allt-om-inget

Alla inlägg under september 2009

Av Sussi - 6 september 2009 12:41

 

Är jag en hemsk människa  om jag säger att jag önskar regn!!??

Det har fallit några droppar så lite nöjd är jag. Men mer kan det väl ändå komma??

Det känns lite mer tillåtet att sitta inne om det är skitväder ute!!

Idag är jag rejält trött i benen (man är ju lite vek som får träningsvärk) så jag längtar efter en dag framför tv:n tittandes på film :-)

Om det inte regnar så vet jag ju att man är tvungen att bege sig ut och göra en repris på igår.. Jobb, jobb, jobb :-(

Så kom igen nu regnet!! Ös ner över Uppsala idag :-)




Av Sussi - 5 september 2009 18:18

Tänk så man går och grämer sig för att man aldrig kommer iväg till ett gym och tränar.. Eller ens använder den helt fungerande crosstrainern man har härhemma! Jag överraskade mig faktiskt i morse och använde den för första gången på säkert tre månader!!

Träningskort har jag genom jobbet på kraftkällan, så det är inte det som är problemet utan det är den där jäkla latmasken igen!!!

Man måste liksom bara komma igång och det är inte det lättaste..

Här går man och gnäller när man har ett helt fungerande gym på tomten och det är helt gratis dessutom!!!

Idag har jag rivit panel och burit och släpat på granris från den enorma granen vi fick nedsågad för nån vecka sen. Den var placerad så man var tvungen att släpa (nämde jag att dom var enorma??) grenarna mellan två stora stenar. Dessutom så lutade backen massvis från två olika håll så jag har snubblat och stapplat..  Men som tur var så har inga ben eller fötter råkat illa ut men jag har hur mycket rivsår som helst både på armar och ben.. Dessa visade jag givetvis stolt upp för min sambo som inte var hemma när jag var så duktig :-)

Han var i väg in till stan på presseningjakt och han kom hem med Kinamat! Har man restaurangchansen som vi har så köper man vissa maträtter på bra många ställen i Uppsala för halva priset :-)

Vad sägs om Biff, bambuskott, svamp och ris till 2 personer (eller med dom portionerna man får där kan man säga för 4 personer) för 98 kr..

Ville bara meddela att det går att ta ett glas vin även till den maten :-)


Av Sussi - 5 september 2009 11:33

Var ut och bildgooglade lite och stötte på den här annorlunda utmaningen!! Så jag kidnappade den rätt av bara hihi

Jag brukar inte ha utmaningar i min blogg så ofta men den här var så annorlunda och sen skulle det vara väldigt intressant och kul att höra det ordet ni skulle beskriva min blogg med :-) Alla är välkommna att tycka till (även om ni inte blivit utmanade eller ni väljer att inte anta utmaningen).

Jag är väldigt nyfiken på vad alla som läser min blogg tycker hihi

Även ni som inte brukar kommentera, var inte blyga nu! Nu har ni chansen att säga vad ni tycker!


Ni som antar utmaningen får gärna länka till mig!

Dom bloggarna jag vill utmana är:

Tingeling och bloggen Hytt å bytt

Lisa med Dagsländans liv i med och motgång

Marie Kjerulf med bloggen fånga dagen

Lillis med bloggen välkommen till Lillis krypin

Marita med bloggen Mitas Place

Nett med bloggen Livet på öppet köp

Nettis med bloggen Bunkerboende-Nettis, Moses & Tosca

Stattinskan med bloggen Just look on the bright side of life

Yvonne K med bloggen This Life

Mia med bloggen Systerystersdagbok

Anneli- Mitt i vardagen


Deltagandet är som vanligt helt frivilligt..

Är det nån mer som vill anta utmaningen så skulle jag bara tycka det vore kul :-)


Av Sussi - 4 september 2009 18:09

Jag blev så orolig när jag skulle åka från jobbet idag. I kalendern stod det att jag skulle jobba på måndag!! Skit.. hade jag glömt det??? Det skulle inte förvåna mig.. Ibland undrar jag om jag är senil!!!

Jag var tvungen att höra efter med killen som jobbar istället för mig men han hade fixat barnvakt så jag slapp jobba extra!! Nämen, vilken otur hihi

Ikväll blir det tacos, vin och film!! Bättre kan man nog inte ha det :-)

Nu åker myskläderna på!! Här ska börja njutas av den underbart lååånga helgen!!


Av Sussi - 4 september 2009 06:59

Vi har nåt som kallas systemlotteri på mitt jobb en gång i månaden. Om man vinner får man Systembolagscheckar att handla vad man vill för. Så om nummer 0 (undrar varför jag fick just det nummret?) kommer upp på två sista jokernummersiffrorna betyder det att jag är en av dom som har vunnit!

Den här månaden var det så. Jag Vann :-)

Igår steg jag in på systembolaget med 500 kr att spendera!

När jag gick till kassan var korgen full med olika viner och cider. Jag handlar aldrig dom dyraste vinflaskorna så barskåpet fylldes på rejält :-)

Så gissa vad jag ska dricka ikväll??? hihi



Av Sussi - 3 september 2009 20:03


Varför heter det utbildning, när man sitter inne? Det borde ju heta inbildning.
Varför säljs det cigaretter på bensinmackarna när det är förbjudet att röka där?
Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?
Om inget fastnar på teflon, hur får de teflonet att fastna på pannorna?
Om du åker i ett fordon med ljuset hastighet, vad händer då du sätter på strålkastarna?

Varför vrider man ner volymen på radion då man sitter i bilen och letar efter en speciell adress?
Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?
Varför är ordet "förkortning" så långt?
Varför bär kamikazepiloter hjälm?
Varför stannar fotgängare alltid i dörröppningar, nedanför rulltrappor och på de smalaste ställena på trottoarerna, där de är som mest i vägen? 
Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja ifrån?

Hur vet du att det är dags att stämma din säckpipa?
Om det blev jordbävning på mars. Vad skulle det då kallas? 
Hur landar en fluga i ett innertak — gör den en roll och landar eller loopar den in?
Har en man fortfarande fel om han står i en skog och det inte finns någon kvinna i närheten?
Om en döv tecknar en svordom, tvättar då mamman hans händer med tvål?

Är det en succé om en bok om misslyckande inte säljer bra.
Varför finns det inte kattmat med smak av möss?
Kan man kalla en grupp med vackra negresser för bruna bönor?
Om man har sex i baksätet och har säkerhetsbälte på sig — klassas det då som säker sex?
Varför heter det extrapris när det inte alls kostar extra mycket?

Varför fastnar inte limmet på insidan av flaskan?
Om nu de synska personerna vet alla lottonumren, hur kommer det sig att de fortfarande är fattiga?
Varför köper någon en produkt som du måste spola toaletten tvåtusen gånger för att bli av med?
Slutar inte alla röka... förr eller senare?
Vems idé var det att stoppa in ett "s" i ordet "läspa".

Om du försöker misslyckas, och du lyckas med detta — vad har du då uppnått?
Varför kallas en skulptur en byst om den slutar just ovanför den del utav kroppen den är uppkallad efter?
Om en kille går tills sängs med en prinsessa, kan han då titulera sig kunglig hovleverantör?

Av Sussi - 3 september 2009 07:00

Idag känns allt bättre.. Inget regn, har stått på benen hela morgonen och systemet fungerade när jag loggade in på datorn :-)


Hörde på nyheterna i morse att en hund i Australien hade fått en parkeringsböter!!

Ägaren hade bundit hunden utanför affären och gått in för att handla. När hon kom ut så satt det en p-bot innanför halsbandet på hunden. I Australien är det inte tillåtet att ställa hundar ensamma utanför butiker!

Vad tycker ni.. Ska det vara förbjudet att binda hunden utanför butiken när man handlar?

Jag är kluven i den frågan..

Min Doris skulle inte klara av att stå själv (är i och för sig en träningsfråga) och vänta på mig. Hon skulle vara livrädd och det skulle hon högt och ljudligt med pip och ylande berätta för folk. Dessutom tänker jag värsta senariot, tänk om nån tar henne!!

Av Sussi - 2 september 2009 19:35


Inte blev dan så mycket bättre senare heller!!

Skrivaren har strulat, vårat höglager har stått stilla ett bra tag, systemet la ner helt under en tid på dan och mycket av godset blev sent iväg. Men jag höll mig på benen i alla fall :-)

Till alla som har jobbat ihop med mig idag, vill jag bara säga... förlåt!!!

Självklart måste det ju vara mitt fel. Det är det jag har blivit så snällt informerad om av mina arbetskamrater. Imorgon får jag se till att vakna på rätt sida av sängen!! Jag till och med erbjöd mig att gå hem  men chefen tyckte inte det var en så bra idé hihi

Nu sitter jag säker i min soffa så nu ska förhoppningsvis inget mer hända!?


Jag har märkt att vissa som har bloggar hos blogspot inte har inställt så alla kan kommentera. För att jag ska kunna kommentera måste det vara namn/webbadress med som alternativ. Det kanske går att lägga en kommentar på nåt av dom andra alternativen men en blondin som jag har inte lyckats få till det :-)

Jag fick en sån snäll kommentar av Susanne P och skulle gå in och kommentera tillbaka på hennes sida..

Men som sagt var, det gick inget vidare så läser du det här så gjorde jag ett försök i alla fall :-)

Har även försökt komma in på Annabellan´s blogg (också blogspot) men kommer bara till nån sida med massa länkar till köksinredning!



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards