allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2009

Av Sussi - 10 maj 2009 00:04

Nu är jag så trött så jag inte kan hålla benen stilla. En biverkning sen jag slutade röka. Varje gång jag börjar bli lite för trött så får jag som ilningar i benen. Jag brukar kalla det för att ha sockerdricka i benen..

Det finns i alla fall bara en negativ grej och den kan man stå ut med om alternativet är att börja röka igen :-)

Det är bäst man går och lägger sig så man orkar med morgondagen. Har en hel del jobb kvar på landet även fast jag har grävt som en galning. 

Men jag har planterat jordgubbarna i alla fall :-)

Hoppas man slår upp ögonen till en solig och varm dag i morgon


Hämnden är ljuv!!

Var tog tuffheten vägen?? hihi


Av Sussi - 9 maj 2009 19:50

Nu har vi blivit med Utemöbler. Men det är ingen billig historia att handla sånt. Usch vad dom tar betalt!!! Sambon ville helst ha trämöbler (jag är för lat för att olja in det varje år) och jag vill helst ha aluminiummöbler, så förutsättningarna för att det skulle bli några var inte så goda. När vi kom till Bauhaus och Plantagen så ratade han alla mina förslag :-(

Men vi hittade ett annat alternativ som var lite dyrare. Det hade både trä och aluminium. Så vi fick allt kompromissa och nu är vi båda nöjda :-)

När vi höll på att sätta ihop alltihopa kom Kjell och hans son Felix på fika. Dom invigde utemöblerna på en gång och dom fick godkänt av Felix så det var ju för väl hihi

Doris fick sig en rejäl dos lek med Felix och det var välbehövligt för hon låg i hundgården medans vi åkte och handlade utemöblerna.


Av Sussi - 9 maj 2009 11:34

  

Morgonplocket..check!! Morgonvila...check!! Frukost...check!!

Nu ska jag bara fixa i ordning mig så vi kommer in till stan nångång så vi kan köpa trädgårdsmöbler och det sista fixet till mitt land.

Vädret är tyvärr molnigt med regn i luften. Men nu har jag bestämt mig för att göra klart det där landet. Så jag får väll sätta på mig regnkläder och gräva i regnet om det ska behövas!! Nu ska det banne mig bli klart :-)


Ännu en blondinhistoria!!

Jag tycker nog dom är extra roliga för att jag är blond själv, kanske :-)

Det är så härligt med uteslutningsmetoden..


Det var en gång tre blondiner som skulle på anställningsintervju hos polisen. Den första blondinen gick in på kontoret och polisen frågade:
- Ja, när man är polis måste man ju lägga märke till saker, snabbt. Så, jag undrar nu. Ser du något konstig med den här bilden?
Polisen höll upp en bild på en man i profil. Blondinen sa:
- Jaa, han har bara ett öga! Polisen svarade:
- Jamen, det är ju för bilden är i profil!
Nästa blondin kom in och polisen fråga samma sak till henne och blondinen svarade:
- Jaa, han har bara ett öra!
Polisen svarade lite smått irriterad:
- Jamen, bilden är ju i profil!
Nästa blondin kom in och polisen tänkte: “Det kommer antagligen vara samma sak med henne, men jag försöker väl ändå.” Polisen ställde samma fråga som han hade gjort till de två andra. Blondinen tänkte lite och sedan sa hon:
- Han har linser!
Polisen kollade noggrant på bilden och svarade:
- Du har rätt! Hur sjutton kunde du se det så snabbt?!
Blondinen svarade:
- Men daaah, med bara ett öga, och bara ett öra, kan han ju knappast ha glasögon!





Av Sussi - 8 maj 2009 23:43

Har precis fått ett okej av min sambo att vi ska åka och kolla på utemöbler i morgon förmiddag.. Eventuellt köpa om vi hittar nåt vi är överrens om. Så nu är det bara att hoppas att han gillar nåt av dom 3 alternativen jag har tittat ut. Det skulle vara så kul att få ett nytt land och dessutom kunna sitta och titta på det från en av våra nya trädgårdsstolar. Med nåt gott att dricka ståendes på vårat nya bord :-)

Nu är det bara en ny altan som fattas. Men den får man nog vänta med. Pengar växer ju inte på träd precis!! :-(  Tråkigt men sant!


Men först lite sömn med en lång och skön sovmorgon!!


Av Sussi - 8 maj 2009 19:16


Idag så var jag till plantagen och köpte lite att odla till mitt nya land jag ska gräva i helgen. Jag köpte rabarber, sallad, gräslök, silverlök, morötter och ärtor. Nu ska vi bara se om mina ej så gröna fingrar kan få nåt att växa :-)

Jag köpte även 5 jordgubbsplantor som jag ska plantera i en vit urna jag har. Dom hoppas jag lite extra på. Skulle vara så kul om det blir jättemånga jordgubbar till i sommar (så man får en anledning att äta glass). Hoppas man valde rätt plantor!





Av Sussi - 8 maj 2009 07:31

När jag gick och la mig i gårkväll trodde jag taket skulle blåsa av huset och att rutorna skulle spricka, så mycket blåste det. Vart riktigt rädd ett tag! När jag vaknade i morse var det vindstilla och solsken.. härligt!!

Till och med vädret känner på sig att det är en underbar dag idag. Det är fredag..jippie!! En underbar helg väntar.. :-)




Av Sussi - 7 maj 2009 20:59

Jag har fått en jättefin ros av Wiper

Tack så jättemycket! Man blir så glad när man hör hennes motivation:


Min motiveringe är att ni alla förgyller min dag med era intressanta, roliga och läsvärda bloggar. Jag måste ha en dos varje dag och ni är dessutom jättefina människor med ett stort hjärta. Alla har sin personliga prägel och jag uppskattar er alla.


Av Sussi - 7 maj 2009 19:18

Jag hade precis bestämt mig. Efter jobbet skulle jag åka och köpa fröer, plantor och jord. Nu var det dags att göra det där lilla landet jag har pratat om ett tag. Men min sambo ville nåt annat. Han undrade lite försynt om jag möjligtvis skulle åka förbi nåt matställe på vägen hem? Och då menade han inte Ica :-) Svårövertalad (not) som man var slängde jag mig i bilen och ställde in alla planer på plantor och fröer hihi

Idag var det inte bara min sambo och jag som hade fåt den briljanta ideèn att beställa på Max. Vi tar alltid Drive in.. Kön var hur lång som helst!

Att dom inte förstår att jag faktiskt är hungrig när jag kommer dit och vill ha mat på en gång hihi Jag fick glatt vänta i över 20 min innan det var min tur. Men det var det helt klart värt..mums! Så mätt och belåten nu "njuter"


Jag har alltid undrat hur is och isglass blir till..

Men jag vet inte om jag är så nöjd med svaret :-)

                   

                                             


    






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards