allt-om-inget

Alla inlägg under september 2009

Av Sussi - 22 september 2009 18:56

Vilken fröjd det är att gå på promenad med Doris inne i stan..

För alla grusvägar där vi bor "äger" Doris! Det visste du inte att en hund kunde göra va?? Men jodå.. Hon har lagt beslag på ägartiteln över hela vårt område (givetvis självutnämnd).. Så fort nån går på "hennes" väg när vi är ute på promenad så måste hon ju givetvis försvara sitt område! Det kan se riktigt otrevligt ut ibland och vi har försökt göra allt för att få henne att lägga av men hon är en envis gammal vovve!!! Vissa grejer vägrar hon bara ta till sig och andra är hur lätt som helst att lära henne.

När man går i stan är det hon som är på "besök" och då går det hur bra som helst. Hon säger inte ett pip när vi möter andra voffsingar. Drar knappt i kopplet eller försöker skälla ut nån..

Då är problemet bara att Doris måste se väldigt elak och farlig ut för jag har märkt att alla med småhundar undviker oss! Ena hundägaren lät inte ens sin hund gå själv. Så fort hunden försökte gå lite åt sidan så löft ägaren tillbaka hunden till sin sida med kopplet.. Varje gång!! Det kan inte ha varit nån rolig promenad för den vovven :-(

Det var en äldre herre som var ute och gick som kom fram och frågade om Doris var en vit Schäfer..

Det är många som gör det misstaget! Vit schäfer är ju grunden i rasen men eftersom hon är renrasig så kallas den Vit Herdehund istället. En fin komplimang fick hon av honom och som ägare blir man trots allt lite stolt hihi


  


  

Av Sussi - 22 september 2009 07:15

  

Nu kanske inte svininfluensavaccineringen kommer igång när det ska ändå. Ett Franskt bolag kan sätta stopp för det (inte för att jag ska vaccineras men det är synd ändå), det tar tydligen 3 min längre för ambulansen att nå fram till hjärtproblemspatienter vid utryckning (inte bra eftersom varje minut är livsviktig) och djur har lämnats för att dö i en djuraffär (den som ägde den verkade inte vara nån djurvän precis)..

Det var några av rubrikerna på radion när jag åkte in till jobbet i morse..

Näe, nu gör jag det valet att jag inte tänker tänka på nåt sånt tråkigt. Det får bli en rolig historia istället :-)


Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut!".

Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig för ungefär 30 år sedan. Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?

När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat.

Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.

- Ja, det hade han, svarade han.

- När gick du ut då, frågade jag.

- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.

- Du var i min klass! Jag log.

- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:

- Vad undervisade du i då?

Av Sussi - 21 september 2009 16:31

Jag har ju skrivit tidigare att Doris hade en knöl som växte i ilfart! Vi åkte ju till veterinären och kollade den och det var ju som tur var bara en fettknöl. Nu börjar den krympa mer och mer :-) Tänk att man oroade sig så mycket innan veterinärbesöket och nu är den nästan borta!!

Hade man haft nerver och väntat hade vi kunnat sparat en väldans massa pengar. Det är ju inte precis billigt hos en veterinär även fast man har försäkring!

Fast man vet ju inte.. det hade ju kunnat gått åt andra hållet också. Det hade ju kunnat varit nåt allvarligt och så hade det varit för sent eftersom vi väntade för länge. Så nu så här i efterhand är jag nog glad att vi sökte för det ändå! Vad är lite pengar i förhållande till Doris liv???
Hur mycket skulle du kunna betala för ditt husdjurs skull?

När är gränsen nådd? Finns det en gräns??

  

Av Sussi - 21 september 2009 06:47

Nu sitter man här igen. En ledig måndag :-)

Jag skulle ha gått upp tidigare som vanligt men av nån anledning är det så svårt att ta det där sista klivet med benen över sängkanten! Jag får hoppas jag kommer isäng i bra tid ändå ikväll.

Känner jag mig rätt så kommer jag inte göra det..  är det nåt jag är dålig på så är det att gå och lägga mig i tid! Jag sover tyvärr bara ett snitt på 5-6 timmar per natt!

Ja, ja.. man kan ju inte vara bra på allt hihi


Inatt har det regnat och det är fortfarande grådaskigt ute så jag har tänt några ljus. Nu sitter jag här och myser och försöker vakna till.. För mig som inte dricker kaffe finns det inget snabbsätt till det. Ibland önskade jag faktiskt att jag gjorde det men jag gillar inte smaken eller beroendet!!

Det var jobbigt nog med att jag rökte förr. Det är så skönt att jag lyckats tagit mig ur det beroendet sen 3 år tillbaka "klappar mig själv på axeln och nickar stolt"

Konstigt nog så var det inte svårt!!


  

Av Sussi - 20 september 2009 18:56

Nett  har en tävling i sin blogg där man kan vinna den här söta flaskan parfym från Oriflame. Givetvis ska den bli min :-)

Gå in och tävla du med.. eller förresten, gör inte det. Jag vill ju vinna hihi

Tävlingen håller på till den 6:e oktober.


  

Av Sussi - 20 september 2009 10:30

Vilket väder det var igår och även idag!  Solen skiner och humöret är på topp!! Man kan inte tro att det är 20:e september. Det är ju nästan sommarvärme ute :-)

Jag kan meddela att signalkräftorna var hur goda som helst!!

Väldigt vassa också.. Jag har småsår på nästan alla fingrar men

det var det värt :-)

Gårdagskvällen var jättetrevlig, som det alltid är när man träffar mina vänner! Tror faktiskt jag har dom bästa vännerna i hela världen hihi


Sist men inte minst så är det pappsens födelsedag idag :-)

Tyvärr så var han tvungen att jobba hela dagen så fira honom får vi göra nån annan gång! Inte för att han tycker det behöver firas. Han har tydligen också slutat fylla år!!

När man frågar honom vad han önskar sig brukar han alltid svara strumpor och kalsonger! Och det är ju väldigt roliga presenter att

köpa... not!!

Så pappa.. det blir inga strumpor eller kalsonger det här året heller!!


  



Av Sussi - 19 september 2009 12:05

  

Å vad jag skulle vilja ha ett liknande hus som i serien Eureka fast med förmågan att städa sig självt!!

Vilken dröm det skulle vara. Dessutom skulle man aldrig känna sig ensam eftersom huset kunde prata :-)  Men inte har jag nåt sånt hus inte så det är bara att kavla upp ärmarna och köra på!

Här ska plockas undan, dammas, dammsugas och torkas överallt..

Ikväll kommer det ju lite folk över på Minikräftskiva så man vill ju visa upp huset från sin fina sida :-) Dom får ju inte tro att det är 3 grisar som bor här hihi

Det är ju precis det här man vill göra när solen gassar ute och det är så där en 18-20 grader varmt!!!

Men man vet ju att det kommer vara värt det när vännerna väl kommer och vi sörplar kräftor för fullt :-)

Kan tänkas det blir en och annan skål också hihi


Av Sussi - 18 september 2009 17:21

  


Fy sjutton så skönt!!

Nu är jag äntligen hemma och kan inleda helgen.. 3 dagars härlig ledighet!!

Nu är benen i utsträckt läge i divandelen i soffan! Måste tyvärr laga lite mat snart men sen kommer nog resten av kvällen spenderas i soffan tittandes på Idol bland annat :-)


En jobbarkompis har en dotter som är med och fiskar kräftor. Dom hade fått upp ca 60 kilo på deras senaste tur. Så jag fick chans att köpa färska signalkräftor (kokades igår) för 150 kr kilot. Tydligen ska det vara billigt??

För mig som bara ätit frysta billighetskräftor ska det bli riktigt kul att få prova äkta signalkräftor. Och prova dom ska vi göra redan i morgon!

Några kompisar kommer över på en liten minikräftskiva :-)

Jag är lite orolig att jag inte kommer gilla dom alls. Det brukar ju vara så, ju dyrare ju äckligare hihi



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards