allt-om-inget

Alla inlägg under mars 2009

Av Sussi - 7 mars 2009 11:48

En hustru steker ägg till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken inrusande i köket.
- Försiktigt! skriker han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? De kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig? Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!
Hustrun stirrar på honom.
- Vad i hela friden är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?
Maken svarar då lugnt:
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.

Av Sussi - 7 mars 2009 10:42

Det är så härligt när man känner att man har gott om tid på sig. Jag ska inte vara hos Emely förrän kl 16:00. Vaknade till i morse före nio men låg och drog mig till kvart över tio. Somnade i stunder. Supermysigt!! Bara ligga och dra sig. Nu ska jag sitta och vänta på att hungern faller på. Jag kan inte äta direkt när jag går upp på morgonen. Danne gick upp tidigare så han var färdigäten när jag kom upp. Så gårdagens tema håller i sig. Nu får man äta frukost ensam också :)

Av Sussi - 6 mars 2009 22:59

Varje fredag tänker jag.. Gud så skönt. Nu kan man sitta uppe länge och slappa. Men så blir det aldrig. Jag har suttit nästan två timmar och gäspat nu. Det är så tråkigt att man måste vänta så länge innan man får se vem som åker ut i Let´s Dance. Både Hjälp och nyheterna ska sändas innan.. Har man sett del 1 så vill man ju se del 2. Men nu får det vara nog. Nu ska jag lyssna på min kropp och gå och natta..

Av Sussi - 6 mars 2009 20:21

När vi väl bestämde oss för vad vi var sugna på så var det till Java vi åkte. Den Mongoliska buffen är ju sååå god. Fast jag och Danne gjorde en liten tabbe.. När jag började med det Mongoliska så började han med det kinesiska. Det var fullsatt på Java så när jag väl efter att ha köat 10-15 min, fått min mat iordninggjord då hade Danne ätit klart. Så medans jag satt själv och åt så stod han i kö för att få sin mat i ordninggjord.. Man kan säga att vi gick ut för att äta var för sig idag. Så det var lite tråkigt.. Men vad tusan, vi kan ju prata sen :)

Det är ju så gott så man hinner ändå inte prata!

Nu är det dags att titta på resten av Let`s Dance..

Av Sussi - 6 mars 2009 16:57

Ikväll blir det nåt gott från nån restaurang. Vi ska använda nån rabattkupong i klubbhäftet. Jag har gått igenom det för Danne så nu är det upp till honom. Problemet är att han inte vill sitta på restaurangen och äta och då blir det lite av ett problem. För på dom flesta rabattkupongerna går det inte att hämta hem maten utan dom vill att man ska äta där.. Min mage kurrar jättemycket.. Hoppas han bestämmer sig snart!!!

Av Sussi - 5 mars 2009 20:27


Av Sussi - 5 mars 2009 18:03

Ett medelålders gift par gör sej i ordning för att gå till sängs. Frun ställer sej naken framför den stora spegeln i sovrummet.- Älskling, säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln. Ansiktet är rynkigt, brösten hänger nästan till midjan, och min rumpa säckar en kilometer. Jag har feta ben och armarna är sladdriga.Hon vänder sej till sin man och säger:- Säg nåt positivt, så jag mår bättre!Han tänker allvarligt en stund och så säger han:- Det är i alla fall inget fel på din syn!

Av Sussi - 5 mars 2009 17:44

Idag slog jag tisdagens rekord på crosstrainern med en hel minut. Jag är rätt stolt över det eftersom jag ökade motståndet på den. Och jag lovar att det kändes. Flåsade som en gris när jag klev av. Fast jag skulle behöva stå betydligt längre än så. Jag, Liselott och Kjell gick över gatan till Bolands restaurangen och åt lunch idag. Det blev den vanliga ost och skinkrullen och den innehåller en del man behöver motionera bort.. Men den är förjävligt god. Jag vet att jag igentligen inte har råd med det eftersom jag inte har några pengar kvar..

Jag har fått tagit ett lån av mina golfpengar som jag ska betala golfavgiften med för att klara mig. Det är så typiskt att det händer så mycket skoj den här månaden som kostar pengar. På lördag ska jag till Emely som ska ha tjejmiddag/sminkparty (antar det är MaryKey). Där kommer man säkerligen handla nåt. Lördagen efter det är det Avslutningsbowling för alla som är uppsagda på våran avdelning. Det är ju inte precis billigt att dricka ute..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards