allt-om-inget

Alla inlägg under juni 2009

Av Sussi - 18 juni 2009 07:24

Sista arbetsdagen innan 4 dagars ledighet! Jag nästan ryser av välbehag hihi

Förhoppningsvis går dagen fort så helgen kan få börja nån gång.. 9 timmar kvar :-(  Nedräkningen har börjat!! Snart är det vila som gäller, hela helgen lång :-) Vad jag ska njuuuta...!

Helgen inleds med bilbingo ikväll.. Håller tummarna så dom vitnar av syrebrist för att vi ska få vinna :-) Hoppas, Hoppas!!




Av Sussi - 17 juni 2009 18:49


Det finns en väldigt snäll chaufför på mitt jobb som brukar skämma bort oss flickor på kontoret. Han kan ge oss glass eller nån annan liten sak han fått från nåt ställe. Till jul kommer han med julblommor. Dessutom är han en sån där person som ställer upp och hjälper till med det mesta. Idag efter lunch satt man och var lite småsugen på nåt att tugga på.. då kommer han in med en stor skål med härliga Jordgubbar!!! Jag kan lova att det var gott. Så nu har jag ätit in sommaren med massvis med jordgubbar. Nu kan det inte bli annat än fint väder till midsommar.. Men det sista jag hörde var att det skulle bli regn. Här ändras det fort minsann.. Nu stänger jag av öronen lagom till vädret visas på tv..  Vädret SKA bara vara fint, Sådeså hihi


Några tips som gör livet lättare:


Gamla telefonkataloger är perfekta som adressböcker. Stryk helt enkelt alla personer i katalogen som du inte känner.


Lura i andra förare att du äger en dyr biltelefon genom att hålla upp en gammal fjärrkontroll ifrån TV:n eller videon intill ditt öra och vid olika tillfällen avvika från körbanan och snedda i kurvorna.


Förlora vikt snabbt genom att äta rått griskött och härsken tonfisk. Jag upptäckte att återkommande matförgiftning / diarré gjorde det möjligt för mig att tappa c:a 6 kilo på två dagar.


Undvik parkeringsböter genom att lämna vindrutetorkarna igång på högsta fart varje gång du lämnar bilen parkerad olagligt.


Har du inte tid till att bada? Rulla in dig själv i maskeringstejp och få bort smutsen genom att helt enkelt dra bort den igen.


Lägg på ett lager med rött nagellack innan du klipper naglarna. De röda nagelbitarna är lättare att hitta på din badrumsmatta. (Såvida du inte har en röd matta, för isåfall borde du välja en annan färg).


Om en person håller på att bli kvävd tack vare en isbit, så få inte panik. Häll i honom/henne en kopp med kokande vatten helt enkelt och voilá! Isbiten försvinner nästan på direkten.

Av Sussi - 17 juni 2009 06:44

Nu är det en ynka morgon kvar till midsommarhelgen! Sen är man ledig i 4 härliga dagar.. mmm längtar!! Och dessutom ser det ut att bli växlande molnighet och runt 18 grader varmt här i dom mellersta delarna. Så sa dom igårkväll i alla fall men det där brukar ju ändras dag för dag. Det bästa är nog att öppna persiennerna på fredagmorgon och titta ut istället hihi

Dom säger att det folk pratar mest om vid den här tiden på året är midsommarvädret... Undrar om dom har rätt????  hihi

Jag har märkt att det smyger sig in i dom flesta samtal med folk på jobbet :-)


 


Av Sussi - 16 juni 2009 18:51

Det är så trevligt när man stannar bilen för att öppna grinden in till tomten.. Rätt vare är så ser man en vit sak närma sig med snabba steg! En galopperande Doris som är jätteglad att se mig.. Det är så härligt att komma hem när det är nån som blir så glad. Hon slänger sig framför en och snurrar och låter och vill inget annat än att bli klappad.. Hon är så go den vovven!!

Det är synd att åren går så fort och dom blir äldre och äldre! Man vill ju aldrig att den där dagen man fasar för ska komma.. Men inga såna tankar nu. Än ska tanten ha många roliga och givande år kvar!! :-)


Av Sussi - 16 juni 2009 07:27

När jag vaknade i morse, försent som vanligt! Stressa på morgonen hör till vardagen för mig numera.. Klantigt!! Öppnade jag persiennerna och vad var det där för sken?? Det var nåt ljust som lös på mig... Nämen Solen! Det är så där den ser ut!! Det är så typiskt att man ska jobba idag när solen äntiligen visar sig. Hoppas den lyser i kväll också så man hinner njuta en stund av den :-)


Jag lägger ut min mejladress sen så ni vet vart ni ska skicka pengarna hihi 


 


Av Sussi - 15 juni 2009 16:13

Nu känns det som om vi är ett steg närmare Grönan, Fjäderholmarna och Farsen "bruden som visste för lite". Nu har vi äntligen bokat hotell. Det blev Scandic Park, det var billigast och närmast! Till min stora glädje var det badkar i rummet.. Jippie, här ska badas. Det är en av dom saker jag saknar mest med att bo där vi bor. Vi kan inte ha badkar heller för vi har endast 3 meter grävd brunn (vattnet skulle ta slut på en gång). För att kunna ha det så måste vi borra ny brunn och det går på ca 50 000.. Enligt sambon är det inte värt att lägga ut dom summorna bara för att bada... hmm, jag är inte lika säker på det hihi

Jag skulle nog personligen kunna spendera rätt så mycket pengar på att få bada nån gång ibland.. Men det är ju inte bara upp till mig..Suck!! Det är bara att fortsätta att drömma :-)


Jag tänkte jag skulle ordna en liten tävling här på min blogg.. Den är väldigt svår!! Förhoppningsvis är det nån som kan svaret? Det man vinner är äran!!

Men som sagt var så är den väldigt svår, jag har inte lyckas lista ut det rätta svaret än..!

Av Sussi - 15 juni 2009 08:12

Kan man säga att man har försovit sig fast man är ledig??? För i sånt fall så gjorde jag det idag. Jag brukar gå upp före sju på måndagar men idag så råkade jag stänga av mobilen istället för att snooza så jag vaknade inte förrän åtta. Så nu kommer jag antagligen vara riktigt pigg i kväll istället då man vill komma isäng i tid :-(  Men så skönt det var med sovmorgon hihi


När jag tittade ut i morse så slog det mig.. nåt är annorlunda!!! Hmm vad kan det vara??? Jo minsann, det regnar inte!! Det är molnigt som bara den men uppehåll. Kan det vara på väg mot bättre väder? Hoppas, Hoppas "håller mina tummar så dom är alldeles vita av syrebrist"!


Jag fick en kommentar på mitt förra inlägg om det kommer komma ut några före och efterbilder på min viktnedgång... Men duger inte den före bild jag redan har lagt ut??? hihi


Nu behövs det en liten morgonfräckis för att vakna till lite..


Tre kvinnor samlas; en singel, en förlovad och den tredje är gift. De bestämmer sig för att ta reda på hur man bäst förför en man. Samma kväll ska de ta på sig en body i svart läder, höga klackskor och ha välmålade ögon som en överraskning till sin partner.

Dagen efter samlas de igen för att höra hur det har gått... Singeltjejen, som haft en blind-date:
- Så fort han öppnade dörren och såg mig i utstyrseln skrek han som en vilde och vi älskade fyra gånger på raken, direkt på golvet...
Den förlovade tjejen:
- Jag tog på mig bodyn, de högklackade skorna och sminkade mig sexigt, men det kändes lite pinsamt att stå där nästan naken, så jag tog på mig en pälskappa som jag hämtade i garderoben. När han kom hem, öppnade jag pälskappan så att han kunde se vad jag hade under. Han blev tokig och skrek av lycka, han kysste mig överallt, vi gick till sovrummet och älskade två gånger på raken.
Den gifta tjejen:
- Ja du (med en besviken ton), jag tog också på mig läderbodyn och skorna. Jag sminkade mig mer än vanligt och kände mig snygg. När gubben kom hem, slängde han sig på soffan, tog TV-kontrollen i handen och sa:
- Hörru Batman, vad blir det för mat idag??

Av Sussi - 14 juni 2009 18:07

Jag gillar givetvis när tivoli kommer till stan!! Jättekul..!!

Men när man har bråttom till kalaset man skulle till och man hamnar bakom en karavan med lastbilar med diverse karuseller på är det inte så kul :-)

Hastighetsbegränsningen på den vägen är 90 km/h men dom två milen in till stan gick från 55-70 km/h. Dessutom finns det inte så många omkörningssträckor och man vinner inte så mycket på att köra om en eller två lastbilar när det fanns några till framför som kör lika långsamt.. Så det var bara att ligga snällt där bakom och bli lite sen till kalaset... Grrr!


Imorgon börjar mitt nya liv. En kompis och jag har bestämt oss för att  nu är det dags att ta börja ta tag i viktproblemet. Förra gången jag provade mig på det här gick det inte så bra. Men den här gången ska jag banne mig greja det. Jag har ju lyckats sluta röka för 3 år sen, så banne mig att det ska vara så rackarns svårt att halvera portionerna man äter!! Jag har laddat kylskåpet med morötter och gurka som jag ska gå och småtugga på mellan måltiderna. För hungrig kommer jag garanterat bli hihi

Nu gäller det... Den här gången ska jag bara lyckas!!


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards