentligen!!??

Frågan är bara om jag orkar hålla mig vaken tills man får reda på vem som åkte ut. Ögonlocken börja bli rejält tunga nu! Och jag som trodde att sambon skulle somna först hihi


     


  








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards