allt-om-inget

Alla inlägg under juni 2009

Av Sussi - 10 juni 2009 20:58


Även fast filmen var överdriven och orealistisk så kan jag inte låta bli att fastna för den gulliga och roliga budskapet i filmen!! Jag både skrattade och grät.. Jag kanske är lite överkänslig eftersom jag gråter över det mesta när jag tittar på film hihi

Jag kom på mig själv sitta med ett stort flin på läpparna när filmen var slut!


Nu väntar jag bara på nästa måstebarasefilm!!

The proposal med Sandra Bullock.. Jag såg trailern på den häromdagen, den verkar såååå rolig :-)

Av Sussi - 10 juni 2009 15:35

Nu bär det av för att ta en snabbfika och sen iväg på ett spontant biobesök med goda vänner!

Det blir "Flickvänner från förr", ska bli kul att se. Förhoppningsvis får man skratta mycket. Och sen är ju inte Matthew Mcconaughey så ful att titta på heller hihi

Av Sussi - 10 juni 2009 07:45

Regn, Regn och åter Regn..

Men det låter som om det ska spricka upp på dan :-) Idag känner jag mig ganska pigg. Kom faktiskt isäng ganska tidigt igår (duktig flicka). Nu är det bara att hoppas att dagen flyter på bra och att man får komma hem tidigt, eller inte åka på övertid i alla fall!!

Igår kom dom där underbara skattepengarna in på kontot :-)

Så nu blir det till att ringa och boka service på bilen..

Men det kommer bli lite mer skojiga saker för dom pengarna. Just nu sitter dom på sparkontot men där sitter dom inte särskilt säkert inte hihi

Jag ska försöka att inte röra dom allt för mycket innan semestern i alla fall.. åååå vad det kliar i fingrarna!!!! :-)


Av Sussi - 9 juni 2009 19:33

Jag har nog inte så gröna fingrar som jag skulle vilja ha!!

Nästan allt jag planterade i vårat nya land växer utom löken och gräslöken..

Gräslök har jag hört ska vara väldigt enkelt att så och få att växa.. Pyttsan!

Så idag efter jobbet åkte jag till plantagen och köpte färdiga plantor med gräslök istället. Det kanske är lite fuskigt men jag vill verkligen inte gå en sommar utan gräslök..

Jag passade även på att åka till ÖoB och köpa deras ihopfällbara hängmatta med ställning. Där kommer jag nog att spendera många timmar i sommar..

Bara ligga och gunga lite och njuta av det varma sköna vädret som kommer komma.. Det är ju bara att hoppas att den håller för mig. Man vet ju aldrig eftersom den var så billig. Skulle inte förvåna mig att den rasar som ett korthus när jag lägger mig i den första gången hihi


Jag undrar om man inte offrar tungan i den här situationen.. Huden på tungan läker ju hihi


Av Sussi - 8 juni 2009 21:02

Idag har det inte blivit nåt gjort här hemma. Jo förresten! Middagsmat men det är nog allt!! Jag tror nästan mitt arsle har växt fast i soffan nu hihi

Jag har inte ens haft ork att vara ute i det fina vädret bara för att det blåste lite kallt. Då kände jag att jag lika gärna kunde vara inne..

Min förkylning var nog bara ett falsklarm. Min kropp tyckte nog inte att det var dags för en sån än för jag mår mycket bättre nu. Så det blir ingen sjukskrivning för mig inte.. Bara att masa sig iväg till jobbet i morgon bitti..



Det var en gång en liten gubbe som skulle gå till frissan. Han hade bara 3 hårstrån. När han kom fram frågade frisören hur han ville ha det. Då sa den lille gubben:
- Jag kan ta sidobena.
Nästa gång han kom hade han bara 2 hårstrån kvar. Då frågade frisören hur vill du ha det? Då sa den lilla gubben:
- Jag kan ta mittbena.
Nästa gång han kom till frissan hade han bara 1 hårstrå kvar. Då frågade frissan:
- Hur vill du ha det?
Då sa den lilla gubben:
- Ä rufsa till det bara.

Av Sussi - 8 juni 2009 16:01

Jag har en vän som går igenom någonting riktigt jobbigt och hon mår inte alls bra nu. När jag hittade den här texten så tänkte jag på henne så jag var bara tvungen att lägga in det här.. Ville bara säga att jag tänker på dig gumman!! Jag hoppas att du snart hittat styrkan som kommer hjälpa dig att må bra igen..!!



Av Sussi - 8 juni 2009 09:01

Jag var inne på Coolbettan och läste ett inlägg som hon hade lagt ut. Då slog det mig att jag hade den perfekta bilden till det inlägget :-)

Ni kan läsa hennes inlägg här  Bedöm själva men visst har jag rätt hihi

Här kommer bilden!!

Av Sussi - 7 juni 2009 23:06

Nu är det dags att gå och krama kudden.. Halsen är fortfarande lite irriterad så jag ska nog vara glad att sambon jobbar natt i natt, han kommer inte hem förrän straxt innan jag måste gå upp. Annars hade det nog varit risk att han hade fått sova på soffan igen hihi

Nej, nu åker tv:n av och nattkläderna på!


De bästa sätten att bli av med telefonförsäljare. Skulle inte detta fungera så skulle jag bli chockad hihi


Försäljaren: (Presenterar sej)
Du: -Vänta lite, jag ska bara byta telefon...
*Klick* (lägg på luren)


Om dom börjar med att säga "Hur mår du idag?" svara, "Varför vill du veta det?" Eller så kan du säga "Vad glad jag är att du frågade, därför att ingen verkar bry sig nuförtiden och jag har så många problem, min ischias blir bara värre, mina ögonfransar trillar av, min hund dog precis...." När de försöker sälja igen så fortsätt bara att prata om dina problem.


Denna fungerar bäst om du är kille:
Telefonförsäljare: "Hej, mitt namn är Hanna och jag företräder säljföretaget...." Du: " Häng kvar en sekund....(Några sekunders paus)
Okej, (prata med hes, sexig röst) Vad har du på dig?"


Gör några glädjetjut och låt glad och överraskad. "Hanna!! Är det verkligen du? Kära nån! Hanna, hur har du det?" Förhoppningsvis så får Hanna ett par sekunders huvudbry medan hon försöker komma på vem i hela friden du är och hur ni känner varandra


Säg "Nej" upprepade gånger. Se till att varje nej inte låter likadant och fortsätt att mala på även när dom pratar. Detta är roligast om du klarar av att hålla på tills dom lägger på.


Låt personen säga allt sitt medans du sitter helt tyst och lyssnar. När personern frågar om du vill köpa produkten säger du:

- Jag hörde inte riktigt vad du sa, kan du ta allt igen fast med Kalle Anka röst?


Säg att du jobbar för samma företag. Exempel:
Telefonförsäljare: Hej, det är Nisse från Bonniers.
Du: Bonniers!! Oj, dom jobbar jag också för! Var ringer du ifrån?
Telefonförsäljare: Öhhh.. Uppsala.
Du: Häftigt, så det sitter ett gäng där. Hur är affärerna/vädret? Synd att företaget har en policy som hindrar att vi säljer till anställda. Äsch, Vi hörs!


Säg till telefonförsäljaren: "Tyvärr, jag kan inte prata just nu, men kan inte jag få ditt hemnummer så kan jag ringa när jag har bättre tid." När dom lite besvärat svarar att de inte kan ge ut sitt hemnummer säg, "Jag förstår, du vill inte att främlingar ringer hem till dig! Nu vet du hur jag känner det."


Säg till försäljaren när han ringer; -Min tid är dybar, jag tar 500 kr i timmen, du kommer att behöva mitt bankkontonummer (räkna upp siffrorna, helst flera gånger och be dem läsa upp det). Okej, fick du med det? Jag tar tid från och med nu! Nå, vad vad det nu du ville...?


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards