allt-om-inget

Alla inlägg under maj 2009

Av Sussi - 25 maj 2009 14:11

Nu känns det som om det är högsommar!!

Kommer precis hem från grannarna där vi tog en iskall öl i solskenet..En måndag!!! Nu var det i och för sig inte den starka sorten men ändå hihi

Det tycker jag vi var värda efter att ha kånkat garderober från vårat hus till deras. Får passa på att njuta nu för imorgon är det till att jobba igen :-(

Blev inte så mycket mer jobb i lillrummet idag för Sambon fick nåt akut på jobbet han var tvungen att ta tag i. Ett helsike att vara chef :-)

Medans han sitter försjunken i sitt jobb ska jag nog ta en promenad med Doris sen blir det Solstolen med en bra bok.. "Njuter"

Att jag lite senare måste betala räkningarna förtränger jag lite fint så länge solen är framme hihi


Jag säger bara ...hahaha!!!


Av Sussi - 25 maj 2009 07:14

Slår upp ögonen till en klarblå himmel och 11 grader varmt. Det här ser ut att kunna bli en helt underbar dag. Vi ska börja renovera inne idag men jag tänker nog stjäla till mig lite stunder ute hihi

Sambon jobbade natt inatt så han ligger och nannar som bäst nu.  Själv tänker jag ta tag i dom två senaste avsnitten av Ghost Whisperer så här på morgonkvisten så man vaknar till lite. Det ska bli så spännande!! Jag älskar verkligen den serien :-)

Ha en riktigt trevlig dag!

Av Sussi - 24 maj 2009 21:55

Vem har inte sett och hört Tingelinggänget från Melodifestivalen?

En av deras alla versioner har fastnat i mitt huvud och går om och om som en upphakad skiva!! Det är visseligen en väldigt rolig låt med rolig text men lite jobbigt är det. Nu tänkte jag vara så snäll så jag tänkte dela med mig av den låten hihi

Så varsågoda!!


Av Sussi - 24 maj 2009 16:44

Nu känns det som om vi har fått mycket gjort idag. Vi har köpt gipsskivor så vi kan tapetsera klart lillrummet vi har hållit på att renovera i säkert två år nu hihi, jag har fått min Rolls-Royce dammsugare. Det blev en bosch 2 i 1 så nu kommer allt bli mycket smidigare och enklare. Jag tog den där extra försäkringen siba har. Jag är så himla klantig så jag kommer väl ha sönder den det första jag gör och det kan vara bra att slippa självrisk då :-)

Snacka om att måla fan på väggen hihi

Sen så har jag dessutom köpt en hängampel med en jättefin vit hängblomma jag inte kommer ihåg namnet på!! Som vanligt. Jag tror nästan jag är senil! Jag tittade på lappen där blomnamnet stod och tänkte att det där måste jag komma ihåg.. Poff, borta!!

Som jag skrev tidigare i detta inlägg så är jag väldigt klantig. När vi skulle bära upp gipsskivorna från bilen gjorde jag illa mig massvis med gånger medans sambon är hel och ajfri. Jag klämde fingrarna flera gånger och skrapade upp armen. Jag är nästan chockad om jag går en dag utan att göra illa mig på nåt sätt! En riktig klant är vad jag är :-)


Det här skulle lika gärna ha kunnat vara jag..


Av Sussi - 24 maj 2009 11:08

Nu är det äntligen dags för frukost. Tvätten är undanplockad (ny på G) och golven är dammsugna. Nu är jag hungrig!!

Idag ska jag få med mig sambon och köpa ny dammsugare. Den gamla är säkert 15 år gammal och suger inget längre så nu vill jag ha en rolls-royce modell. Det får absolut under några omständigheter inte vara nån sladd på den. Gärna påslös också!

Men nu håller sambon på att duka ut frukosten så nu ska här ätas!!


Om nån har missat, så älskar jag blondinhistorier (är en sjäv) hihi


Det var tre tjejer som rånade en bank. En blondin, en brunett och en svarthårig. De blev såklart jagade av polisen och gömde sig i varsin säck som de fann i en återvändsgränd. Polisen såg de försvinna runt husknuten, tittade på de tre säckarna som stod lutade mot väggen och petade på den första.
- Mjaoo, mjaoo... lät brunetten.
- Det är bara kattungar! sa polisen och petade på den andra säcken.
- Vov vov, sa den svarthåriga tjejen.
- Nämen, små hundvalpar! sa polisen.
Så han petade på den sista säcken.
- Potatis... potatis... viskade blondinen.

Av Sussi - 23 maj 2009 21:37

Jag har alltid undrat vart män får sin styrka ifrån och varför vi kvinnor känner oss uttömda ibland!!!

Här kommer svaret :-)

Av Sussi - 23 maj 2009 15:59


Jag klädde på mig min svarta sweetshirtbyxor, min långärmade sweetshirttröja och den lite mindre varma västen och begav mig ut i det molniga vädret. Efter ungefär 5 min så försvann bara molnen..Poff!!! Solen började plötsligt gassa som bara den. Vinden slutade blåsa dessutom. Ni kan ju gissa om jag svettades!! Säger man inte att man bränner mer kalorier om man svettas mycket??? Vet inte vart jag hört det och om det stämmer!! Man hoppas ju, för då känner jag mig lite extra duktig nu 

" klappar på huvudet" hihi

Av Sussi - 23 maj 2009 11:05

Vaknade för en liten stund sen men jag ville sova vidare. Att vakna mitt i en dröm är inte kul. Jag drömde att jag precis hade fått förklarat för mig att jag var adopterad och tillhörde en släkt med häxor och övernaturliga folk. Ja skulle precis lära mig att trolla och så vaknade jag. Nu kommer jag ju aldrig att få reda på hur man gör hihi

Idag blir det en lugn dag. Det enda jag har inplanerat är en promenad med Doris. Kommer nog sitta och glo på datorn mestandels av dagen :-) Städa har jag absolut ingen lust att göra även om golven skulle behöva sig en omgång. Doris har börjat håra som bara den men det kan jag ta upp i kväll eller imorgon istället.. Sitter hellre framför datorn hihi



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards