allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2009

Av Sussi - 6 maj 2009 22:17

Nu är det bara 2 dagar kvar till helg!! Jippie..Den som väntar på nåt gott....

Känner att jag är helt slut för tillfället. Övertiden börjar sätta sig i huvudet nu. En välförtjänad semester skulle sitta fint.

Nu ska vi se här.. hur länge är det kvar? 3 hela månader!!

Suck så besviken jag blev :-(

Vill ju ha semester NUUUUUUU


Liknelse

I fängelse: Spenderar du största delen av tiden i en cell 3 x 4m.
På jobbet: Spenderar du största delen av tiden i ett rum 3 x 2m.


I fängelse: Du får tre mål mat om dagen.
På jobbet: Får du rast för ett mål mat och det får du betala för själv.


I fängelse: Du får förkortat straff för gott uppförande.
På jobbet: Du blir belönad för gott uppförande med mera arbete.


I fängelse: Vakterna låser och låser upp alla dörrarna för dig.
På jobbet: Du får själv bära runt på ett kort och själv låsa upp alla dörrar.


I fängelse: Kan du titta på TV och spela spel.
På jobbet: Blir du sparkad om du tittar på TV och spelar spel.


I fängelse: Har du din egen toalett.
På jobbet: Måste du dela med någon idiot som pissar på ringen.


I fängelse: Får din familj komma på besök.
På jobbet: Får du inte ens prata med din familj.


I fängelse: Alla kostnader är betalda av skattebetalarna. Inget jobb krävs.
På jobbet: Du får betala kostnaderna för att ta dig till jobbet, å sen betala skatt för att ge till fångar.


I fängelse: Får du stå ut med sadistiska fångvaktare.
På jobbet: Kallas dom chefer.


Försöker du få tag i mig på jobbet går inte det, jag är i stan och rånar banker..


Av Sussi - 6 maj 2009 18:49

 

 Det regnade när jag åkte hem från jobbet. Nu är jag en sån där konstig en. Jag gillar att köra bil i regn. Det är så mysigt när regnet smattrar mot rutan, vindrutetorkarna går och värmen är nästan på max..mmm!!

Tyvärr varade inte den mysfaktorn så länge. Det slutade regna halvvägs hem :-(  Blev faktiskt riktigt besviken hihi

I bilen hörde jag på nyheterna att nån hade öppnat en datingsajt för män och kvinnor som redan hade partner! Men snälla nån.. menar dom allvar??? Tydligen hade dom 3,6 miljoner som hade registrerat sig. 3,6 miljoner!!!

Det är ju hur många som helst.. Vem kommer ens på en sån idé att öppna en sån datingsajt? Usch så hemskt!

Att jag är emot det kanske inte är så svårt att höra?





Av Sussi - 5 maj 2009 21:58

Verkar vara lite problem för tillfället på bloggagratis. Jag blir utslängd titt som tätt och sen går det inte att få upp sidan igen.. hmmm konstigt!

Bäst att vara snabb in med ett inlägg innan jag blir utkastad igen :-)


Det är nog det här som kallas dålig humor!!!

Men ändå så kan jag inte låta bli att finssa lite för mig själv :-)






Av Sussi - 5 maj 2009 18:55

Arbetsdagarna nu för tiden har blivit väldigt långa.

Även fast det kändes som om det fungerade rätt så bra idag så fick man ändå övertid :-(

Jag och en kompis på jobbet delar på två nummer i "systemlotteriet" (det lottas ut systembolagscheckar). Nu var det andra månaden i rad som vi fick vinna. Jippie!! För dom pengarna får det bli lite olika sorters vin. Tycker det är så kul att prova lite :-)

Men nåt som är lite ironiskt är att Jessica, hon som är gravid som jag skrev tidigare om. Hon vann i det andra systemlotteriet.. Lite taskig tajming kanske?  I och för sig så finns det faktiskt ganska många alkoholfria alternativ. Sen är det ju aldrig fel att ha lite bjudsprit hemma! Annars så erbjuder jag mig som frivillig att ta över dom checkarna från henne.. Man måste ju vara snäll och ställa upp för sina vänner hihi



Efter allt alkoholsnack så kommer den här historian att passa fin fint :-)


Knut hade fått jobb i en pub,och det var hans första dag på jobbet.Chefen förklarade :

- Du blandar bara drinkarna kunderna ber om.Ja,och så var det en sak till......två dövstumma bröder kommer ikväll.När de pekar tummen upp betyder det att dom skall ha ett glas Jägermeister,pekar dom tummen ner,skall de ha ett glas Vodka. 

På kvällen kom de dövstumma bröderna.

De beställer både Jägermeister och Vodka, allt gick väldigt bra.

Plötsligt så började bröderna sitta still med öppen mun och satt så länge.

Knut blev lite ängslig och ringde chefen....

- de två dövstumma är här och de sitter tätt ihop och bara gapar,så har dom suttit jätte länge.

- vad ska jag göra?Ska jag ringa efter en ambulans??Frågade Knut ängsligt.

- hur mycket har dom druckigt?Frågade chefen.

- 7 Jägermeister och 4 Vodka var.Svarar Knut.

- Åhå,sa chefen....- då sitter dom bara och sjunger...... "

Av Sussi - 4 maj 2009 20:02

Det var ingen som ringde!! Men det tog nog till efter 15 innan jag verkligen fattade att jag inte skulle behöva åka in till jobbet :-)

Senare på kvällen kom en vän och hennes dotter med kompis ut och tog en snabbfika. Lite te och glass. Hon hade köpt en ny bil som vi tog oss en titt på. En söt liten bil som knappt drar nånting! Grattis till nya bilen..

Doris älskar när det kommer främmande för då får hon leka lite med nån annan än husse och matte. Så fort dom stiger innanför dörren så har hon mist all intresse för oss. Det är bara gästerna som gäller..


Imorgon är det dags för jobb igen. Helgerna springer iväg som vanligt..

Ny dag, nya möjligheter!

Så härligt positivt det låter. Jag tror jag väljer att hålla kvar den tanken ett tag i alla fall..



Som hundägare är det bättre att inte veta ibland :-)


Av Sussi - 4 maj 2009 12:12


Hittade dom här fina orden..

Tycker den beskriver hur äkta vänskap ska vara! Vad skulle man göra utan sina vänner?



Av Sussi - 4 maj 2009 07:45

Då är man duschad och klar. Ska alldeles straxt äta frukost. I bakhuvudet finns det att telefonen kan ringa när som helst. Det är lite stressande faktiskt!

Blev så glad när jag tittade ut i morse. Det regnar!!! Någon måste ha sett min regndans.. Nu ska jag bara dansa för att inte telefonen ska ringa!!


Man får inte glömma lilla mamma som har namnsdag idag..

Älskar dig mamma!

Av Sussi - 3 maj 2009 22:33

Jag ledsnar aldrig på blondinhistorier!!


En ung brunett gick till doktorn och berättade att det gör ont på  kroppen,överallt där hon rör den.
Omöjligt sa doktorn. Du måste visa mig vad du menar.
Hon tar fingret och trycker på armbågen och skriker högt av smärta,
hon trycker på knäet och skriker, sedan trycker hon på sin vrist och skriker,
överallt där hon petar skriker hon.
Doktorn frågar: - Är du verkligen brunett?
Nej svarar hon, egentligen är jag faktiskt blond..
-Just vad jag misstänkte, du har brutit fingret


Nu när kvällens skratt är avklarat så ska jag vara ansvarsfull och gå och lägga mig i tid!! Imorgon kommer telefonen säkerligen ringa på morgonen. Min chef kommer nog ringa mig och be mig om att jobba. I ett svagt ögonblick gick jag med på nåt sånt i torsdags..Är man dum så är man!!

Hoppas han inte ringer före 10 så man hinner äta frukost och vakna till i lugn och ro. Sen vill man inte att han ska ringa för tidigt för sambons skull.

Han jobbar natt på söndagsnätter, han är nog inte så glad att bli väckt på morgonen när han nyss har gått och lagt sig. 

Det nya systemet är så krångligt att man behöver vara dubbelt så många på varje kontorstjänst. Än så länge i alla fall!

Förhoppningsvis ordnar det till sig sen när rutin och vana kommer med i bilden. Jag håller en tumme eller två på att han inte ringer alls :-) Men det är nog att hoppas på för mycket!!




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards