allt-om-inget

Alla inlägg under augusti 2009

Av Sussi - 12 augusti 2009 19:38

Lagom när molnen försvann och solen tittade fram och värmde på ganska bra så tog jag bilen in till den betydligt molnigare stan. Kanske inte det smartaste om man vill behålla färgen man fått till Vigseln jag ska på, då man ska ha klänning!! Nu är det i och för sig inte nån panik för jag har ett halvkroppssolarium ståendes bakom sovrumsdörren :-). Jag använder det väldigt sällan men det är riktigt bra att ha när man vill få lite färg fort eller bibehålla det solen hjälpt till med.

Men det är däremot panik med vad jag ska ha på mig nu!!! Jag trodde det var bestämt och klart men när jag var och handlade idag så tog jag mig en titt inne på MQ. Dom hade också som dom flesta butiker har nu, halva reapriset! Där köpte jag ännu en klänning!!

Så nu vet jag inte vilken jag ska ha på mig.. HJÄÄÄÄLP!!!

Vilken tycker du??

 

Klänningen jag köpte idag på MQ ser ut så här. Den har en underbar blå färg och mönstret var lite prickigt!!

 

Den klänningen som jag redan hade bestämt mig för (trodde jag i alla fall) köpte jag på Sisters. Den är  limegrön med lite silverglitter i ränderna. Underbart sommrig!!


Jag har även varit och bytt ett par skor som jag inte kunde ha. Det var en riktigt bra affär.. jag lämnar tillbaka ett par skor och åkte därifrån med två par skor och 50 öre tillbaka!!! Vilken plusaffär hihi

 


Nu ska ni inte tro att jag bara handlade till mig själv..Så självisk är jag inte!!! Jag var faktiskt in på Biltema och handlade 400 spikar åt sambon hihi

Det borde göra honom nöjd och glad :-)





Av Sussi - 12 augusti 2009 11:23

Klockan halv tre i natt somnade jag till slut!!!

Min sambo som somnade runt midnatt tyckte det var en jättebra idé att försöka få upp mig åtta i morse för en morgonpromenad..

En trött Sussi låg gärna kvar och drog sig 40 min till men jag fick inte vara ifred. Sambon gjorde nog det mesta för att reta mig så jag skulle gå upp.. Men jag kan konsten att ignorera honom. Det har jag tränat på i åratal hihi


I går kom faktiskt min sambo hem med en splitterny dammsugare. Vi har en sladdlös men den är så svår att ta hela huset med, vi behöver även en ordentlig en. Jo, faktiskt så kan karlar ta intiativ och köpa städgrejer. Men antagligen kommer man få höra när det är dags för dammsugning, att det faktiskt var han som köpte den så då behöver ju inte han dammsuga!!!

Han nämnde att han hade tänkt ringa på vägen hem och be mig sätta på raffsetet för nu kommer han hem med nåt jag kommer gå igång på!!!

Jag kan säga att han hade fel hihi





Av Sussi - 12 augusti 2009 00:46

Sambon och Doris gick och la sig för ett bra tag sen och jag borde också vara trött nu!! Men icke sa nicke. Pigg som bara den..
Kan bero på att jag nyss hällt i mig två stora koppar te. Eller att jag slumrade till en stund på dan hihi
Två vänner kom över på en kvällsfika. Det var jättetrevligt. Alltid kul att träffa sina vänner :-) Det blev mycket snack och lite korttittande. Jag gav mitt medgivande om att en vän kunde visa en bild av mig..

Jo, det är sant. Jag fastnar faktiskt på kort ibland hihi

Det finns inte allt för många kort på mig för jag gillar normalt inte att vara med på bild. Jag är den som brukar står bakom kameran och se till att ögonblicket förevigas istället!!
En av dom skulle upp och jobba i morgonbitti. Han kommer nog gäspa rätt så bra på jobbet för dom åkte inte hem förrän lite före 23:00..
Har ni några tips hur man blir trött FORT? (tyvärr så har jag inga sömntabletter hihi). Jag får prova att gå och lägga mig och läsa!!
Det tråkiga ned att vara uppe så här sent är ju att man inte kommer upp ur sängen i tid på morgonen (morgon och morgon, mer förmiddag brukar det bli!!)
Men det är ju ett ganska angenämnt semesterproblem.. Det jobbiga är ju när man måste upp och jobba igen :-(


Av Sussi - 11 augusti 2009 11:11

Dagens "att göra lista" består i att måla (igen). Det är andra lagret som ska på nu. Vad skönt det hade varit om det hade räckt att måla en gång för det är ju såna långa torktider.. Tålamod är inte min starka sida!
Igår efter vi hade målat klart så ställde sambon fönsterkarmarna i badrummet för att torka. Jag hade satt på mig min nya svarta kjol (lite vid modell) och skulle in i badrummet. Med min vanliga otur och klantighet så var ju inte kjolen bara svart när jag var klar därinne.. Efter ett antal skrubbningar och blötläggande så har jag faktiskt fått bort all målarfärg :-)


Vi börjar prata om att bygga om köket också. Sambon och jag är nästan överrens i våra planer. Förhoppningsvis, när vi kommer överrens blir det mer som jag vill ha det hihi

Nu har vi ett separat kök och matrum. Vi kommer nog riva ner en vägg så kök och matrum kommer gå ihop till ett lite större rum. Vi har väldigt lite luckor och skåp i vårat lilla kök nu så det skulle betyda att vi skulle få mer utrymme och den idén gillar jag.. Då måste vi ju ha lite mer att ställa i skåpen... SHOPPING!!!!



Av Sussi - 10 augusti 2009 10:42

Det grillade igår var supergott som vanligt när sambon står vid grillen! Tänk att man har fått tag på en riktig grillmästare!!

Det var så trevligt att umgås med familjen när ingen hade nån tid att passa!! Inte kan man klaga på vädret heller.. Soligt och fint hela dan :-)

Men en sak har jag att säga... tacka gud för diskmaskinen!!!! Världens bästa uppfinning..

Jag förstår inte hur man klarade sig innan? Man kunde ju få stå hur länge som helst och diska. Oj, så glad jag är att få slippa det :-)


Idag är det fortfarande varmt och skönt men det är tyvärr molnigt :-(

Vi som skulle åka och bada idag.. Badkruka som jag är så kommer ju inte jag i vattnet om inte solen gassar.

Sambon är nog överlycklig nu när det är molnigt. Det betyder att jag drar mig inåt och kan hjälpa till med målning av fönsterkarmar, alldeles frivilligt hihi

Nästa projekt är att slita bort panelen på huset och börja tilläggsisolera. Förhoppningsvis kommer vi spara mycket pengar i uppvärmning på det i vinter!!





Av Sussi - 9 augusti 2009 12:09

Nu kan jag stoltsera med att jag tagit mitt första dopp ute för i år!!

Och det var väl ändå på tiden med tanke på att det är augusti. Det brukar man oftast ha klart innan juli börjar..

Att det var i en tempererad pool kanske vi inte behöver nämna hihi

Är man badkruka så är man!



Solen skiner minst lika fint idag som den gjort den senaste veckan.. Det till och med fläktar lite mer idag :-) Underbart!!

Har hört av min käre mamma (nu är inte hon någon meterolog så jag hoppas hon har fel) att det skulle bli sämre efter tisdag. Jag som njuter sååå av det här härliga vädret. Det kan gott få fortsätta ett tag till för min del :-)


I kväll är det grillning med hela familjen härhemma. Mamma, pappa och syster med familj kommer. Vi alla är lediga i morgon så ingen behöver känna nån stress :-) Även fast vi antagligen inte kommer vara inne nånting så har jag storstädat här på morgonen. Det är så skönt att ha det färdigt för ett tag. Man har ju liksom inte haft tid när vädret har varit så här fint. Inte vill man vara inne då!



Av Sussi - 8 augusti 2009 12:20

Sitter här efter att promenaden är klar, frukosten är äten och jag mår hur bra som helst :-)

Det var lugnt igår och det passar mig ganska bra. Jag hatar att vara bakfull.

Klockan var inte mer än halv 2 när jag kom hem..

Morgonen började med att bruden blev hämtad för att köras till en picnic på en stor gräsplätt där det serverades kall pastasallad med kyckling. Där fick hon på sig sin klädsel, en flygvärdinnedräkt (kortare modell med slöja fastsydd på mössan). Därefter tog vi oss en liten promenad till en kille som hade en hemmastudio. Där fick hon sjunga in en variant av "Tommy tycker om mig" (vi hade givetvis ändrat både text och namn). Efter det så stod ett litet turisttåg och väntade på oss. Hon fick guida oss runt i Uppsala innerstad, även gågatan fick sig ett besök. På tåget fick hon ett uppdrag, hon skulle ragga folk som skulle åka med. Några stycken tog chansen hihi

Tåget släppte av oss vid en lokal där vi skulle göra våra egna halsband. Jag gjorde ett halsband som passar till min klänning till bröllopet. Lite pillrigt var det när man hade druckit några glas vin..

Där fixade vi till oss för kvällen och tog sen en promenad till Kött, Kök och bar och åt en helt underbar middag!! Där fick hon ännu ett uppdrag.. hon skulle be om en sked för att äta med den.

Tyvärr så fanns det ingen luftkonditionering på restaurangen så det var väldigt varmt men maten var supergod!!

Under dagen/kvällen fick hon några fler uppdrag.. hon skulle fotas med en snygging och få en autograf av honom. Hon skulle ge klädråd till nån okänd person bl a.

Efter middagen begav vi oss till flustret där vi dansade oss svettiga!! Tänk så många kalorier jag måste ha bränt :-)

Vi var ganska snälla men lite pinsamma inslag blev det allt hihi


Nu har jag blivit medbjuden till Fyrishov för att bada och sola med en kompis. Att jag tänker köra dit själv, bevisar nog bara hur lite dricka det blev igår för annars så skulle jag aldrig sätta mig bakom ratten dan efter..

Vilken tur att jag inte använder trampolinen.. annars hade nog det här kunnat varit jag hihi





Av Sussi - 6 augusti 2009 23:08

Nu har jag packat och fixat. Imorgon är det äntligen dax..

Möhippan som vi har planerat på i några månaders tid. Hoppas nu bara att den blir så bra som vi tänkt oss :-)

Vädret ser verkligen ut att vara på våran sida (en stor härlig sol) så vi kan ha alla utomhusaktiviteter som vi vill.. Hoppas nu bara bruden inte anar nåt hihi

Lite mer detaljer kommer på lördag för den som vill det.. Förhoppningsvis är det en inte allt för dålig Sussi som ska rapportera hihi






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards